روانشناسیموفقیت

قانون جذب چیست و چگونگی اعمال آن برای جذب موفقیت و عشق در زندگی

قانون جذب در فلسفه ی نوین باوری است که طبق آن با تمرکز بر افکار مثبت یا منفی مردم می توانند تجربه های مثبت یا منفی را به زندگی خویش بیاورند، باور به این فرضیه مبتنی بر این ایده است که مردم و افکارشان از انرژی خاص ساخته شده اند و از آنجا که «انرژی‌های مشابه یکدیگر را جذب می‌کنند»، شخص می‌تواند با «افکار مثبت» سلامتی، ثروت و ارتباطات فردی اش را بهبود بخشد.


قانون جذب چیست ؟

به تعریفی ساده میتوان گفت قانون جاذبه توانایی جلب توجه ما در زندگی است. اعتقاد بر این است که صرفنظر از سن، ملیت یا اعتقاد مذهبی، همه ی جهان مستعد قوانینی است که بر ما نظارت دارند. در واقع می توان گفت قدرت ذهن قانون جاذبه را برای ترجمه ی هر چیزی که در اندیشه ماست استفاده می کند.اگر شما بر افکار منفی و غم و اندوه تمرکز کنید باعث می شود تمام این احساسات بر وجود شما باقی بماند ولی اگر بر افکار مثبت تمرکز کنید راهی برای رسیدن به اهداف با استفاده از اقداماتی عظیم پیدا می کنید. به همین دلیل است که جهان چنین مکان بی نهایت زیبایی است.

قانون جاذبه حاکی از آن است که هر چیزی که در ذهن شما تصور شود  در ذهن شما نگهداری خواهد شد. اهداف شما قابل دستیابی است اگر برای رسیدن به آن یک برنامه ی کامل داشته باشید.

یکی از چیزهایی که وجود دارد اما دیده نمیشود قانون جذب است که بیان می کند شما چیزهایی را به دست خواهید آورد که روی آنها متمرکز میشوید.

چگونگی اعمال قانون جذب برای موفقیت

کاملا شکی نیست، ما قادر به تبدیل شدن به آنچه که فکر میکنیم هستیم. هیچ جاه طلبی بیش از حد بزرگ نیست و هیچ رویایی بیش از حد عجیب و غریب نیست که ما قادر به فکر کردن درباره  آن در واقعیت نباشیم.قانون جذب میتواند به نفع ما باشد. با درک قانون جاذبه و ذهن باز و با فرصت هایی که ما را احاطه کرده، میتوانیم خود را به فرد موفقی تبدیل کنیم که همیشه به بودن آن امیدوار بودیم اما هرگز جرأت تبدیل شدن به آن را نداشتیم.

  • یکی از قانون های جاذبه این است که، درک کنید و باور داشته باشید درون شما امکانات بی حد و حصر و بالقوه ای وجود دارد.
  • اگر احساسی مثل شادی، اشتیاق ، امید و … دارید افکار شما مثبت بوده و اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد اما اگر احساسات خشم، ترس، افسردگی و … دارید و افکار منفی شما مانع نتایج خوب خواهد شد.
  • اگر احساس مثبتی دارید و اتفاق های منفی رخ می دهد نباید اجازه دهید این افکار بر روی شما تسلط پیدا کند.
  • افکار و احساسات خود را همراه هم به سمت اتفاق های خوب هدایت کنید.
  • در مورد اهدافتان با دیگران صحبت کنید و از این طریق آن را در ذهن خود پرورش داده و ثابت می کنید. ( اظهار کردن چیزی که میخواهید بخشی از تجربیات شماست.)
  • خواسته های خود را واضح و شفاف بدون هیچ توضیحی بیان کنید. ( بار منفی را وارد خواسته های خود نکنید مثلاً نگویید من ماشین میخواهم ولی فعلا به اندازه کافی پول  ندارم.)
  • برای چیزهایی که می خواهید تلاش کنید و انرژی خود را به جهان منتقل نمایید.
  • تردید و ناباوری و حتی کم باوری مانع رسیدن به اهدافتان خواهند شد. ( بودا : ذهن همه چیز است، هر آنچه را باور کنیم همان می شویم.)

قانون جذب عشق

قانون جاذبه ی عشق بدین معنی است که هر فردی در ابتدا خود و شخصیت خود را دوست داشته باشد. یعنی من باید روی خودم کار کنم که در درجه ی اول خود را عاشقانه دوست داشته باشم.اگر فردی در روابط قبلی خود دچار شکست شد، فکر کردن به آن و یا ترس از شکست دوباره موجب خواهد شد دوباره و حتی چند باره این شکست را تجربه نمایید همچنین به یاد داشته باشید ،بر روی رفتار مثبت طرف مقابل خود تمرکز کنید.

چند راه برای جذب عشق پیشنهاد میکنیم:

  • از خود مطمئن باشید و خود را دوست داشته باشید زیرا تنها اعتماد به نفس راه قطعی است و دیگران را به سمت شما جذب میکند.
  • مثبت اندیشی، توجه به ویژگی های مثبت و توجه و عشق را به ثبت شما جذب خواهد نمود.
  • داشتن عشق بدون ترس از صدمه دیدن، زیرا که بی شک این عشق به سمت شما باز میگردد، ریسک کنید و از ابراز آن نترسید.
  • بیشتر بخندید و شاد تر باشید زیرا مردم به افراد مثبت و شاد جذب می شوند. برای این منظور می توانید به مقاله 5 راه بهبود سلامت روان برای زندگی شادتر مراجعه کنید.
  • برای چیزهایی که دارید خوشحال باشید.
  • این دیدگاه را در خود نهادینه کنید که بی شک درخواستتان مورد قبول واقع خواهد شد. جذب فرد تنها در صورتی میسر خواهد شد که به وضوح خود را با عشق خاص و مد نظر خود ببینید. ( تا زمانی که احتمال تصور از دست دادن شخص را دارید، ارتباطی که با او دارید دشوار خواهد بود.)
  • در آخر این نکته را به یاد داشته باشید که مراقبت از خود،شکرگزاری و حس خوب نسبت به خود باعث می شود قانون جذب به شما عشق بورزد.

هر روز زمانی حدود 10 دقیقه را برای تفکر حول آنچه که می خواهید قرار دهید، با این کار هم هر روز انرژی و انگیزه می گیرید و هم مدام افکار مثبت و سازنده را به کائنات ارسال می کنید. بپذیرید رسیدن به موفقیت کار سختی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا