سبک زندگیمد و زیبایی

7 ماسک خانگی برای درمان لک صورت ، از بین بردن لک صورت با مواد طبیعی

یکی از مشکلات شایع پوستی که افراد زیادی به خصوص زنان از آن رنج می برند لکه های روی پوست است که می تواند اثرات منفی و جدی بر زیبایی پوست در ناحیه ی صورت داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین ماسک های گیاهی که در مدت زمانی کوتاه موجب از بین رفتن لک های صورت می شود، آشنا نماییم.


7 ماسک برای درمان لک صورت

عوامل بسیاری در ایجاد این لکه های پوستی موثرند که از جمله ی آنها می توانیم به ژنتیک، بارداری اشعه UV، اسکار و زخم آکنه و بیماری های پوستی اشاره کنیم.در این بخش به 7 مورد از بهترین ماسک های صورت اشاره خواهیم کرد:

ماسک شیر و عسل

مواد لازم :

  • 4 قاشق شیر
  • 2 قاشق عسل

طریقه مصرف :

شیر یکی از بهترین لبنیات برای پوست صورت و بدن محسوب می شود و قادر است لک های صورت را از بین ببرد. برای استفاده از این ماسک روزانه تنها باید مقدار شیر و عسل را مخلوط نموده و با استفاده از پنبه بر روی پوست به شکل دایره ای ماساژ داده و 10 دقیقه صبر نمایید و سپس بشویید.

ماسک آب لیمو

مواد لازم :

طریقه مصرف :

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که در از بین بردن درمان لک صورت بسیار موثر عمل خواهد نمود، برای استفاده از این ماسک کافی است پنبه آغشته به آب لیمو را بر روی پوست صورت ماساژ داده و بعد از چند دقیقه بشویید توجه نمایید که در این مدت زیر نور آفتاب قرار نگیرید و اگر صورت دارای زخم باز است باید فعلا درمان را کنسل نمایید همچنین توجه داشته باشید برای این ماسک استفاده از آب لیمو تازه تاثیر گذاری بیشتری دارد ولی اگر در دسترس نبود می توان از آبلیمو های صنعتی نیز استفاده نمود.

ماسک ماست و بلغور

مواد لازم :

  • یک قاشق بلغور پخته شده
  • یک قاشق آبلیمو
  • دو قاشق ماست

طریقه مصرف :

ماست به سبب دارا بودن اسید لاکتیک می تواند به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می نماید، جهت تهیه این ماسک باید دو قاشق ماست را به یک قاشق بلغور و یک قاشق آب لیمو بیافزایید و این ماسک را برای چند دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. از این ماسک می توان سه بار در هفته و هر بار به مدت 20 دقیقه استفاده نمایید.

یک درمان مشابه که می توانید هر روز از آن استفاده کنید شامل مخلوطی از ماست، نعنا و گلاب است که باید به مدت 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند.

عوامل بسیاری در ایجاد این لکه های پوستی موثرند که از جمله ی آنها می توانیم به ژنتیک، بارداری اشعه UV، اسکار و زخم آکنه و بیماری های پوستی اشاره کنیم.

ماسک سیب زمینی و عسل

مواد لازم

  • سیب زمینی
  • یک قاشق چایخوری عسل

طریقه مصرف:

سیب زمینی دارای خواص سفید کنندگی پوست صورت است و نشاسته های موجود در آن به رفع لکه های صورت به خصوص لکه های سیاه کمک شایانی خواهد نمود. برای تهیه این ماسک کافی است مقداری سیب زمینی را رنده نموده و یک قاشق چایخوری عسل به آن بیفزایید، این ماسک باید به مدت 15 دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک ویتامین C

مواد لازم :

  • قرص یا روغن ویتامین E

طریقه مصرف :

این ویتامین جهت ترمیم پوست های آسیب دیده بسیار مناسب است و در دفع لکه های پوستی نقش مهمی را ایفا می نماید. کافی است هر روز مقداری ویتامین C را بر روی پوست خود استعمال نمایید.

ماسک روغن کرچک و نارگیل

مواد لازم:

  • یک قاشق روغن کرچک
  • یک قاشق روغن نارگیل

طریقه مصرف :

روغن کرچک پوست را تمیز نموده و به دلیل اینکه سرشار از ویتامین E است به از بین برده لکه های پوست کمک شایانی خواهد نمود. برای این منظور نسبت مساوی است از روغن کرچک و روغن نارگیل را مخلوط نموده و روی پوست بمالید، 15 دقیقه صبر نموده و سپس بشویید. این ماسک را می تواند یک بار در روز استفاده نمود.

همچنین می توانید از روغن کرچک به تنهایی برای از بین بردن لکه های صورت استفاده نمایید برای این منظور حدود 5 قطره روغن کرچک را بر روی پنبه ریخته و بر روی پوست استعمال نمایید و بعد از گذشت 10 دقیقه شویید. این ماسک را باید دوبار در روز مورد استفاده قرار داد.

ماسک آلوئه ورا

مواد لازم :

  • ژل طبیعی آلوئه ورا

طریقه مصرف :

برای این منظور باید برگ تازه آلوئه ورا را تهیه نموده و ژل آن را خارج نمایید، این ژل را به آرامی ماساژ داده و برای 20 دقیقه صبر نموده و سپس بشویید. از این ژل می توان دو بار در روز تا زمان بهبودی کامل استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا