تناسب اندام و ورزشسبک زندگی

5 حقیقت در مورد مکمل های چربی سوز ، از مکمل ها انتظارات واقعی و منطقی داشته باشید

شما در مورد قرص ها و مکمل های چربی سوز حرف های بسیاری شنیده اید. قرص هایی که می توانند چربی بدن شما را مانند بستنی ذوب کنند! آیا این تفکر درست است؟ نه دقیقا. قرص های چربی سوز، مکمل هستند. آنها با مواد تشکیل دهنده ای ساخته شده اند که به کاهش چربی ها کمک کنند اما نمی توانند جایگزین رژیم غذایی و ورزش شوند. اگر فکر می کنید این مکمل ها سلاح قدرتمندی در برابر چربی ها هستند، باید بگویم که اسلحه اصلی شما رژیم غذایی و ورزش است و چربی سوز ها فقط به تقویت اسلحه شما کمک می کنند و به تنهایی تاثیری ندارند.
اگر چربی سوزها به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، نتیجه ای نخواهند داشت. اگر بخواهید به درستی از چربی سوزها استفاده کنید باید به 5 اصل زیر توجه کنید.


رژیم غذایی 80 درصد در کاهش وزن تاثیر دارد

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد انجام می دهند این است که فقط از مکمل های چربی سوز برای کاهش وزن استفاده می کنند و منتظر از دست دادن وزن هستند. آنها فکر می کنند که این مکمل ها معجزه می کنند، اما باید بدانند که رژیم لاغری درست و سالم 80 درصد در فرآیند کاهش وزن تاثیر دارد و بدون رژیم مکمل ها تاثیر چندانی بر لاغری ندارند.مکمل ها استراتژی های مختلفی برای کاهش وزن دارند. برخی از آنها باعث افزایش سطح انرژی و سوخت و ساز می شوند. گروهی دیگر به کاهش اشتها کمک می کنند. اما اگر این مکمل ها را مصرف کنید و بعد از آن از خوردن همبرگر ها، شیرینی ها و انواع غذاهای چرب لذت ببرید، این داروها تاثیری بر کاهش وزن شما نخواهند داشت.

نگاهی دقیق به رژیم غذایی خود داشته باشید و یک رژیم غذایی سالم و مناسب را با مصرف مکمل ها همراه کنید.

از چربی سوز ها انتظارات واقعی و منطقی داشته باشید

انتظارات خود را به واقعیت نزدیک کنید. برخی از افراد معتقدند که اگر چربی سوز مصرف کنند باید در هفته یک کیلو کاهش وزن و چربی را تجربه کنند! این محال است و هرگز اتفاق نمی افتد.مقدار ایمن برای از دست دادن چربی به طور متوسط 450 گرم تا 1.300 کیلوگرم در هفته است و تا مقدار 1.800 یا 2 کیلوگرم هم می تواند افزایش یابد، اما این مقدار برای همیشه پایدار نیست و رفته رفته این میزان کاهش می یابد. هر چه زمان طولانی تر شود، میزان چربی سوزی کاهش می یابد. اگر بخواید چربی سوزی را با همان سرعت اولیه ادامه دهید به بدن و بافت عضلات خود آسیب می رسانید.

چربی سوز کمک می کند که شما در مسیر چربی سوزی باقی بمانید، اما این بدان معنا نیست که بیش از اندازه و غیر منطقی چربی از دست بدهید.

هرچی بیشتر بهتر!

چربی سوزها به طور خاص تولید شده اند و باید در مصرف آنها دوز مناسب را رعایت کنید. این تفکر که هر چه میزان مکمل بیشتری استفاده کنید چربی بیشتری از دست می دهید و سریع تر به تناسب اندام می رسید، اشتباه است. تولید کنندگان بهترین دستورالعمل ها و دوز مصرفی برای دارو را معرفی می کنند و شما ملزم به رعایت آنها هستید.همیشه بهتر است با کمترین دوز ذکر شده در بسته به مدت دو هفته شروع کنید. بعد از آن می توانید تصمیم بگیرید آیا میزان مصرف را طبق دستورالعمل ها افزایش دهید یا خیر. اگر فقط یک میزان مشخص در دستورالعمل ذکر شده است، باید با آن کنار بیایید.

مصرف بیش از حد کافئین

اگر نمی توانید روز خود را بدون قهوه شروع کنید و یا در طول روز باید 3 تا 4 فنجان قهوه مصرف کنید، در انتخاب چربی سوز خود دقت بیشتری داشته باشید. بیشتر مکمل ها دارای کافئین یا مواد مشابه کافئین هستند. اگر به همراه این مکمل ها کافئین زیادی مصرف کنید کم کم احساس خستگی زیادی می کنید و نمی توانید به درستی تمرینات ورزشی را انجام دهید. در نتیجه وزن شما بسیار کند تر تغییر می کند.بنابراین در حالی که شما فکر می کنید با ترکیب قهوه و چربی سوزها می توانید با سرعت بیشتری وزن کم کنید، به علت تحریک بیش از حد بدن با کافئین، اثرات مثبت چربی سوز را از بین می برید.

در زمان مصرف مکمل ها میزان استفاده از قهوه، چای و هر ماده کافئین دار را کاهش دهید. به این ترتیب شما در بازه زمانی کوتاه، بیش از حد نیاز کافئین دریافت نمی کنید.

قبل از خرید مکمل ها، در مورد آنها تحقیق کنید و محصول مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. تنوع در چربی سوزها زیاد است. شما باید مناسب ترین و معتبرترین آنها را خریداری کنید تا به بدن خود آسیب نرسانید.

نتایج را بررسی کنید

قبل از شروع مکمل وزن و سایز خود را یادداشت کنید. اگر نقطه شروع خود را ندانید، نمی توانید میزان تاثیر مکمل را ارزیابی کنید. بعد از گذشت 2 تا 3 هفته از مصرف مکمل مجددا وزن و سایز خود را ارزیابی کنید. با این کار متوجه میزان تاثیر مکمل بر روی خود می شوید. اگر تاثیر زیادی بر روی بدن خود احساس نکردید، ممکن است چربی سوز مناسبی را انتخاب نکرده باشید.همیشه یک مکمل برای همه مناسب نیست. ممکن است یک مکمل بر روی دو نفر تاثیرات متفاوتی داشته باشد. بنابراین شما باید مناسب ترین مکمل چربی سوز را برای خود انتخاب کنید.

در مورد مکمل ها و مواد تشکیل دهنده آنها تحقیق کنید و از سلامت آنها مطمئن شوید.

بدانید که شما در میدان نبرد با چربی های بدنتان هستید و قطعا می توانید پیروز شوید. فقط اگر لازم است از چربی سوز ها استفاده کنید، این پنج اصل را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا