تناسب اندام و ورزشسبک زندگیمد و زیبایی

همه چیز در مورد روش پیکرتراشی برای لاغری: شرایط، هزینه و مراقبت ها

پیکر تراشی به تخلیه چربی از ناحیه ی زیر پوست توسط دستگاه هایی به نام لیپولیز، لیپوماتیک،بادی جت یا لیپوساکشن گفته می‌شود. این روش مناسب افرادی با توده بدنی بیش از 25 و 30 می باشد. در حالت کلی این جراحی برای افرادی که دچار چاقی در پایین تنه هستند مناسب می باشد.


پیکرتراشی چیست ؟

پیکر تراشی یکی از روش های لاغری مدرن است. که به مجموعه ای از روش های تهاجمی و غیر تهاجمی اطلاق می شود. پیکر تراشی روشی است که در طی آن با ایجاد انرژی از طرق مختلف اقدام به شکستن چربی ها و خروج آنها از طریق یک لوله به خارج بدن می کنند.

مزایای این روش لاغری چیست ؟

از مزیت های این روش جدید تخلیه چربی می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • خونریزی کمتر
  • تسریع در بهبودی
  • دوران نقاهت کوتاه
  • نتیجه موثر
  • محافظت از پوست در برابر سوختگی های احتمالی
  • عدم درد
  • عدم نیاز به داروی بی حسی زیاد
  • افزایش انقباضات پوست و جلوگیری از شل شدن آن
  • عدم ریسک پارگی احشائی و آمبولی

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

لیپوماتیک و لیپوساکشن هر دو از روش های موضعی لاغری محسوب می شوند اما در روش لیپوماتیک از حرارت استفاده نمی شود بلکه تنها با وارد کردن ضربه و کاملا به صورت فیزیکی چربی ها تخریب و از بدن خارج می گردد در حالی که در روش لیپوساکشن توسط حرارت چربی ها سوزانده شده و از طریق دستگاه مکش از بدن خارج می گردد. از تفاوت های دیگر این دو روش پیکرتراشی این است که در روش لیپوماتیک احتمال انتقال چربی ها به سایر نقاط بدن وجود دارد در حالی که لیپوساکشن این مشکل را ندارد زیرا چربی ها سوزانده می شود.

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک

همانطور که ذکر کردیم لیپوماتیک تنها توسط ضربه و امواج مشخصی چربی ها را از بدن خارج می نماید اما در روش بادی جت با اعمال نیروی بالای فشار آب چربی ها شکسته و از بدن خارج میشوند. در روش بادی جت علاوه بر تحمل درد کمتر، دوران نقاهت کوتاه تری خواهید داشت و عوارض جانبی کمتری را تجربه خواهید نمود.

تفاوت لیپولیز و لیپوماتیک

در روش لیپولیز توسط امواج اولتراسونیک چربی های بدن را ذوب نموده و خارج می کنند و چون چربی ها توسط حرارت ذوب شده دیگر قابل استفاده برای نقاط دیگر بدن نخواهد بود در حالی که در روش لیپوماتیک چربی ها از طریق امواج و به شکل فیزیکی شکسته شده و خارج می شود و با وجود اینکه مایع است می توان از آن برای تزریق در نقاط دیگر بدن نیز استفاده نمود.

پیکرتراشی لاغری چگونه انجام میشود ؟

پیکرتراشی لاغری
بر خلاف تصور عموم پیکر تراشی تنها با استفاده از یک دستگاه خاص انجام نمی شود بلکه این روش مجموعه از روش ها و دستگاه ها مختلف است که توسط حرارت ( لیپوساکشن)، نیروی آب ( واتر جت )، امواج ارتعاشی ( لیپوماتیک ) و … به خروج چربی از بدن می پردازد که در نتیجه آن بدن امولسیون و تخلیه چربی صورت گرفته و پیکرتراشی انجام می گیرد.

هزینه پیکرتراشی

قیمت این عمل بسته به قسمتی از بدن که نیاز به انجام این روش دارد و نوع پیکرتراشی تعیین می شود اما به طور کلی می توان گفت لیپوماتیک قیمت مناسب تری نسبت لیپوساکشن دارد.

مراقبت های بعد از پیکرتراشی

مراقبت های پس از انجام این روش شامل رعایت نکاتی است، که در نتیجه گیری بهتر از انجام این روش و کاهش عوارض جانبی آن موثر خواهد بود. برخی از مراقبت های پیشنهاد شده بدین شرح است:

نکات تغذیه ای بعد از لیپوماتیک

بعد از انجام این روش می توانید به رژیم غذایی و دستور غذایی که پیش از آن داشتید بازگردید. نوشیدن آب، آب میوه و نوشیدنی های غیر الکلی جهت تامین آب بدن توصیه می شود اما استفاده از نوشیدنی های الکلی تا 48 ساعت بعد از انجام این عمل ممنوع می باشد.

فعالیت فیزیکی فرد بعد از از لیپوماتیک

فرد می تواند یک روز بعد از انجام این عمل به فعالیت های روزانه خود بازگردد و انجام ورزش های سبک مثل پیاده روی توصیه شده است زیرا هر چه فعالیت بیشتری داشته باشید تخلیه آب بدن راحت تر انجام می پذیرد. اما لازم است تا چند روز پس از انجام این عمل از نشستن به حالت 90 درجه اجتناب کنید زیرا موجب تجمع چربی در ناحیه ی پایین شکم می گردد پس باید یا در حالت دراز کشیده باشید یا ایستاده.

از حال رفتن پس از ادرار کردن

ممکن است فرد پس از انجام پیکر تراشی به دلیل تخلیه چربی های بدن موقع ادرار کردن دچار سرگیجه شود که امری طبیعی است و باید برای جلوگیری از آن پس از ادرار کردن دراز بکشد.

پوشیدن گن بعد از پیکرتراشی

گن لاغری

جهت ترغیب بدن به درناژ مایعات باید پس از انجام پیکر تراشی، از گن مخصوص استفاده نمایید و تا 7 الی 10 روز پس از انجام عمل استفاده از آن اجباری است و تنها باید موقع حمام رفتن از بدن خارج گردد اما پس از طی این دوره نباید از گن استفاده نمود تا پوست فشرده نشود و به طور عرضی شروع به کشیدن شدن نماید.

عوارض پیکرتراشی چیست ؟

از عوارض احتمالی روش لیپوماتیک می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • حالت تهوع: از عوارض جانبی این روش است که به سبب مصرف دارو های آنتی بیوتیک و بی حس کننده ها ایجاد می شود.
  • بی نظمی قاعدگی: بی نظمی قاعدگی از عارضه طبیعی هر عملی از جمله پیکر تراشی محسوب می شود که ممکن است تا یک ماه یا بیشتر از آن ایجاد شود.
  • بالا رفتن دمای بدن: این امر واکنش بدن به بالا رفتن ترومای ناشی از تخلیه چربی است.
  • تورم و التهاب: جهت کاهش تورم می توان از دو عدد تیلنول هر 4 ساعت استفاده نمود.
  • خارش: تا چندین روز پس از انجام عمل ایجاد خارش در نواحی اطراف زخم امری طبیعی تلقی می شود که می توان از کرم های ضد خارش برای درمان آنها استفاده نمود.

نباید های پیکر تراشی

بعد از طی انجام روش های پیکر تراشی نباید از زخم ایجاد شده را توسط کیسه آب گرم یا پد های گرمایی، گرم نمود، همچنین لازم است از عفونت زخم با تعویض به موقع پانسمان جلوگیری نمایید اما به یاد داشته باشید لازم به استفاده از بتادین نخواهد بود به علاوه در جهت حفظ سلامت و جلوگیری از عفونت از شنا کردن در آب دریا یا استخر پرهیز نمایید.استفاده از داروهایی مثل آسپرین، ایبوپروفن یا NSAIDS (داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی) مانند بومزین، آناسین یا نوپرین تا سه روز پس از انجام عمل ممنوع است. زیرا این دارو ها می تواند خونریزی را همراه با آسیب به پلاکت ها افزایش دهد و پاسخ ایمنی بدن به عفونت را کاهش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا