بیماری هابیماری های پوست و مو

دشمنان پوست را بشناسید، مواد مضر برای پوست

پوست یکی از عضو های حساس و تاثیر پذیر بدن است که به شدت و در کوتاه ترین زمان ممکن، دچار تغییر شده و ظاهری نازیبا به بدن شما می بخشد پس لازم است از این دشمنان پوست دوری کنید .برخی از مواد مضر برای پوست به این شرح است:


تاثیر خستگی و کم خوابی بر تیرگی پوست

تاثیر کم خوابی بر روی پوست
پوست آینه و بازتابی از درون بدن است، مواد مضر برای پوست به شدت بر روی آن تاثیر گذار است، بنابراین افرادی که خسته هستند و یا به اندازه ی کافی نمی خوابند به تدریج دچار تیرگی و عدم شفافیت پوست می شوند. افرادی که در شبانه روز کمتر از 5 ساعت می خوابند و یا در طول شب چندین باز از خواب بیدار شده و دوباره به سختی به خواب می روند، دارای پوستی تیره تر به خصوص در اطراف چشم ها هستند. ممکن است فردی که کم می خوابد تصور کند که احتیاجی به خواب بیشتر ندارد، در صورتی که این طور نیست بلکه بدن او در ازای کمبود خواب او از انرژی های ذخیره ی وی استفاده می کند. اما لازم به ذکر است که انرژی ذخیره بدن نیز محدود است و یکی از نخستین علائم آن شامل تیرگی پوست به خصوص در اطراف چشم ها می باشد که البته استفاده از برخی از داروها و مواد غذایی، عدم مصرف آب کافی و کاهش وزن های ناگهانی و زیاد نیز در این میان نقش دارند و از دشمنان پوست محسوب می شوند. اما یکی از عوامل تأثیر گذار بر کیفیت خواب افراد نیز استرس و فشارهای روحی است. به طوری که در مواردی حتی افراد در هنگام خواب نیز گرفتار مسائل و مشکلات روزمره هستند و از این رو خواب همراه با افزایش شادابی و انرژی نخواهد بود در نتیجه کم خوابی از دشمنان پوست محسوب می شود.

دشمنان پوست

سیگار، دشمن پوست
مهمترین شرایط و مواد مضر برای پوست به این شرح است:

سیگار  از مهمترین مواد مضر برای پوست

نیکوتین یکی از دشمنان پوست و مواد مضر برای پوست است، جرم توتون و دود، حجم خون را در پوست افزایش می دهد. این مسأله موجب شل شدن و فقدان انعطاف لازم در پوست می شود.

علاوه بر این کشیدن سیگار موجب از بین رفتن درخشندگی پوست شده و به پوست ظاهری زرد و کدر می بخشد. پوست به اکسیژن نیاز دارد زیرا اکسیژن به ساخت کلاژن و الاستین کمک می کند و گردش خون را در پوست سریع می سازد. ورزش بهتر از هر محصول آرایشی برای بالا بردن میزان اکسیژن پوست عمل می کند.

روزانه سی دقیقه پیاده روی با قدم های تند به مراتب مفیدتر از خرید یک محصول آرایشی است . بسیاری از این فرآورده های شیمیایی تاثیری بر افزایش میزان اکسیژن پوست ندارند.

الکل

الکل یکی از مواد مضر برای پوست است که نوشیدن آن پوست را هیدراته می کند، رگ های خونی را گشاد می سازد و حتی می تواند سرخی بیمارگونه پوست را وخیم تر کند.

نور خورشید

همه می دانیم که نور خورشید تا چه اندازه برای پوست زیان آور است و از دشمنان پوست محسوب می شود. پس چرا اجازه می دهید چهره تان در برابر نور خورشید مثل یک ماهی تابه سرخ شود؟ با کرم ضدآفتاب تا حدی از اثرات زیان آور نور خورشید بکاهید. بنابراین روز خود را با مصرف این کرم ها آغاز کنید.

تاثیر نور خورشید بر روی پوست

رادیکال های آزاد

با کپسول های ویتامین E به جنگ رادیکال های آزاد بروید. زیرا این رادیکال های آزاد از مواد مضر برای محسوب می شود. یک کپسول 1000 میلی گرم را با قیچی برش کوچکی بدهید و از یک سنجاق تمیز برای سوراخ کردن آن استفاده کنید، محتویات کپسول را مستقیم روی پوست بمالید و آن را با کمی مرطوب کننده مخلوط کنید.

پرخوری

پرخوری می تواند بدن تان را دچار کمبود مواد مغذی سازد. به دنبال نارسایی مواد مغذی در بدن، پوست نازک شده و خیلی زود به آسانی آسیب خواهد دید و دیگر طراوت و شفافیت گذشت را نخواهد داشت. علاوه بر این چاقی و لاغری های متعدد پوست را شل و آویزان می کند و از دشمنان پوست محسوب می شود.

داروها

دارو ها مواد مضری برای پوست هستند، برخی از داروها می توانند موجب حساسیت پوست نسبت به نور شوند. زمانی که دارو مصرف می کنید به ویژه آنتی بیوتیک ، درباره ی اثرات جانبی آن از پزشک توضیح بخواهید، شاید لازم باشد در طول مدت درمان و استفاده از دارو، پوست خود را در برابر نور خورشید قرار ندهید.

تلفن

چطور ممکن است تلفن از دشمنان پوست باشد؟ آیا شما نیز ترک های ریزی در اطراف چانه تان می بینید؟ احتمالا این ترک ها به دلیل تکیه دادن گوشی تلفن به چانه تان است. این ترک ها می توانند محل تجمع باکتری ها شود. هر روز گوشی تلفن را با الکل پاک کنید و سعی کنید عادت تکیه دادن گوشی تلفن به صورت تان را از بین ببرید. به این ترتیب تلفن را می توان از مواد مضر برای پوست معرفی  نمود.

الکل یکی از مواد مضر برای پوست است که نوشیدن آن پوست را هیدراته می کند، رگ های خونی را گشاد می سازد و حتی می تواند سرخی بیمارگونه پوست را وخیم تر کند.

نرمش ماهیچه های صورت

با این تصور که ورزش برای ماهیچه های بدن مفید است چنین به نظر می رسد که ورزش ماهیچه های صورت را نیز آنها را تقویت می کند اما در واقع این کار عامل تشکیل چروک های صورت  و از دشمنان پوست خواهد بود. زمانی که ماهیچه ای را نرمش می دهید پوست روی آن چروک می شود.

ویتامین A از مواد مضر برای پوست

ویتامین A از مواد مضر برای پوست است،  با وجود اینکه ویتامین A برای پوست ضروری و مفید است اما مصرف بیش از حد آن موجب آسیب رساندن به پوست می شود. اگر هر روز بیش از 450 گرم آب میوه با سبزیجات حاوی ویتامین A مصرف کنید، پوستتان به تدریج شکننده، نازک و حساس شده و زرد به نظر خواهد رسید.

یخ

شاید شنیده باشید برخی پوست چهره شان را با فروبردن صورت شان درون ظرف پر از مکعب های یخ سفت و کشیده می کنند اما  یخ یکی از مواد مضر برای پوست  است و شما به هیچ وجه چنین کاری نکنید، تنها اثر این کار شکسته شدن مویرگ های چهره است. پس می توان گفت یخ از دشمنان پوست محسوب می شود.

منبع : چگونه پوست زیبایی داشته باشیم؟ ( پوست و زیبایی ) – تالیف و تدوین : رقیه کشتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا