بیماری هابیماری های پوست و موسبک زندگیمد و زیبایی

خطرات و عوارض بوتاکس که هیچ کس، هیچ وقت به شما نخواهد گفت

بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش ها برای زیبایی چهره و از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت است و این روزها طرفداران بیشماری پیدا کرده است. چین و چروک هایی که در چندین سال متمادی بر چهره ی شما نشسته در عرض کمتر از یک ساعت و تنها با کمک یک سرنگ محو می شوند و همه چیز به حالت قبل باز می گردد.
این ایده آل ترین اتفاقی است که می توانست در دنیای زیبایی رخ دهد و رویای دیرین بشر را که بازگشت به جوانی و زیبایی بود تحقق بخشد اما این فقط یک روی بوتاکس است.
تزریق بوتاکس روی دیگری هم دارد که شاید کمتر فردی از آن آگاهی داشته باشد و هیچ کسی هم حاضر به سخن گفتن درباره ی آن نیست. شاید منافع اقتصادی در خطر باشد و شاید هم زیبایی ارزش چنین ریسک بزرگی را دارد که بتوان بر روی این حقایق چشم ها را بست.
بیچشک در این مقاله عوارض بوتاکس را در طولانی مدت برای شما بیان کرده که شاید در کمتر جایی به آن اشاره شده است.


تزریق بوتاکس

پایه و اساس بوتاکس سم بوتولینوم است. همان سمی که باعث ایجاد مسمومیت کشنده ای به نام بوتولیسم می شود. ساز و کار این سم بدین شکل است که می تواند سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار داده و عضلات را فلج کند. با گسترش سم در بدن تمامی عضلات شما فلج شده و در نهایت منجر به مرگ شما خواهد شد.حال اگر این سم در مقادیر بسیار اندک و با ایجاد تغییراتی در ساختار آن در نواحی دارای چین و چروک و خطوط صورت شما تزریق شود می تواند عضلات آن ناحیه را برای مدت موقتی فلج کند و از کار بیندازد. نتیجه ی این امر از بین رفتن خطوط و چین و چروک صورت و چهره ای متفاوت و جذاب تر از قبل است.

عوارض طولانی مدت بوتاکس

شاید با خواندن تعریف بالا هیجان زده شوید و به فکر تزریق بوتاکس بیفتید اما چنین تزریقی می تواند ریسک های متفاوتی به همراه داشته باشید. ساده ترین بیانی که از آن می توانیم ارائه دهیم این است که شما با تزریق بوتاکس، ماده ای سمی را وارد عضلات صورت خود می کنید که باعث فلج شدن آن می شود. این همان سم بوتولینوم است و در اساس آن هیچ تغییری ایجاد نشده است بلکه فقط از غلظت آن کاسته شده و همه ی اثرات آن همچنان پابرجاست.

فلج دائمی عضلات

این موضوع کاملا صحت دارد و یکی از مهم ترین عوارض بوتاکس شناخته شده است. اثرات تزریق بوتاکس در حدود 4 الی 6 ماه است و پس از آن به تدریج کمرنگ تر شده و همه چیز به حالت سابق خود باز می گردد. در چنین شرایطی شما با مشاهده ی مجدد چین و چروک ها و خطوط بر روی صورت خود به فکر تزریق مجدد بوتاکس خواهید افتاد و این روند ادامه خواهد داشت. در نتیجه تزریق مکرر بوتاکس به یک نقطه ی خاص می تواند باعث فلج دائمی و از کار افتادن عضلات آن ناحیه برای همیشه شود تا جایی که حتی نتوانید سر خود را تکان دهید یا پلک های خود را کنترل کنید.

 شما با تزریق بوتاکس، ماده ای سمی را وارد عضلات صورت خود می کنید که باعث فلج شدن آن می شود. این همان سم بوتولینوم است و در اساس آن هیچ تغییری ایجاد نشده است بلکه فقط از غلظت آن کاسته شده و همه ی اثرات آن همچنان پابرجاست.

پخش شدن سم در بدن

از مهم ترین نکاتی که باید در تزریق بوتاکس در نظر گرفت میزان دوز تزریق آن است خطرناک ترین عارضه ای که می تواند بر اثر این موضوع به وجود بیاید پخش شدن سم در بدن و گسترش آن در عضلات مختلف بدن است که می تواند فلج شدن نقاط مختلف بدن و حتی مرگ فرد را در پی داشته باشد. گاهی عدم تخصص و مهارت شخصی که تزریق بوتاکس را برای شما انجام می دهد می تواند منجر به ایجاد چنین مساله ای شود.

عوارض بوتاکس با واکنش های غیرطبیعی با علل ناشناخته

عکس از عوارض بوتاکس

شما ممکن است پس از تزریق بوتاکس شاهد چیزی نباشید و همه چیز عادی و طبیعی به نظر برسد ولی مدتی پس از آن علائمی مشاهده کنید که اصلا عادی نیست مثل احساس درد در قفسه ی سینه، تپش نامنظم قلب، مشکلات تنفسی، خونریزی های غیرطبیعی ، تشنج، تغییرات گفتاری و خونریزی و کبودی در محل تزریق. این واکنش های غیرعادی می تواند از عوارض بوتاکس باشد که در طولانی مدت خود را نشان داده اند و نیاز به رسیدگی و درمان پزشکی دارند زیرا می توانند منجر به مرگ شوند.

سوزش و خشکی چشم ها

تزریق بوتاکس در نواحی نزدیک به چشم ها می تواند بر روی چشم های شما اثراتی بگذارد که برخی موقتی و گذرا هستند و پس از مدت کوتاهی از بین می رود ولی برخی دیگر در طولانی مدت خود را نشان می دهند و می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

سوزش و خشکی چشم ها و همراه با تاری دید و تورم پلک ها در برخی از موارد تزریق بوتاکس مشاهده شده است که می تواند به عنوان یکی از عوارض بوتاکس شناخته شود.

ناتوانی در بیان کامل احساسات

زمانی که شما با تزریق بوتاکس ماهیچه های صورت خود را بی حرکت و ثابت می کنید دیگر قادر نیستید مانند قبل احساساتی مثل گریه، تعجب و خندیدن را بیان کنید و خشک و سرد به نظر می رسید. نه این که نخواهید این توانایی از ماهیچه های شما سلب خواهد شد و بیان احساسات شما تغییر خواهد کرد. در چنین شرایطی صورت شما همیشه ثابت و بی حرکت به نظر می رسد که می تواند شما را از نظر اجتماعی کمی متفاوت نشان دهد.

عفونت های پوستی

عفونت های پوستی پس از تزریق بوتاکس می تواند در شرایط مختلفی خود را نشان دهد. گاهی آغاز این عفونت ها بلافاصله پس از تزریق بوتاکس است و گاه هفته ها و ماه ها طول می کشد تا خود را نشان دهند. طبیعی است که منشا این عفونت ها ورود آلودگی به بدن شما در حین تزریق است.

استفاده از مواد اولیه ی نامرغوب، سرنگ آلوده ، آلودگی های پوستی، وجود آرایش و کرم در روی پوست در حین تزریق و سایر عوامل می تواند عفونت های پوستی متعددی را پس از تزریق بوتاکس به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا