سبک زندگیمد و زیبایی

دستگاه لیزر خانگی و کاربرد آن در رفع موهای زائد صورت و بدن

یکی از مهمترین دغدغه ها بخصوص برای خانوم ها از بین بردن موهای زائد پوست است، که امروزه با ورود دستگاه های لیزر در کلینیک و خانه ها این امر به سهولت انجام میپذیرد.
دستگاه لیزر خانگی عملکردی شبیه به دستگاه کلینیک ها دارد و به موی های زائد حمله کرده و شما را برای مدتی از دست آنها خلاص خواهد نمود.
دستگاه لیزر خانگی یا IPL با پالس نوری شدید می تواند در از بین بردن موی های زائد صورت، پا، دست و… بکار رود. ممکن است در دفترچه ی راهنمای دستگاه این نکته ذکر شده باشد که مثلا مناسب از بین بردن موهای صورت نیست، در غیر این صورت می توان از محصول جهت از بین بردن موهای زائد کل بدن استفاده نمود.


نحوه ی عملکرد لیزر های خانگی

در دستگاه لیزر خانگی از تکنولوژی آی پی ال (intense pulse light) یعنی سیستم های نور شدید پالسی استفاده شده است. این دستگاه توسط فلش لامپ زنون، نوری چند موجی تولید کرده و اقدام به از بین بردن موهای زائد پوست میکند،این محصول  قادر است تاثیرات مختلفی روی لایه های پوست داشته باشد. نور این لیزر با تمرکز بر روی فولیکول موهای زائد با ایجاد گرما و تخریب آنها، بدون آسیب به پوست موجب از بین رفتن موهای زائد می گردد. به طور کلی تر می توان گفت نور لیزر از سطح پوست عبور کرده و جذب رنگدانه های مشکی تنه ی مو در زیر پوست می شود، انرژی جذب شده تبدیل به حرارت شده و این حرارت سلول های زاینده مو را از بین میبرد.علت محبوبیت این دستگاه های خانگی سرعت عمل و دقت بالای آن است که بدون درد، خونریزی یا ایجاد التهاب به از بین بردن موهای زائد می پردازد.

بهتر است قبل از استفاده از لیزر، پوست به طور کامل خشک و تمیز شود. ( عاری از هر گونه لوازم آرایشی یا کرم) همچنین تا چند ساعت یا یک روز بعد از استفاده از لیزر نباید از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده نمود.

عوارض جانبی دستگاه لیزر خانگی

دستگاه لیزر خانگی در مقایسه با دستگاه های لیزر کلینیک قیمت کمتر دارند و به همان نسبت از مرغوبیت کمتری نیز برخوردار هستند. به علاوه چون یک دسته نور متمرکز تولید می کنند، تنها قادر به موزدایی از نقاطی با وسعت کم مثل پشت لب و ناحیه ی صورت می باشند و این هم در صورتی است که فرد در ناحیه مورد استفاده مشکلی مثل خال،لک و ضایعه عروقی نداشته باشد.این محصول معمولا عوارض کمی دارد ولی شایع ترین عارضه ی استفاده از دستگاه لیزر خانگی ، سوختگی است که باید در استفاده از آن به نکات ایمنی و نحوه ی عملکرد محصول که در دفترچه راهنما توضیح داده شده توجه نمایید.

همچنین ممکن است پوست پس از استفاده از لیزر دچار التهاب و قرمزی شود که پس از طی مدت کوتاهی برطرف خواهد شد، برای از بین بردن سریع این التهاب می توانید از ژل های خنک کننده نیز استفاده نمایید.

توجه داشته باشید اشعه ی این دستگاه نباید به چشم تابیده شود زیرا موجب آسیب و حتی کوری چشم میگردد. همچنین افرادی که پوست های تیره، آفتاب خورده و لک دار دارند ممکن است با استفاده از این دستگاه دچار مشکل شوند.

بهتر است قبل از استفاده از لیزر، پوست به طور کامل خشک و تمیز شود. ( عاری از هر گونه لوازم آرایشی یا کرم) همچنین تا چند ساعت یا یک روز بعد از استفاده از لیزر نباید از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده نمود.

درمان افزایش حجم موهای زائد

در صورتی که موهای زائد بدن شما بیش از حد معمول است ، نشان میدهد شما به یک بیماری درونی مبتلا هستید و باید هرچه سریع تر پزشک مراجعه نمایید. برخی از بیماری هایی که منجر به افزایش موهای زائد می گردد بدین شرح است:

  • تخمدان پلي کيستيک يا PCO ( تخمدان های چند کیستی هورمون های مردانه تولید کرده و موجب افزایش موهای زائد می گردد.)
  • پرکاری غدد فوق کلیوی
  • مصرف یک سری از دارو ها
  • ژنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا