بیماری هابیماری های پوست و موسبک زندگیمد و زیبایی

20 راه حل ساده برای رفع سفیدی مو در خانه

موهای سیاه همیشه جذاب و زیبا هستند و ما را جوان تر و خاص تر نشان می دهند. شاید موهای سفید و خاکستری هم جذاب به نظر بیایند ولی زمانی که در آینه با آنها مواجه می شویم به سراغ رنگ های شیمیایی می رویم. اما استفاده از رنگ های شیمیایی یعنی آسیب بیشتر به موها و تداوم بیشتر روند سفیدی موها. راه حل های بهتری برای رفع سفیدی مو وجود دارد که بدون کوچکترین آسیبی به سلامت موهای شما می تواند رنگ طبیعی موهایتان را بازگرداند و به تقویت آن هم کمک کند. اگر می خواهید هاله های خاکستری موهای خود را بپوشانید برای شما 20 راه حل ساده و آسان را معرفی کرده ایم که به راحتی می توانید در منزل و بدون کمک آرایشگر خودتان آنها را انجام دهید.


1- رفع سفیدی مو با انگور فرنگی و حنا

رفع سفیدی مو در خانهترکیب حنا و انگور فرنگی هندی ( گوس بری) می تواند رنگی زیبا و طبیعی به موهای شما ببخشد. همچنین این دو ماده سرشار از ترکیبات مغذی و مفیدی هستند که برای تغذیه و رطوبت رسانی به موهای شما می توانند بسیار عالی و موثر باشند.

آنچه نیاز دارید

  • یک فنجان حنا
  • 3 قاشق چایخوری عصاره ی گوس بری
  • 1 قاشق چایخوری پودر قهوه
  • دستکش
  • کلاه رنگ
  • قلم رنگ مو

دستورالعمل

در یک کاسه ی پلاستیکی تمامی مواد فوق را با کمی آب ترکیب کنید تا خمیر یکنواخت و نرمی به دست بیاید. دستکش ها را بپوشید و با کمک قلم مو تمامی قسمت های خاکستری و سفید موهای خود را به طور کامل با این ماده آغشته کنید و به مدت 1 ساعت موهای خود را با کلاه رنگ بپوشانید. پس از 1 ساعت موهای خود را بررسی کنید اگر به رنگ دلخواه شما رسیده بود با شامپوی ملایمی موهای خود را بشویید. از این روش 1 بار در ماه می توانید استفاده کنید.

2- رفع سفیدی مو با چای سیاه

چای سیاه موهای شما را تیره می کند و به تقویت تار موهای ضعیف شما کمک خواهد کرد. شما می توانید با چای سیاه موهایی درخشان تر و زیباتر داشته باشید و اگر به دنبال رفع سفیدی موهای خود هستید پس دست به کار شوید.

آنچه نیاز دارید

  • 2 قاشق چایخوری چای سیاه
  • 1 فنجان آب

دستورالعمل

چای سیاه را با 1 فنجان آب جوش ترکیب کرده و اجازه دهید که به طور کامل دم بکشد. پس از دم کشیدن آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. چای سیاه دم کشیده را به آرامی بر روی موهای سفید و خاکستری خود بمالید و اجازه دهید که 1 ساعت بر روی موهای شما بماند. در پایان موهای خود را بدون شامپو با آب سرد بشویید.

3- رفع سفیدی مو با حنا

حنا یکی از طبیعی ترین و قدیمی ترین روش ها برای رنگ کردن و تیره کردن موهاست. حنا دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری است که می تواند موها و پوست سر شما را ضد عفونی کند و این خاصیت را دارد که PH پوست شما را متعادل کند و به حالت طبیعی خود باز گرداند.

آنچه نیاز دارید

  • 2 قاشق چایخوری برگ چای سیاه
  • 4 قاشق غذاخوری پودر حنای خالص
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • 1 قاشق غذاخوری روغن گوس بری
  • دستکش
  • قلم رنگ مو
  • کلاه رنگ

دستورالعمل

پودر حنا را با یک فنجان آب به مدت 8 الی 10 ساعت از شب قبل خیس کنید. صبح چای سیاه را با کمی آب دم کنید و پس از سرد شدن آن را با حنای خیس خورده ترکیب کنید. سپس روغن گوس بری و آب لیموی تازه را هم اضافه کنید و خوب ترکیب کنید تا به شکل خمیری یکدست و نرم در بیاید.

دستکش ها را بپوشید و با کمک قلم مو این خمیر را بر روی قسمت های خاکستری و سفید موهای خود بگذارید و اطمینان پیدا کنید که به طور کامل همه ی قسمت های سفید موی شما را پوشانده است. 1 الی 1 و نیم ساعت اجازه دهید که این ماده بر روی موهای شما قرار بگیرد و در این مدت موهای خود را با کلاه رنگ بپوشانید. رنگ موهای خود را چک کنید اگر به رنگ مورد نظرتان رسیده بود موهای خود را با آب خنک و شامپوی ملایم شستشو دهید.

4- رفع سفیدی مو با مریم گلی

رفع سفیدی مو با مریم گلیبرگ گیاه مریم گلی یکی از بهترین روش ها برای رفع سفیدی موهاست. این رنگ موی طبیعی می تواند از افزایش موهای سفید شما جلوگیری کند و برای تقویت موها و بازگرداندن آن به رنگ طبیعی یکی از بهترین گزینه هاست.

آنچه نیاز دارید

  • 1 مشت برگ مریم گلی
  • 2 فنجان آب

دستورالعمل

برگ های گیاه مریم گلی را در آب بجوشانید و کنار بگذارید تا خنک شود. تمامی موهای خود را با این محلول آغشته کنید و اجازه دهید که به مدت 2 ساعت بر روی موهای شما قرار بگیرد. در پایان موهای خود را با کمک آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید.

5- رفع سفیدی مو با پوست سیب زمینی

نشاسته ی موجود در سیب زمینی می تواند به افزایش رنگدانه های موی شما کمک کند و برای رفع سفیدی مو می تواند موثر باشد. این یکی از ساده ترین راه حل ها برای رفع هاله های خاکستری موهای شماست. ضمن اینکه می تواند موهای شما را براق و درخشان نشان دهد.

آنچه نیاز دارید

  • پوست 6 عدد سیب زمینی متوسط
  • 2 فنجان آب

دستورالعمل

سیب زمینی ها را به طور کامل بشویید و پوست آنها را جدا کنید. پوست سیب زمینی ها را همراه با 2 فنجان آب بجوشانید تا ماده ی نشاسته ای غلیظی بر روی آن جمع شود. در این مرحله ترکیب را کنار بگذارید تا به طور کامل خنک شود. این محلول را از صافی عبور دهید و موهای خود را با آن شستشو دهید و اجازه دهید خشک شود. نیازی به آبکشی مجدد موهایتان نیست. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در هفته استفاده کنید.

6- رفع سفیدی مو با روغن نارگیل و آب لیمو

ترکیب روغن نارگیل همراه با آب لیموی تازه می تواند به حفظ رنگدانه های موهای شما کمک کند و در عین حال یک ترکیب فوق العاده عالی برای رفع سفیدی مو ، تغذیه و رطوبت رسانی به موهای شماست.

آنچه نیاز دارید

  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

دستورالعمل

روغن نارگیل و آب لیموی تازه را در کاسه ای کوچک با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی موهای خود قرار دهید. سپس به  آرامی کف سر و موهای خود را ماساژ داده و نیم ساعت صبر کنید تا جذب موهای شما شود. در حین ماساژ دادن موهایتان به قسمت های سفید آن توجه بیشتری کنید. در پایان موهای خود را با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید. برای رفع سفیدی مو می توانید 2 بار در هفته از این روش استفاده کنید.

7- رفع سفیدی مو با برگ کاری

برگ های کاری این خاصیت را دارند که ملانین موهای شما را باز گرداند و این به رفع سفیدی موهای شما کمک زیادی می کند. از طرفی برای تقویت و تغذیه ی موها یکی از بهترین روش های طبیعی است.

آنچه نیاز دارید

  • 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک مشت برگ کاری

دستورالعمل

برگ های کاری را با روغن نارگیل در ظرفی ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا به رنگ شکلاتی تیره در آید. پس از اینکه این روغن به طور کامل خنک شد آن را به آرامی بر روی موها و پوست کف سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید که به طور کامل جذب موهای شما شود. 1 ساعت صبر کنید و در پایان موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. از این روش می توانید 2 الی 3 بار در هفته استفاده کنید.

8- رفع سفیدی مو با بامیه چینی

لوفا یا بامیه چینیآنچه نیاز دارید

  • 1 فنجان روغن نارگیل
  • 1 فنجان لوفای خرد شده

دستورالعمل

1 فنجان لوفای خرد شده را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. سپس قطعات خشک شده ی لوفا را درون روغن نارگیل برای مدت 3 روز قرار دهید . در پایان روز سوم این روغن را همراه با محتویات داخل آن برای مدت زمان 4 الی 6 دقیقه بجوشانید و پس از خنک شدن در ظرفی جمع آوری کنید. می توانید 2 قاشق غذاخوری از این روغن را به آرامی بر روی موها و کف سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید 45 دقیقه بر روی موهای شما بماند. در پایان با آب سرد و شامپوی ملایم موهای خودتان را بشویید. از این روش می توانید 2 الی 3 بار در هفته استفاده کنید.

9- رفع سفیدی مو با قهوه سیاه

قهوه سیاه یک راه حل طبیعی برای رفع موهای سفید وخاکستری شماست. این روش بدون کوچکترین عوارضی و بدون اینکه به موهای شما آسیبی برسد می تواند رنگ موهای شما را به قهوه ای ملایم تبدیل کند.

آنچه نیاز دارید

  • 1 قوری بزرگ قهوه ی دم کشیده

دستورالعمل

قهوه را در یک قوری بزرگ دم کنید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. سپس به آرامی قهوه را بر روی موهای خود قرار داده و تمامی قسمت های آن را همراه با پوست کف سر به آرامی به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید. در پایان موهای خود را با آب سرد و بدون شامپو آبکشی کنید. 2 بار در هفته می توانید از این روش استفاده کنید.

10- رفع سفیدی مو با فلفل سیاه

با مصرف منظم فلفل سیاه به شکل ماسک می توانید رنگ موهای خود را به مرور زمان و بدون نیاز به رنگ های شیمیایی تیره کنید و موهای سفید و خاکستری خود را از بین ببرید.

آنچه نیاز دارید

  • 2 گرم فلفل سیاه
  • 1 فنجان ماست

دستورالعمل

فلفل سیاه را همراه با ماست ترکیب کرده و به آرامی ماساژ تمامی قسمت های موی خود را با آن شروع کنید. مراقب باشید که این ترکیب به چشم های شما وارد نشود چون می تواند فوق العاده حساسیت زا باشد. پس از ماساژ دادن اجازه دهید که این ترکیب به مدت زمان 1 ساعت بر روی موهای شما قرار بگیرد و در پایان موهایتان را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. از این روش می توانید 3 بار در هفته استفاده کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید.

11- رفع سفیدی مو با چای بابونه

چای بابونه سرشار از املاح معدنی مفیدی است که برای تغذیه و رطوبت موهای شما مورد نیاز است. خاصیت دیگر چای بابونه این است که استفاده ی مداوم از آن می تواند رنگ موهای شما را تیره کند و برای رفع سفیدی مو موثر است.

آنچه نیاز دارید

  • 2 فنجان چای بابونه

دستورالعمل

2 فنجان چای بابونه تهید کنید و پس از آن که به طور کامل خنک شد موهای خود را به طور کامل با آن شستشو دهید. نیازی به آبکشی و شستشوی موها نیست. 2 تا 3 با در هفته و یا پس از هر بار دوش گرفتن می توانید از این روش استفاده نمایید.

12- رفع سفیدی مو با روغن های گیاهی

روغن برای رفع سفیدی موروغن های گیاهی طبیعی به تقویت و حفظ فولیکول های موی شما و محافظت از رنگدانه های مو کمک زیادی می کنند و برای جلوگیری از سفید شدن موها و همچنین رفع سفیدی آن می توانند فوق العاده موثر باشد .

آنچه نیاز دارید

می توانید یکی از روغن های زیر را به دلخواه خودتان به اندازه ی 2 الی 3 قاشق غذاخوری انتخاب کنید.

  • روغن کرچک سیاه
  • روغن سیاه دانه
  • روغن زیتون
  • روغن جوجوبا
  • حوله

دستورالعمل

روغن را کمی حرارت دهید تا گرم شود. سپس روغن را بر روی موها و پوست کف سر خود به مدت زمان 15 دقیقه ماساژ دهید.موهایتان را به مدت 30 دقیقه با یک حوله ببندید و گرم نگه دارید. در پایان موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. 2 الی 3 بار در هفته می توانید از این روش استفاده کنید.

13- رفع سفیدی مو با سرکه سیب

سرکه ی سیب یکی از بهترین و طبیعی ترین مواد برای تقویت و تغذیه ی موهای شماست و به سلامت موها و پوست سر شما کمک فراوانی می کند. سرکه ی سیب برای احیای رنگدانه ها مو و همچنین رفع سفیدی مو یکی از بهترین پیشنهاد هاست.

آنچه نیاز دارید

  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 2 فنجان آب

دستورالعمل

سرکه ی سیب را با آب ترکیب کرده و موهای خود را کمی همراه با آن ماساژ دهید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. یک بار در هفته می توانید از این روش استفاده کنید.

14- رفع سفیدی مو با دانه ی شنبلیله

دانه های شنبلیله حاوی اسید آمینه های ضروری به همراه ماده ای به نام لسیتین می باشد که برای کاهش سفیدی موهای شما و رفع آن فوق العاده موثر است.

آنچه نیاز دارید

  • 1/4 فنجان دانه ی شنبلیله
  • 1/2 فنجان روغن نارگیل

دستورالعمل

در ظرفی کوچک روغن نارگیل را حرارت دهید تا به نقطه ی جوش خود برسد. سپس دانه های شنبلیله را به آن اضافه کنید و برای 6 الی 8 دقیقه بجوشانید. هنگامی که این روغن به طور کامل سرد شد آن را از صافی عبور دهید و روغن آن را در ظرف تمیزی جمع کنید. 2 قاشق غذاخوری از این روغن را بردارید و موها و پوست کف سر خود را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید که 1 شب تا صبح این روغن بر روی موهای شما بماند و صبح روز بعد موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. 2 الی 3 بار در هفته می توانید از این روش استفاده کنید.

15- رفع سفیدی مو با آب پیاز

آب پیاز سرشار از آنزیم کاتالاز است. آنزیم کاتالاز می تواند به معکوس شدن روند سفیدی موهای شما کمک کند و اگر طی یک برنامه ی منظم از آب پیاز برای موهای خودتان استفاده کنید موهای شما از ریشه شروع به تیره شدن مجدد خواهد کرد.

آنچه نیاز دارید

  • 1 عدد پیاز

دستورالعمل

آب 1 عدد پیاز را بگیرید و در کاسه ای جمع کنید. موها و پوست کف سر خود را با آب پیاز به خوبی ماساژ دهید و سپس موهای خود را به مدت زمان 30 دقیقه رها کنید. در پایان موهای خود را با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید. از این روش 2 بار در هفته می توانید استفاده کنید.

16- رفع سفیدی مو با کامبوچا

خاصیت چای کامبوچاکامبوچا از ترکیب چای تخمیر شده و شکر به دست می آید. کامبوچا نتایج فوق العاده ی برای موهای خاکستری و سفید نشان داده است و می تواند به بازگشت ملانین در فولیکول های موها کمک کند و موها را تیره و زیبا نشان دهد.

آنچه نیاز دارید

  • 4 الی 5 غذاخوری

دستورالعمل

تمامی موهای خود را به طور کامل با کامبوچا ماساژ دهید و سپس موهای خود را به مدت 20 دقیقه رها کنید تا کامبوچا جذب موهایتان شود. سپس موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. 2 بار در هفته می توانید از این روش استفاده کنید.

17- رفع سفیدی مو با رنگ موهای گیاهی

رنگ موهای گیاهی متعددی وجود دارند که به هیچ عنوان از مواد شیمیایی در ساختار آنها استفاده نشده است. با اینکه این رنگ ها ماندگاری طولانی ندارند و بیشتر آنها پس از 8 الی 12 بار شستشو کمرنگ می شوند با این حال برای رفع سفیدی مو بسیار بهتر و بی ضرر تر از رنگ های شیمیایی هستند.

آنچه نیاز دارید

  • رنگ موی گیاهی به دلخواه خودتان

دستورالعمل

رنگ موی گیاهی را طبق دستورالعملی که بر روی بسته بندی آن نوشته شده است تهیه کنید. سپس با کمک دستکش و قلم موی رنگ تمامی موهای خود را به خصوص قسمت های سفید و خاکستری آن را به وسیله ی رنگ به طور کامل آغشته کنید و اجازه دهید رنگ به مدت 30 دقیقه بر روی موهای شما بماند. در پایان موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. از این روش می توانید 1 بار در ماه استفاده کنید.

18- رفع سفیدی مو با زنجبیل و شیر

ترکیب زنجبیل و شیر یک غذای عالی و فوق العاده برای موهای شماست. اگر می خواهید موهای خود را به زیبایی و تیرگی سابق برگردانید می توانید از این روش استفاده کنید.

آنچه نیاز دارید

  • زنجبیل رنده شده
  • شیر

دستورالعمل

زنجبیل رنده شده و شیر را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید. این خمیر را به آرامی بر روی تمام قسمت های موی خود به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید دقیقه بر روی موهای شما قرار بگیرد. در پایان موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. می توانید هفته ای 1 بار از این روش استفاده کنید.

19- رفع سفیدی مو با رزماری و مریم گلی

خواص رزماری در رفع سفیدی موگیاه رزماری برای سلامتی موها و پوست سر شما فوق العاده مفید است و فولیکول های موی شما را تقویت می کند. خواص مریم گلی هم در کنترل ریزش موها و احیای رنگدانه های مو به اثبات رسیده است. ترکیب گیاه رزماری و مریم گلی برای تیره شدن رنگ موهای شما و رفع سفیدی مو یکی از بهترین گزینه هاست.

آنچه نیاز دارید

  • 3 الی 5 قطره اسانس رزماری
  • چند عدد برگ مریم گلی
  • 2 فنجان اب

دستورالعمل

برگ های رزماری را با 2 فنجان آب بجوشانید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. سپس عصاره ی رزماری را به آن اضافه کنید و تمامی موهای خود را با این ترکیب به طور کامل ماساژ دهید. 10 دقیقه به موهای خود استراحت دهید و در پایان موهای خود را با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. 2 الی 3 بار در هفته می توانید از این روش استفاده کنید.

20- رفع سفیدی مو با کنجد سیاه

این روش بنابر طب سنتی چین به وجود آمده است. چینی ها معتقدند که کنجد سیاه می توانید تولید ملانین را در موها افزایش داده و برای تیرگی مجدد موها راهکاری فوق العاده است. از آنجایی کنجد سیاه سرشار از آهن، پروتئین، کلسیم، فسفر و منیزیم است می تواند یک غذای عالی برای تقویت پوست و موهای شما باشد. چینی ها این روش را برای رفع سفیدی مو بسیار عالی و موثر می دانند.

آنچه نیاز دارید

  • کنجد سیاه

دستورالعمل

به مدت 3 ماه روزانه 1 قاشق چایخوری کنجد سیاه میل کنید. اثر این روش آنی نیست و در دراز مدت خود را نشان می دهد. شما می توانید از این روش در کنار سایر روش ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا