سبک زندگیمد و زیبایی

لوازم آرایشی و بهداشتی برای انواع مختلف پوست

انتخاب فرآورده های آرایشی باید با توجه به وضعیت پوست صورت بگیرد زیرا در غیر این صورت نه تنها زیبایی ایجاد نمیکند بلکه می تواند باعث نازیبا دیده شدن پوست شود. با ما همراه شوید تا شما را با مواد آرایشی متناسب با وضعیت پوست تان آشنا نماییم:


لوازم آرایشی مناسب برای پوست معمولی

لوازم آرایشی برای پوست های معمولی
افرادی که پوست معمولی دارند و جوش نمی زنند اغلب لوازم آرایشی را می توانند مصرف نمایند. آرایش مناسب برای این افراد آرایش با پرداخت نیمه مات است چرا که چربی صورت آنها زیاد از حد نمی باشد و استفاده از پرداخت مات باعث می شود که صورت آنها حالت پودر زده پیدا کند. اگر پوست صورت بدون عیب باشد و فقط بخواهیم رنگ بزنیم، استفاده از لوازم رنگ با پوشش کم که فقط یک لایه نازک روی پوست به وجود می آوردند مناسب است اما اگر دارای لک باشد و یا عروق گشاد سطحی روی آن باشد بهتر است از فرآورده هایی با پوشش ضخیم تر استفاده شود. خانوم های مسن که دارای چین و چروک هستند و پوستشان معمولی است از یک پوشش متوسط استفاده نمایند.

افرادی که دارای جوش صورت و یا قرمزی صورت هستند باید از لوازم آرایشی که پوشش بیشتری ایجاد می کنند استفاده نمایند تا این ضایعات معلوم نباشد. روی جلد این فرآورده ها کلمه ی Transiuoceni و یا جمله ی Moderaic Comerage به چشم میخورد.

لوازم آرایشی مناسب برای پوست چرب

لوازم آرایشی برای پوست چرب
اگر پوست شما چرب است باید از لوازم آرایشی بدون چربی که روی آنها جمله ی ( Oil- Free ) نوشته شده است، استفاده کنید. همچنین بهترین نوع آرایش مناسب شما، آرایش با پرداخت مات یا نیمه مات می باشد.
افرادی که دارای جوش صورت و یا قرمزی صورت هستند باید از لوازم که پوشش بیشتری ایجاد می کنند استفاده نمایند تا این ضایعات معلوم نباشد. روی جلد این فرآورده ها کلمه ی Transiuoceni و یا جمله ی Moderaic Comerage به چشم میخورد.پس از استفاده از لوازم آرایش بدون چربی و یا کم چرب روی پوست بهتر است با انگشت کمی پودر روی آن بمالید. سپس با فرچه یا قلمو، زیادی پودر را برطرف کنید. استفاده از پودر باعث می شود که چربی پوست توسط پودر گرفته شود و در ضمن دوام آرایش بیشتر شود.

لوازم آرایشی مناسب برای پوست خشک

لوازم آرایش برای پوست خشک
افرادی که پوست خشک دارند باید از لوازمی استفاده کنند که در تمام طول روز حالت مرطوب کنندگی داشته باشد و رطوبت پوست را حفظ نماید.در این مورد ترکیبات در پایه ی چربی و یا ترکیباتی چربی در پایه ی آب که دارای چربی زیادی باشند، مناسب است. وجود چربی باعث می شود که این ترکیبات حالت براق یا نیمه مات پیدا کنند. این ترکیبات به راحتی جذب می شوند، دوام طولانی دارند و در ضمن پوشش خوبی نیز ایجاد می کنند.
خانوم های جوان که دارای پوست خشک هستند اغلب ترجیح می دهند از یک آرایش نیمه مات با پوشش متوسط استفاده کنند، این افراد بهتر است از فرآورده هایی از نوع سافل استفاده کنند. این ترکیبات در واقع کرم هایی هستند که هم زده شده و پف کرده اند و علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی زیادی که دارند بسیار زیبا و جذاب می باشد اما برای افراد مسنی که پوست چروکی دارند می تواند باعث مشخص شدن چروک ها شود. راه دیگر برای افرادی که پوست بسیار خشک دارند آن است که در زیر آرایش یک کرم با خاصیت مرطوب کنندگی قوی استفاده نمایند و سپس روی آن با موادی که خاصیت مرطوب کنندگی کمی دارند آرایش کنند.

لوازم آرایشی مناسب برای پوست آکنه ای

لوازم آرایشی برای پوست آکنه ای
افرادی که دچار جوش در صورت هستند، باید دقت زیادی در انتخاب ترکیبات آرایشی داشته باشند. این افراد غالباً دوست دارند از لوازمی استفاده کنند که پوششی کامل و دوام طولانی داشته باشید و بتوانند جوش ها و اسکار ها و قرمزی صورت را بپوشانند. از طرفی این گونه فراورده ها ترکیباتی در پایه چربی هستند که مصرف آنها خود باعث مسدود کردن منافذ پوستی و ایجاد جوش و تحریک و التهاب بیشتر خواهد شد.اولین کاری که لازم است انجام دهید مراجعه به پزشک متخصص پوست و درمان صحیح آکنه است. با این وجود مدتی طول می کشد تا درمان های آکنه جواب دهد و در ضمن در صورت عدم رعایت این نکات ممکن است درمان آکنه، با شکست مواجه شود. پزشک جهت درمان آکنه ممکن است ترکیبات موضعی تجویز نماید. بهترین نوع این ترکیبات مواد محلول در پایه ی آب یا الکل و حلال دیگر می باشد.
این ترکیبات را می توانید مستقیماً روی پوست به کار ببرید و پس از خشک شدن آرایش را روی آن انجام دهید. لوازم آرایشی که به کار می برید باید بدون چربی oil free باشد، یعنی همان ترکیباتی که در مورد افراد دارای پوست چرب به کار برده می شود. پس از به کار بردن لوازم آرایشی بدون چربی، بهترین کار استفاده از پودر به منظور پوشش روی آنها می باشد. انجام این کار چند حسن دارد نخست آنکه پودر ها باعث جذب چربی می شوند و ترشحات سبومی پوست را برطرف می سازند. دیگر آنکه قدرت پوشانندگی زیادی به آرایش می دهند و با توجه به اینکه فرآورده های بدون چربی نمی توانند پوشش مناسبی ایجاد کنند، استفاده از پودر روی آنها باعث افزایش این طیف و در نتیجه پوشاندن جوش ها و اسکار های ناشی از آن می شود.
منبع : چگونه پوست زیبایی داشته باشیم؟ ( پوست و زیبایی ) – تالیف و تدوین : رقیه کشتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا