بیماری هابیماری های پوست و مو

درمان خانگی جای جوش و اسکار با استفاده از ماسک های طبیعی و گیاهی

پس از ایجاد جوش روی صورت، لکه هایی از آن بجای می ماند که می تواند منظره ای نا زیبا به جای گذارد، این لکه ها می تواند به شکل چاله، بافت های ناهموار و منافذ پر شده مشاهده شوند. جای جوش معمولا از چندین روز تا چند هفته بعد از بین میرود اما در برخی مواقع این آثار برای طولانی مدت روی پوست به جای می ماند که در این صورت نیاز به درمان دارند در این بخش به برخی از درمان های طبیعی و گیاهی بدون عوارض می پردازیم:


ماسک سرکه سیب

سرکه سیب حاوی مقادیر زیادی اسید لاکتیک است که ظاهر پوست را بهبود میبخشد و زخم های آکنه را روشن خواهد نمود همچنین سرکه به عنوان نوعی قابض یا جمع کننده عمل نموده و در ضدعفونی کردن زخم ها و آکنه های تازه نیز موثر خواهد بود. سرکه سیب سلول های مرده پوست را از بین برده و از همین روی در درمان خانگی جای جوش یا اسکار مفید خواهد بود.

آنچه نیاز دارید:

  • سرکه سیب
  • عسل

دستورالعمل :

مقداری مساوی از سرکه سیب وعسل را مخلوط نموده و روی اسکار ها بزنید. 10 دقیقه صبر نموده و سپس بشویید. این درمان را 2 تا 3 روز تکرار کنید تا جای جوش ها از بین برود.

جای جوش معمولا از چندین روز تا چند هفته بعد از بین میرود اما در برخی مواقع این آثار برای طولانی مدت روی پوست به جای می ماند که در این صورت نیاز به درمان دارند

ماسک سفیده تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی پروتئین است که می توانید با استفاده از آن سرعت روند درمان را به شدت افزایش دهید همچنین این ماده منافذ پوست را بسته و به ترمیم پوست و درمان خانگی جای جوش کمک می کند.

آنچه نیاز دارید:

  • یک عدد تخم مرغ
  • روغن زیتون

دستورالعمل :

یک عدد سفیده تخم مرغ را تهیه نموده و قبل از خواب به صورت و نواحی دارای لک بزنید و فردا صبح  با آب گرم بشویید همچنین می توانید در صورت خشک شدن پوست بعد از آن از روغن زیتون استفاده نمایید.

ماسک پودر پوست پرتقال

از بین بردن جای جوش
پودر پوست پرتقال حاوی موادی است که می تواند به کاهش رنگدانه ها و زخم های آکنه کمک نماید.
آنچه نیاز دارید:
  • 1 قاشق چایخوری از پودر پوست پرتقال
  • 1 قاشق چایخوری عسل خام

دستور العمل :

پودر پوست پرتقال را با عسل خام مخلوط نمایید و روی پوست در نواحی دارای لک بزنید سپس صبر نمایید تا ترکیب روی پوست خشک شود و بعد آن را از روی پوست بشویید. این ماسک را باید یکبار در روز استفاده نمایید.

ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین های A , K می باشد که موجب رشد بافت های پوست شده و آن را بهبود می بخشد همچنین خواص ضد التهابی و ضد میکروبی روغن نارگیل می تواند مانع از ظهور ضایعات جدید آکنه شود.

آنچه نیاز دارید:

  • 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

دستور العمل :

روغن نارگیل را روی نواحی صورت به خصوص قسمت هایی که دارای اسکار می باشند ماساژ دهید و اجازه دهید برای شب تا صبح روی پوست بماند و صبح روز بعد بشویید. این ماسک می توان روزانه مورد استفاده قرار دهید.

ماسک نخودچی

خواص قوی و خیره کننده این ماسک باعث کاهش ظاهر زخم های آکنه می شود.

آنچه نیاز دارید:

  • 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی
  • چند قطره گلاب یا آبلیمو

دستورالعمل:

آرد نخودچی را با چند قطره گلاب یا آبلیمو مخلوط نمایید تا خمیری حاصل گردد. ماسک را روی نواحی دارای لک قرار دهید تا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک را می توان روزانه مورد استفاده قرار داد.

ماسک روغن درخت چای

روغن درخت چای
روغن درخت چای یک درمان محبوب در میان کسانی است که پوست مبتلا به آکنه دارند. این ماسک نه تنها در از بین بردن آکنه کمک می کند، بلکه در کاهش ظاهر زخم ها با خواص ضد میکروبی و ضد التهابی نیز موثر خواهد بود.
آنچه نیاز دارید:
  • 3-4 قطره روغن درخت چای
  • 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

دستور العمل :

روغن درخت چای و نارگیل را مخلوط نمایید و ماسک حاصل را روی اسکار های به جای مانده از آکنه بزنید. این درمان را می توان قبل از خواب تا صبح و یا برای مدت 1 الی 2 ساعت مورد استفاده قرار داد. این ماسک مختص استفاده روزانه می باشد.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی پلی ساکارید ها و گیببرلین ها است که بهبود زخم پوست را بهبود می بخشد و درمان خانگی جای جوش است . همچنین دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است که موجب بهبودی پوست آسیب دیده می شود.

آنچه نیاز دارید:

  • ژل آلوئه ورا

دستور العمل:

ژل آلوئه ورا از برگ تازه ی آن خارج نموده و شب قبل از خواب بر روی نواحی دارای اسکار استعمال نمایید و صبح روز بعد بشویید. این ماسک را می توان به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید.

ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین برای صورت
جوش شیرین بهترین درمان خانگی جای جوش سلول های مرده پوست را از بین میبرد و ph پوست را تنظیم نموده تا با آکنه و زخم های آکنه مبارزه نماید.
آنچه نیاز دارید:
  • 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 1 قاشق غذاخوری آب

دستورالعمل:

جوش شیرین و آب را مخلوط نموده و بر روی نواحی دارای اسکار بزنید تا ماسک خشک شود سپس آن را با آب بشویید این ماسک را می توان به صورت روزانه مورد استفاده قرار داد.

روغن کرچک

روغن کرچک حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 است که در ترمیم بافت پوست آسیب دیده و درمان خانگی جای جوش کمک می کند. همچنین در مبارزه با رنگدانه، کاهش ظاهر زخم های آکنه نیز موثر خواهد بود.

آنچه نیاز دارید:

  • روغن کرچک

دستور العمل :

مقداری از روغن کرچک را شب قبل از خواب روی جای جوش بزنید و فردا صبح بشویید . روغن کرچک از موثرترین روش درمان خانگی جای جوش است که می تواند به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد.

ماسک سیب زمینی

سیب زمینی به طور گسترده ای برای روشن کردن پوست و کاهش ظاهر زخم ها و رنگدانه ها استفاده می شود و در درمان خانگی جای جوش موثر است

آنچه نیاز دارید:

  • سیب زمینی خرد شده
  • پد پنبه

دستور العمل :

سیب زمینی را رنده نموده تا آب خارج گردد سپس توسط پنبه آن را روی جای جوش ها بزنید و 20 تا 30 دقیقه بعد بشویید. این ماسک را می توان به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا