بیماری هابیماری های گوارشی

9 دستور شگفت انگیز درمان خانگی کبد چرب با استفاده از داروهای گیاهی

کبد چرب از شایع ترین مشکلاتی است که بدون هیچ علامت خاصی به سراغ ما می آید و می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی شود. داشتن یک کبد سالم و عاری از چربی یکی از مهم ترین نشانه های سلامتی است. خوشبختانه این بار هم میتوانیم از موهبت های طبیعت بهره مند شویم و با کمک 10 ماده ی کاملا طبیعی کبد خود را از چربی ها و مواد زائد پاک کنیم. با ما در ادامه همراه باشید تا این 10 ماده ی موثر را بشناسید.


درمان خانگی کبد چرب

برای کبد چرب فعلا هیچ گونه درمان قطعی کشف نشده است و تمامی درمان ها جنبه ی حمایتی و کنترل کننده دارند. استفاده از روش درمان خانگی کبد چرب می تواند تا حد زیادی عوارض منفی این مشکل را کاهش داده و از پیشرفت آن جلوگیری نماید.اگر میزان تجمع چربی در کبد به بیش از 5 الی 10 درصد وزن کبد باشد شما به کبد چرب مبتلا شده اید و این امر شما را می تواند در برابر التهاب ها آسیب پذیر تر کند و عملکرد کبد شما را دچار اختلال می نماید.

9 روش برای درمان خانگی کبد چرب

اگر تصمیم گرفته اید با روش های طبیعی و در خانه درمان کبد چرب خود را آغاز کنید در این قسمت 9 روش موثر و مفید را برای شما معرفی کرده ایم.

1- لیمو

درمان کبد چرب با لیمو

آب لیمو ترش برای پاکسازی کبد و درمان خانگی کبد چرب بسیار موثر است. می توانید در طول روز یک لیمو را برش زده و میل کنید. همچنین می توانید آب لیمو ترش را با کمی آب گرم ترکیب کرده و روزانه 4 بار میل نمایید.

2- سبزیجات خام

ترکیبات طبیعی موجود در سبزیجات خام برای پاکسازی و درمان خانگی کبد چرب بسیار مفید و موثر است. یکی از بهترین روش ها برای استفاده از سبزیجات گرفتن آب آنهاست. این کار هضم و جذب سبزیجات را آسان تر می کند و میزان اثربخشی آن را افزایش می دهد. اگر به کبد چرب مبتلا شده اید چغندر، کرفس، کلم، گل کلم ، کلم بروکلی و کاهو می تواند از بهترین گزینه ها باشد.

3- سرکه سیب

سرکه سیب یکی از بهترین توصیه ها برای درمان خانگی کبد چرب است. یک قاشق غذاخوری سرکه ی سیب خام را با 1 لیوان آب گرم ترکیب کنید. کمی عسل هم به آن اضافه نمایید. اکنون یک معجون شفابخش برای کبد چرب شما حاضر شده است که اگر چندین ماه به نوشیدن آن ادامه دهید دیگر خبری از کبد چرب نخواهد بود.

4- چای سبز

چای سبز یک چربی سوز طبیعی و فوق العاده است و اگر به کبد چرب مبتلا شده اید توصیه ی ما بر این است که روزانه 3 الی 4 فنجان چای سبز بنوشید.

کبد چرب از شایع ترین مشکلاتی است که بدون هیچ علامت خاصی به سراغ ما می آید و می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی شود. داشتن یک کبد سالم و عاری از چربی یکی از مهم ترین نشانه های سلامتی است.

5- قاصدک

گیاه قاصدک دشمن کبد چرب است. عصاره ی برگ گیاه قاصدک می تواند کبد شما را از چربی ها و مواد زائد به طور کامل پاک کند.

6- زردچوبه

درمان کبدچرب با زردچوبه

زردچوبه یکی از قدرتمند ترین چربی سوزهای طبیعی است. اگر به کبد چرب مبتلا شده اید با کمک زردچوبه از طریق یکی از روش های زیر می توانید کبد خود را از چربی های انباشته پاک کنید.

  • نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را همراه با 1 لیوان شیر گرم ترکیب کنید و 1 بار در روز بنوشید.
  • یک چهارم قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را به مقداری آب جوش اضافه کرده و 2 بار در روز میل کنید.

7- شیرین بیان

اگر به کبد چرب غیرالکلی مبتلا شده اید از عصاره ی شیرین بیان استفاده کنید تا شاهد خواص درمانی آن باشید.

8- موز

اگر کبد شما چرب شده روزانه 1 عدد موز رسیده بخورید. موز می تواند کبد شما را تصفیه کند و چربی های انباشته ی آن را از بین می برد.

9- خار مریم

یکی از موثرترین داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب الکلی گیاه خار مریم است. همچنین این گیاه قادر است سلول های آسیب دیده ی کبد را ترمیم کند و یکی از فوق العاده ترین گیاهان برای درمان بیماری های کبد به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا