دهان و دندانسبک زندگی

رفع بوی بد دهان: معرفی چند نسخه عالی و قطعی برای بوی بد دهان

بوی بد دهان یکی از موضوعات آزار دهنده است که می تواند برای هر شخصی روی دهد، بوی بد دهان می تواند ناشی از علل مختلفی باشد و در واقع می توان گفت بیماری های بسیاری از جمله دیابت، نارسایی کلیه، انواع سرطان ها و … می تواند عامل بوی بد دهان گردد. جهت رفع بوی بد دهان ابتدا بهتر است علت آن را کشف نمایید در واقع اگر علت این مشکل بیماری است لازم است برای درمان آن بیماری اقدام نمایید در غیر این صورت در کنار افزایش بهداشت دهان و دندان، می توانید از روش های زیر برای بوی بد دهان استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین راهکار های درمان بوی بد دهان آشنا کنیم:


سرکه سیب

رفع بوی بد دهان با سرکه سیبسرکه سیب به علت دارا بودن خواص ضد باکتریایی به شدت در رفع بوی بد دهان موثر است زیرا با تنظیم PH دهان، بوی بد آن رفع خواهد شد.آنچه نیاز دارید:

  • 1 الی 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 1 لیوان آب سرد

دستور العمل :

محلولی از سرکه سیب و آب تهیه نموده و از آن به عنوان دهان شویه برای بوی بد دهان استفاده نمایید، این دهان شویه را برای 3 تا 5 دقیقه در دهان نگه داشته و سپس دهان را با آب سرد بشویید. از این روش می توانید صبح ها و شب ها قبل از رفتن به رختخواب استفاده نمایید.

زغال

یکی از روش های موثر درمان بوی بد دهان، استفاده از زغال چوب است زیرا که مانع از جذب ناخالصی ها شده و باکتری های مضر را از بین می برد در واقع می توان گفت، زغال با جذب آلودگی ها به خود مانع از بوی بد دهان می گردد، به علاوه زغال دارای خواص سفید کنندگی برای دندان ها میباشد.آنچه نیاز دارید:

  • 1 قاشق چایخوری زغال چوب
  • مسواک

دستور العمل :

پودر زغال را روی مسواک ریخته و آن را به تمام سطوح دهان رسانده و دهان و لثه ها را به خوبی با آن بشویید. از زغال می توانید 2 تا 3 بار در هفته برای بوی بد دهان استفاده کنید تا زمانی که این مشکل به طور کلی رفع شود.

آدامس

درمان بوی بد دهان با آدامسساده ترین راهکار درمان بوی بد دهان جویدن آدامس است، برای انجام این روش توصیه می کنیم از آدامس های بدون قند استفاده نمایید. آدامس می تواند با ترویج و حفظ یک جریان سالم، بزاق را در دهان و گلو افزایش داده و در رفع بوی بد دهان موثر باشد همچنین آدامس های بدون قند حاوی طعم دهنده های خوش بویی مثل نعناع هستند که برای چندین ساعت متوالی دهان را از بوی بد حفظ می نماید.نکته مهمی که در رابطه با آدامس وجود دارد این است که برای بوی بد دهان باید دقت کنید بدون قند باشد زیرا که آدامس های دارای قند یا بطور کلی مواد قندی و شیرین موجب افزایش باکتری ها در دهان شده که خود این امر بوی بد دهان را به همراه خواهد داشت.

بوی بد دهان می تواند ناشی از علل مختلفی باشد و در واقع می توان گفت بیماری های بسیاری از جمله دیابت، نارسایی کلیه، انواع سرطان ها و … می تواند عامل بوی بد دهان گردد. جهت رفع بوی بد دهان ابتدا بهتر است علت آن را کشف نمایید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به سبب دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی، تاثیر بسزایی در درمان بوی بد دهان دارد و چون باکتری ها دهان را از بین می برد برای بوی بد دهان مناسب است همچنین این روغن به سبب دارا بودن طعم خوشایند محبوبیت بیشتری نسبت به سایر روغن ها داشته و دارای اسید های چرب مفید برای بدن می باشد.
آنچه نیاز دارید :
  • 1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل

دستور العمل :

روغن نارگیل را در تمامی سطوح دهان خود بزنید و برای مدت 10 الی 15 دقیقه صبر نموده و سپس دهان خود را توسط آب گرم بشویید. برای رفع بوی بد دهان لازم است این روش را هر روز تکرار نمایید تا نشانه های مشکل به طور کلی رفع شوند.

نمک اپسوم

نمک اسپومنمک اپسوم با از بین بردن سموم از دهان روش موثر درمان بوی بد دهان به شمار می رود، این نمک دارای خواص ضد باکتریایی است و از طریق مبارزه با باکتری ها برای رفع بوی دهان مناسب است.آنچه نیاز دارید :

  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 1 لیوان آب ولرم

دستور العمل :

نمک اپسوم را در آب حل نموده و آن را غرغره نمایید تا شاهد خواص شگفت انگیز این نمک در رفع بوی بد دهان باشید، این روش را می توانید هر روز تکرار کنید پس از بهبود یک روز در میان آن را تکرار کنید تا با از بین بردن باکتری های دهان سلامت دهان و دندان خود را تضمین کنید.

روغن اکالیپتوس و درمان بوی بد دهان

این روغن افزون بر بوی خوشایند و مطلوب، دارای خواص ضد باکتریایی است و در درمان بوی بد دهان کاربرد دارد. به علاوه این روغن در کنار از بین باکتری های دهان، خواص ضد التهاب و ضد درد داشته و درد و تورم موجود در دهان را کاهش خواهد داد.آنچه نیاز دارید:

  • 2 تا 3 قطره روغن اکالیپتوس
  • 1 فنجان آب

دستور العمل :

محلولی از آب و روغن اکالیپتوس تهیه نموده و در دهان غرغره نمایید و یا برای چند دقیقه این محلول را دهان حفظ نموده و سپس دهان خود را با آب بشویید، این روش را می توانید هر روز تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

تخم رازیانه

رازیانه برای بوی بد دهانتخم رازیانه بخش اصلی در فرهنگ و آشپزی هندی به شمار می رود که خواص بسیار متعدد و طعم دلچسبی دارد، تخم رازیانه همچنین به عنوان درمانی موثر برای بوی بد دهان به شما می رود زیرا که هر گونه عفونت و باکتری را دهان از بین می برد همچنین تخم رازیانه قادر است عملکرد دستگاه گوارش و کبد را بهبود ببخشد.آنچه نیاز دارید :

  • 1 قاشق چایخوری تخم رازیانه

دستورالعمل :

برای رفع بوی بد دهان تخم رازیانه را دهان ریخته و بجویید. این روش را می توانید هر روز که احساس کردید دهان شما بوی نامطلوبی دارد، انجام دهید. همچنین برای این منظور می توانید دمنوشی از تخم رازیانه که با دارچین معطر شده تهیه نموده و برای رفع بوی دهان استفاده نمایید.

زنجبیل

زنجبیل به علت دارا بودن خواص ضد میکروبی، تاثیر مستقیمی در رفع بوی بد دهان دارد، این ماده عفونت های دهان و گلو را از بین می برد. ماده شیمیایی موجود در زنجبیل که عامل بوی تند آن است، موجب تحریک آنزیمی در دهان شده و مواد که عامل بوی بد دهان است را شکسته و از بین می برد از همین روی در درمان بوی بد دهان موثر است.

آنچه نیاز دارید:

  • 1 قاشق چایخوری آب زنجبیل
  • 1 لیوان آب گرم

دستور العمل:

زنجبیل را رنده نموده و فشرده کنید تا آب آن خارج شود سپس ، یک قاشق آب زنجبیل را در آب گرم حل نموده و قرقره کنید. لازم است این روش درمانی را ابتدا بعد از صرف هر وعده و سپس روزی یکبار انجام دهید تا شاهد درمان بوی بد دهان خود باشید.

رفع بوی بد دهان با چای سبز

چای سبز برای بوی بد دهانمصرف چای سبز به جای چای، شیر یا قهوه می تواند در رفع بوی بد دهان موثر باشد، زیرا چای سبز دارای خواص ضد باکتری است و در از بین بردن باکتری های موجود در دهان موثر است همچنین آنتی اکسیدان موجود در چای سبز می تواند ترکیباتی در دهان بوی بد و پوسیدگی ایجاد می کند را از بین ببرد.

آنچه نیاز دارید:

  • 1 عدد چای سبز کیسه ای
  • 1 فنجان آب گرم
  • عسل

دستور العمل :

کیسه چای سبز را برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید تا دم بکشد، مقدار عسل به آن افزوده و میل کنید. این روش درمانی به طور موثری برای بوی بد دهان مفید است و باکتری هایی که عامل بوی بد شده اند را از بین خواهد برد.

عصاره گریپ فروت

عصاره گریپ فروت در رفع بوی بد دهان موثر است و با نابودی باکتری های در حال رشد، دهان را خوشبو می نماید.به علاوه این عصاره در جلوگیری از پوسیدگی و از بین بردن جرم های دندان نیز موثر است.آنچه نیاز دارید:

  • 1 الی 2 قطره عصاره گریپ فروت

دستور العمل :

به شیوه معمول باید دندان های خود را مسواک بزنید، مقداری از این عصاره را روی مسواک خود بچکانید و به آرامی روی دندان های خود مالش دهید و سپس دندان های خود را با آب بشویید. اگر این روش را هر روز تکرار کنید در مدت یک هفته تغییر را احساس خواهید کرد.

فواید جعفری برای بوی بد دهان

درمان بوی بد دهان با جعفریگیاه جعفری نه تنها، باعث هضم آسان غذا می شود بلکه درمان خانگی خوبی برای بوی بد دهان به شمار می رود، کلروفیل موجود در جعفری به عنوان یک ضد باکتری عمل می کند و در از بین بردن باکتری های ناشی از بو از دهان و گلو موثر است. این سبزی همچنین به عنوان خنک کننده طبیعی، احساس تازگی و تمیزی را در دهان ایجاد می کند، همچنین جعفری در تازه شدن بازدم و تحریک اشتها موثر است.

آنچه نیاز دارید:

  • چند برگ از جعفری

دستور العمل :

برگ های تازه جعفری را می توانید بجویید و یا ابنکه آن را به عنوان تزئین در غذا های خود بکار ببرید.مصرف جعفری محدودیت نداشته و میتوانید آن را به دلخواه در رژیم غذایی خود بکار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا