کیفیت زندگیموفقیت

5 راه برای بهبود سلامت روان برای زندگی شادتر

مهم است که به خودتان اهمیت دهید و از خودتان مراقبت کنید. در این مقاله 5 راه برای بهبود سلامت روان برای شما وجود دارد. تغییراتی که نیاز به هزینه و زمان زیادی ندارد و همه می توانند از آنها استفاده کنند. چرا از همین امروز شروع نمی کنید؟


در مورد احساساتتان صحبت کنید

صحبت در مورد احساساتتان در حفظ سلامت روحی شما نقش مهمی ایفا می کند. زمانی که احساس می کنید در مورد کسی یا چیزی مشکلی وجود دارد، درباره اش با اشخاص مربوط صحبت کنید. صحبت کردن درباره احساسات، نشانه ضعف شما نیست بلکه بخشی از مسئولیت شما برای حفظ رفاه زندگیتان است و از جمله کارهایی است که به بهبود سلامت روان شما کمک می کند. صحبت کردن می تواند راهی برای مقابله با مشکلاتی باشد که شما در حال گذراندن آن هستید. فقط گوش دادن به حرف های شما، حس پشتیبانی و دلگرمی را به شما منتقل می کند. حتی ممکن است دیگران راهکاری برای مشکل شما داشته باشند. همیشه توصیف احساسات آسان نیست. اگر نمیتوانید احساس خود را در یک کلمه بیان کنید در مورد آن توضیح دهید. فقط کافی است به این پرسش پاسخ دهید: چه احساسی داری؟

لازم نیست دیگران را بنشانید و در مورد سلامت روان خود با آنها صحبت کنید. گاهی در بین صحبت های روزانه با اطرافیان احساس خوشایندی به شما دست می دهد.

فعال باشید

کارشناسان معتقدند ورزش باعث انتقال مواد شیمیایی به مغز شما می شود که احساس خوبی را به شما منتقل می کند. ورزش منظم اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تمرکز کافی داشته باشید، خوب بخوابید، خوب نگاه کنید و در کل احساس خوبی داشته باشد. ورزش مغز و سایر ارگان های حیاتی شما را سالم نگه میدارد و این سلامتی برای بهبود سلامت روان شما ضروری است. ورزش کردن فقط به معنای رفتن به باشگاه نیست. پیاده روی در پارک، باغبانی، کارهای خانه نیز می تواند شما را به یک فرد فعال تبدیل کند.

کارشناسان معتقدند که اکثر افراد باید حداقل 5 روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش کنند. سعی کنید فعالیت بدنی داشته باشید که از آن لذت می برید.

خوب بخورید!

ارتباط قوی بین آنچه می خوریم و آنچه احساس می کنیم وجود دارد. به عنوان مثال کافئین و شکر به سرعت انرژی شما را بالا می برد.به یاد داشته باشید غذا می تواند تاثیر طولانی مدتی بر روی بدن شما داشته باشد. رژیم غذایی مناسب برای بهبود سلامت روان و جسم شما مفید است. یک رژیم غذایی متعادل شامل موارد زیر است:

  • میوه جات و سبزیجات
  • غلات کامل یا نان
  • محصولات لبنی
  • ماهی پر چرب
  • آب و مایعات

هر روز حداقل سه وعده غذا بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید. مصرف کافئین یا نوشیدنی های شیرین را محدود کنید و از مصرف الکل خودداری کنید.

ارتباط با دیگران

روابط خانوادگی قوی و دوستانی که حامی باشند، می تواند به مقابله با فشار های زندگی کمک کند. دوستان و خانواده می توانند احساس شما را درک کنند و از شما مراقبت کنند. می توانند در حل مشکلات کمک کنند، شما را متقاعد کنند و با شما ورزش کنند. هیچ چیز به خوبی ملاقات دوستان و خانواده و بودن در کنارشان نیست اما اگر امکانش وجود نداشت تلفنی با آنها در ارتباط باشید. همیشه راه های ارتباطی خود را برای دوستان و خانواده باز بگذارید.
البته این ارتباط را با افرادی که احساس خوشایندی به شما منتقل می کنند، حفظ کنید. افرادی که حال شما را بد می کنند و شما را دچار استرس می کنند، نمی توانند کمکی به شما بکنند.

خودت را بپذیر

هر آنچه هستی خودت را دوست داشته باش و بپذیر. بعضی از ما دیگران را مورد تمسخر قرار می دهیم. یکی در ریاضیات خوب است و دیگری شاعر خوبی است. شیوه زندگی هر فرد با دیگری متفاوت است و این جزء زیبایی های زندگی است.
همه ما با هم متفاوت هستیم. بهترین راه این است که خودمان را قبول داشته باشیم و هرگز نخواهیم جای کس دیگری باشیم. شما از ابعاد دیگر زندگی افراد مختلف با خبر نیستید!
پذیرش خود باعث بالا رفتن اعتماد به نفس ما می شود و باعث می شود مهارت های جدیدی یاد بگیریم و دوستان جدیدی داشته باشیم. اعتماد به نفس خوب در شرایط سخت زندگی به کمک ما می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا