بارداریروش های درمان نوینسلامت خانواده

کلینیک درد و کاهش درد زایمان، معرفی تکنیک آرامش در کلینیک درد

کلینیک درد جایی است که بهتر از هر مکان دیگری درد را میشناسد و روش های مقابله با آنها را به بیماران آموزش می دهد. خوشبختانه کلینیک درد و کاهش درد زایمان مورد استقبال مادران قرار گرفته است و احساس آرامش را به مادران هدیه کرده است.
کاهش درد، تاثیر بسزایی در بهبود سبک زندگی دارد. زمانی که شما درد کمتری را تجربه میکنید، تمرکز و مدیریت بیشتری در انجام کارها دارید و این باعث می شود بهتر از قبل عمل کنید و موفق تر باشید.

در این مقاله، با استفاده از نظریات متخصصین در کلینیک درد، شش راهکار برای مدیریت درد زایمان را عنوان می کنیم. خوشبختانه مادران زیادی با مراجعه به کلینیک درد و استفاده از تخصص و آموزش های این مراکز به زایمان طبیعی روی آوردند و تجربه های خوبی هم داشته اند.
در ادامه این مطلب، از زبان متخصصین کلینیک درد با شما صحبت میکنیم و امیدواریم این مطالب در کاهش اضطراب مادران موثر باشد.


ترس

یکی از شاخص ترین و پیچیده ترین دردهای جهان، درد زایمان است. اکثر بانوان در طول زندگی خود حداقل یک بار این درد را تجربه می کنند و از آن به عنوان تجربه ای دردناک ولی دوست داشتنی یاد می کنند. متاسفانه به دلیل ترس بیش از حد خانم های جوان و مادران باردار، روند عمل سزارین به طور چشمگیری افزایش یافته است. این اتفاق در حالی می افتد که عمل سزارین با عوارض زیادی برای کودک و مادر همراه است و فقط به عنوان یک روش اضطراری باید مورد استفاده قرار گیرد.
به دنیا آوردن فرزند پروسه سختی است که بخش قابل توجهی از آن با درد همراه است. اما ترس بیش از حد از این درد باعث می شود که نتوانید آن را مدیریت کنید.
کیم هیلدبراند کاردوزو، متخصص پرستاری و شخصی با تجربه همکاری در کلینیک درد میگوید: ” مشکل اینجاست که شما نمیدانید چه روندی را میخواهید طی کنید. شما نمیدانید چه اتفاقی قرار است بیفتد و ناگهان در وسط ماجرا قرار میگیرید! چه چیزی باعث میشود که در عرض 5 دقیقه همه چیز تغییر کند؟” به همین دلیل است که مادران باردار باید ذهنیت بازی نسبت به فرآیند پیش رو داشته باشند و این دقیقا کاری است که دریک کلینیک درد برای مادران صورت میگیرد. بنابراین چند نفس عمیق بکشید و برای ورود به دنیای گسترده روش های کنترل درد آماده شوید.

معرفی تکنیک آرامش در کلینیک درد و کاهش درد زایمان

استیسی ریس، یک متخصص مامایی خبره در مامایی Clementine در بروکلین، نیویورک می گوید: ” بهترین چیزی که در موقع زایمان به شما کمک میکند، و روند زایمان شما را به خوبی پیش می برد، ذهن شماست.” این یک روند طبیعی است، زمانی که شما از درد می ترسید، درد شما افزایش پیدا می کند. به همین سادگی!
یکی از مراجعه کنندگان 21 ساعت درد زایمان را به همین روش تحمل کرد. بعد از زایمان تجربه خود را چنین بیان میکند که حفظ آرامش و نترسیدن از درد، مانند مصرف مواد مخدر در هنگام درد است و بسرعت شدت درد را کاهش می دهد. او این تجربه لذت بخش را مدیون بکارگیری توصیه متخصصین در کلینیک درد و کاهش درد زایمان است.

تنفس

برای اینکه آرامش داشته باشید، بسیار مهم است که توجه خود را به تنفس خود جلب کنید. همان کاری که وزنه برداران در هنگام بلند کردن وزنه انجام می دهند. نفس عمیق کشیدن و تمرکز بر روی دم و بازدم کمک بسیار زیادی به حفظ آرامش شما میکند. استیسی ریس می گوید:” مادران زیادی به دلیل کم رویی قادر به فریاد زدن در هنگام درد نیستند و به سختی سعی می کنند تا جلوی فریاد هایشان را بگیرند. البته با استفاده از روش های کنترل درد، دیگر نیازی به فریاد زدن نخواهید داشت. اما در حالت کلی در مادرانی که سعی در کنترل فریاد های خود دارند، تنفس به درستی صورت نمی گیرد زیرا آنها با فشار زیاد مسیر گلوی خود را تنگ کرده اند و در نتیجه درد بیشتری را تحمل می کنند.” به همین دلیل است که ما مراجعه به کلینیک درد را بیش از زایمان امری واجب میدانیم. زیرا نا آگاهی در برخی مواقع باعث می شود که شما ناخواسته دردی بیش از حد معمول را به خود تحمیل کنید.

پیاده روی و تحرک

امکان ندارد در جلسات بارداری کلینیک درد به این راهکار اشاره نشود. پیاده روی، تغییر موقعیت، استفاده از از توپ های بزرگ نه تنها درد را کاهش می دهد، بلکه مدت زمان زایمان را کاهش می دهد. با استفاده از این ترفند، کودک را تشویق به حرکت و چرخش در جهت کانال زایمان می کنید. اگر در زمان درد، در بیمارستان هستید، درسته که فضای زیادی برای پیاده روی در اختیارتان نیست اما از همان فضای کوچک استفاده کنید و پیاده روی داشته باشید.

آب درمانی

آب گرم به مقدار زیادی درد را کاهش می دهد. تجربه سینتیا اورگارد در مورد آب درمانی به شرح زیر است:
“کاملا شگفت انگیز و بسیار آرامش بخش بود. پرستارانی ازکلینیک درد مرا همراهی می کردند و در زمان درد، با استفاده از آب گرم شانه هایم را ماساژ میدادند و این کار تحمل درد را آسان تر می کرد.”
انرژی دوش آب گرم را دست کم نگیرید! جریان آب گرم نه تنها باعث آرامش شما خواهد شد، بلکه شما را ماساژ میدهد. در مورد زایمان در آب قوانین سخت گیرانه ای وجود ندارد، اما برخی از پزشکان، تا زمانی که قطر دهانه رحم به 4 سانتی متر نرسیده باشد، اجازه استفاده از وان آب گرم را نمیدهند.

ماساژ

ماساژ باعث کاهش درد می شود. با استفاده از ماساژ تمرکز مادر باردار از درد برداشته می شود و در نتیجه کمتر آن را حس می کند.

استفاده از داروهای ضد درد مانند اپیدورال

استفاده از دارو زیاد توصیه نمی شود. زیرا داروهای ضد درد باعث بی حسی می شوند در صورتیکه مادر باردار باید توانایی کنترل فشار در زمان زایمان را داشته باشد. اما در صورت نیاز این دارو ها در دسترس پزشک و متخصص بیهوشی است و می توانند از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا