روابط زناشوییسلامت جنسیسلامت خانواده

ترک خود ارضایی (18+ روش تضمینی) و فواید ترک آن بر چهره

خودارضایی را می توان به نوعی یک بیماری خاموش دانست که با توجه به فاصله ای حدودا ده ساله بین رسیدن به بلوغ ذهن و جسم تا ازدواج، افراد بسیاری در جامعه ناچارا بدان مبتلا شده اند و خطرات بسیاری از جمله ناباروری و مشکلات روحی روانی مانند افسردگی این افراد را تهدید می نماید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با عوارض و راه های ترک این بیماری آشنا کنیم.

ترک خودارضایی

غریزه جنسی یکی از قوی ترین غریزه ها بین جوامع بشری است. گاهی این غریزه به گونه ای شدت می یابد که فرد اقدام به خود ارضایی می نماید. خود ارضایی در بلند مدت می تواند صدمات سنگین و گاه جبران ناپذیری را برای فرد به ارمغان بیاورد، به دلیل اینکه خودارضایی معمولا بین جوانان و نوجوانان شایع تر است اغلب صدمات خودارضایی پس از طی مدتی از ترک آن از بین می رود. اعتیاد به خودارضایی و انجام این عمل هم در ادیان مختلف و هم توسط پزشکان نهی شده است، از همین روی ترک این عمل بسیار واجب شمرده می شود.

فواید ترک خود ارضایی

مهمترین فوایدی که پس از 3 ماه از ترک خودارضایی حاصل می شود می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • فواید ترک خود ارضايي بر چهره و روشن شدن پوست: حالت پوست و چهره بر می گردد و گودی زیر چشم ها از بین خواهد رفت.
  • انرژی زیاد : به دلیل اینکه انرژی شما به سبب خودارضایی تخلیه نمی شود، به فردی پر انرژی و سرحال تبدیل خواهید شد.
  • عزت نفس بالا : به سبب قدرت ترک یک عادت اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت.
  • بالا رفتن جنبه جنسی و توانایی کنترل خود
  • برگشتن حافظه
  • رسیدن به آرامش
  • بهتر شدن نگاه و تاری دید
  • درمان زود انزالی

در اغلب موارد عوارض این بیماری بعد از ترک خودارضایی از بین خواهند رفت اما برای برگشت دوباره نیروی جسمی و برطرف شدن عوارض روحی مدت زمانی نیاز است.

راه های ترک خودارضایی

در پاسخ به اینکه چگونه خود ارضایی را ترک کنیم ؟ می توان راهکار های مختلفی پیشنهاد نمود. مهمترین روش های ترک خودارضایی بدین شرح است:

  • مهم ترین راهکار ترک خودارضایی اراده و عظم قوی است.
  • عدم یاس و ناامیدی و ایمان به ترک این عمل
  • در نظر گرفتن زمان برای ترک این عمل و درمان آن
  • انجام ورزش های مختلف همراه با تخلیه انرژی جوانی
  • پرهیز از خوابیدن با شکم پر
  • اجتناب از پوشیدن لباس های تنگ
  • پرهیز از نگاه کردن به مناظر و یا فیلم های تحریک کننده
  • اجتناب از خوردن مواد غذایی محرک و یا طبع گرم مثل پیاز، خرما و ..
  • تخلیه مثانه قبل از رفتن به رختخواب
  • پرهیز از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات
  • پرهیز از دست ورزی به اندام جنسی
  • یک راه ترک خودارضایی پر کردن اوقات فراغت
  • اجتناب از خوابیدن بر روی شکم
  • برای ترک خود ارضایی لازم است کمتر دور از جمع و تنها باشید
  • هرگاه به این فکر افتادید که خودارضایی کنید بگویید خدا مرا میبیند.
  • اجتناب از رفت و آمد با کسانی که شما را به خود ارضایی ترغیب می کنند.
  • دوری از صحبت کردن حول مسائل شهوت انگیز
  • اجتناب از نگاه کردن به بدن عریان خود
  • سعی کنید دائما وضو داشته باشید.
  • یادآوری مضرات خودارضایی

داروی ترک خودارضایی

یک راه درمان خود ارضایی مصرف برخی از مواد دارویی و گیاهی است که به شما در کنترل نیروی جنسی کمک نموده و به نوعی تسکین دهنده و آرام کننده نیروی جنسی است، برخی از این مواد بدین شرح است:

  • مصرف لیمو
  • شیر خشت : این ماده به عنوان کاهش دهنده ی نیروی جنسی در ترک خودارضایی به شما کمک خواهد نمود.
  • مصرف گوشت های سرد مثل گوشت گاو، بز
  • میوه های ترش مثل آلو، زرشک، تمشک و … از رام کننده های نیروی جنسی محسوب می شود.
  • مصرف سنجد
  • عناب، پنج انگشت و ریوارس از کاهنده های شهوت محسوب می شوند.
  • مخلوطی آسیاب شده ای از تخم خرفه، خیار و کدو را تهیه نموده و هر روز به صورت دم کرده میل نمایید.

آیا عوارض خودارضایی بعد از ترک از بین می رود؟

در اغلب موارد عوارض این بیماری بعد از ترک خودارضایی از بین خواهند رفت اما برای برگشت دوباره نیروی جسمی و برطرف شدن عوارض روحی مدت زمانی نیاز است. به این نکته توجه نمایید که عوارض خودارضایی در طول مدت زمان پدیدار شده اند پس برای از بین رفتن آن ها نیز مدت زمانی لازم است پس نیاز به استرس و نگرانی نخواهد بود تنها کافی است با انجام ورزش های مختلف و پر کردن اوقات فراغت خود، مجددا سلامت خود را بازیابید.

‫41 دیدگاه ها

  1. برای شما گفتنش راحته که بگی به فکر عوارض این کار نباشین چون جای امثال ما نیستین که بدونین چه فشار روحی رو تحمل میکنیم. بعد خیلی جالب تو متنتون گفتین غالب عوارض از بین میره و بعد گفتین استرس نداشته باشین. چجوری این تناقض رو توجیه میکنین؟؟؟؟

    1. دقیقا خیلی سخته! بخصوص برای هر ترک عملی جایگزینی پیشنهاد میشه. حتی ترک مواد مخدر اما واقعا خوردن خیار و … اون حالت فشار رو چطوری قراره درست کنه! با شرایط اقتصادی پسر چ سنی زن میگیره؟ دختر اگه بخواد پاکدامنی کنه چ سنی ازدواج میکنه؟

      1. سلام دوست عزیز
        هر نیازی مسلما راهی برای برطرف کردن هم دارد و این موارد گفته شده فقط میل جنسی و تمایل به خودارضایی را کاهش می دهند مثل خوردن خیار و … فرمایش شما هم کاملا صحیح است.

    2. سلام دوست عزیز
      لطفا مجددا مطالب را با دقت مطالعه نمایید هیچ تناقضی نیست. همان طور که گفته شده عوارض خود ارضایی در دراز مدت شکل گرفته اند و برای از بین رفتن این عوارض هم نیاز به گذشت زمان هست که در نتیجه چون هر چیزی راه حلی دارد دلیلی بر استرس داشتن نیست و استرس راه ترک خود ارضایی نیست. سوال شما واضح و دقیق نیست لطفا با دقت مطالعه کنید .

  2. سلام
    کتاب راز کنترل شهوت رو که رایگان هس
    از گوگل دانلود کنین بخونین عالیه

  3. سلام من۳۲سالمه تقریبا الان چندین ساله که مشکل خود ارضایی دارم مجردم دیگه دارم روانی میشم نگرانم یه راه حل بدین هر موقع میخوام کنترلش کنم برعکس میشه تعداد زیادترم میشه چیکار کنم راهنمایی کنین برا ترکش هزینه هم مشکلی نداره باید ترک کنم مشکل زندگیمه فعلامنتظر جواب شمام با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      با استفاده از راه های ترک خودارضایی که در همین مطلب گفتیم مثل ورزش و تخلیه انرژی، سرگرم کردن خود به کار و بیکار نماندن و یا استفاده از خوراکی های تسکین دهنده میل جنسی مثل عناب و … میتوانید تا حد زیادی این مشکل را حل نمایید به شرطی که اول از همه خودتان بخواهید و اراده داشته باشید.

    2. ب سایت ترک سریع ۱ برو و ی پکیج دارن بخر صد تومنه. و شروع کن جواب میگیری

  4. سلام میشه بیشتر در مورد فواید ترک خود ارضايي بر چهره بگین و اینکه ایا درسته خود ارضایی موجب سیاه شدن چهره میشه من خیلی میترسم

    1. سلام دوست عزیز
      این مورد که خودارضایی موجب سیاه شدن چهره می شود هیچ مبنای علمی نداشته و در مورد فواید ترک خودارضایی بر چهره می توان به ایجاد حس رضایت و شادابی پس از ترک که همراه با رضایت از خود است اشاره نمود. علاوه بر این خودارضایی با پایین اوردن عزت نفس و نا رضایتی فرد از خود موجب پژمردگی چهره می شود.

  5. خود ارضایی…تمام طول و عرض جسم و روح و مادیات و معنویات پیرامون یک انسان رو درگیر میکنه… تو ی جمله خلاصه کنم اولین ضربه ای که خود ارضایی وارد میکن…عزت و اعتماد شخص رو مثل اسید سولفوریک ذره ذره سوراخ و در نهایت نابود…و خیلی مسایل دیگه ک مستقیما شخص رو…میندازه تو مسیر تباهی…و ذره ای جنبه مثبت نداره. در مقابل فوايد ترك خود ارضايي بعد از سه ماه یا 4 ماه خودشو نشون میده و میتونی شاد و بی دغدغه زندگی کنی

  6. سلام من حدودا 4 ماهه که ترک کردم و میخام بدونم عوارضش از بین رفته و چهره ام نرمال میشه ینی فوايد ترك خود ارضايي بعد از سه ماه روی چهره هم تاثیر میذاره به نظرتون ؟ من خیلی رنگ پریده و کدر بود چهره ام حالا یه کم صورتم پر شده و جون گرفتم

    1. سلام دوست عزیز
      عوارض خودارضایی مثل گود شدن زیر چشم و … در طولانی مدت شکل گرفته و فکر نکنید که مدت کوتاهی پس از ترک خودارضایی همانند جراحی زیبایی برای شما عمل خواهد کرد.

  7. 18 سالمه دوساله جق میزنم روزی دوبار این چند ماهه خیلی تلاش کردم ترک کنم ولی فقط تا 6 روز میتونم دووم بیارم میشه انگیزه ای بگین که من بتونم ترک کنم مثلا از فواید ترک خود ارضايي بیشتر بگین ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      تمامی فواید ترک خودارضایی را در متن اشاره کرده ایم. مثل روشن شدن رنگ پوست و چهره، افزایش انرژی، بالا رفتن عزت نفس و …

  8. سلام من از 15 سالگی خودارضایی میکردم و الان 3 ماهه که ترک کردم ایا رشد موهای من بر میگرده و دوباره مثل قبل میشه ؟ الان نزدیک 24 سالم هست و خیلی سخت تونستم ترک کنم اینکارو چون واقعا بهش معتاد شده بود و حتی از اعتیاد هم بدتر بود

    1. سلام دوست عزیز
      شما 9 سال اینکار را انجام داده اید و عوارض آن در دراز مدت شکل گرفته است و به همین زودی تصور نکنید که معجزه در رشد موهای شما اتفاق می افتد و بهتر است علل دیگر کم پشتی موهای خود را بررسی کنید.

  9. سلام💚😍
    CR7 هستم
    من تقریبا15سال خودارضایی کردم😭
    رسماً جسم و ذهن ام رو به فنا دادم😫
    بارها ترک کردم و شکست خوردم چون از تجربه دیگران استفاده نمی کردم😠
    الان تقریبا 40روزه پاکم 💪
    برای ترک خودارضایی فقط چند تا کار ساده رو انجام بدید📝
    1.به نام خدا شروع کنید که صدرصد جواب میگیرید👆👑
    2.به هیچ عنوان سمت سایت پورن نرید یا چشم چرانی در فضای مجازی و کوچه و خیابان نکنید،،ممنوع🤐🤐
    3.ذهنتون رو کنترل کنید، اصلا و ابدا در ذهنتون رابطه جنسی و عاشقانه نداشته باشید و فکر سکسی و جنسی ممنوع 🤐🤐
    4.ورزش،ورزش،ورزش💪💪💪
    5.نماز ،نماز،نماز 💎💎
    خواهش میکنم ، نگید این حرف ها مسخرس ،لطفا فقط یک ماه اینکارا رو از روی اجبار انجام بدید تا عادت کنید، اونوقت تا آخر عمر دعام میکنید
    یا علی💚💚💚

  10. سلام من ۱۵ سالم هست و روزی‌ ۱ میزنم و پوستم تیره شده و اگر ترک کنم پوستم شفاف میشود؟ مرسی راهنمایی کنید..با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      بله اگر عامل دیگه ای باعث تیرگی پوستتان نشده باشد عوارض خودارضایی با گذشت زمان پس از ترک آن از بین می رود.

  11. ببخشید ..الان که ترک کنم
    بعد چند ماه به نتیجه‌ دل خواه میرسم ؟
    ممنون!

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی دارد برای چه مدت خودارضایی می کردید؟ اگز زمان طولانی بوده مثلایک یا دو سال مدام این کار را انجام داده باشید برطرف شدن عوارض آن هم به همین اندازه زمان می برد و اینطور نیست که ناگهانی همه عوارض آن از بین برود.

  12. سلام دوستان قطعا خودارضایی یک نیازه اما خب چند باری یک باز زدنش هم ضرر داره مثلا شخصی ک در سال ۲ الی ۳ بار این کار رو انجام بده باز هم ضرر داره و گناهه ایا جایگزینی هست برای این امر با وجود این شرایط اقتصادی
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      سالی دو یا سه بار ضررهایی که گفته شد را ندارد اما بهتر است به گونه ای دیگر این نیاز را برطرف نمایید.
      در مورد گناه بودن این کار هم هیچ نظری نداریم و می توانید از مرجع خود بپرسید.

  13. سلام خسته نباشید ببخشيد میخواستم بگم که بنده ١٧ سالمه پسرم… من نزدیک دو ماه و نیم هست که از ترک خودارضاییم میگذره و احساس خوشحالی و پاکی دارم ومن اصلا یادم نیس که از چند سالگی این کار رو شروع کردم واقعا ناامیدم که چه زمانی قراره به سلامتی روحی و جسمیم برسم و عوارضم از بین بره واقعا احساس گناه داشتم تواین چند سال و توبه کردم که خدا منو ببخشه الانم آدم نمازخانی هستم و سر وقت نمازمو میخونم دیگه نمیدونم چی بگم 😓😓😔😭😭😭😣 و امید وارم که بعد ٣ ماه کامل عوارضم کاملا خوب خوب بشه 🤲🤲

    1. سلام دوست عزیز
      خیلی خوب است که این کار را کنار گذاشته اید اما احساس گناه و عذاب وجدان نداشته باشید و این ها بیشتر به خاطر ادیان و مذاهب است که این کار را منع کرده اند. احساس عذاب وجدان بعد از خود ارضایی طبیعی است و به این فکر کنید که شما تنها نیستید ! ممکن است کمی آرام شوید. البته مذهب تنها علت احساس گناه و عذاب وجدان بعد از خودارضایی نیست و با توجه به اینکه این کار یک لذت موقتی و کوتاه مدت است روح شما پس از آن از شما شرمسار می شود. اگر انسان معتقدی هستید و باور دارید این کار گناه است باید بدانید که خداوند درهای توبه را هم باز گذاشته و تنها شرط آن تصمیم جدی و عزم برای ترک این کار و عدم بازگشت به آن می باشد. در این صورت نیازی نیست که با احساس گناه فکر و روح خود را آزار دهید.

      1. سلام وقت بخیر من ۲۵سالمه خودارضایی میکنم با اب ولی ارضا نمیشم خیلی اذیت میشم هیچی خارج نمیشه ازم و لذتمم چند دقیقه ای هست

  14. سلام
    من چند راه میگم عمل کنین انشالله جواب بده

    1- حتما به صورت کامل خسته بشید بعد برید سمت رخت خواب یعنی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی کامل خسته بشید

    2- تا حد امکان از فیلم های نامناسب دور باشین و حتی به زن بی حجاب هم نگاه نکنین

    3_ شب شام زیاد نخورین یعنی کلا زیاد غذا نخورین

    4 _ اگر خدای نکرده به یک صحنه شهوت انگیز بر خورد کردین یا نگاه کردین یا تصور کردین مسلما ابتدا آب مذی که چسبنده و لغزنده هست ازتون خارج میشه، به هیچ عنوان به هیچ عنوان به هیچ عنوان به اون دست نزنین
    یعنی اگه به اون دست بزنین تقریبا خود ارضایی حتمی هست، چون به خاطر لزج بودن اگه با اون کاری داشته باشین حالت رابطه جنسی براتون تداعی میشه و پدرتون رو در میاره

    پس حتی اگه فیلم نا مناسب هم دیدین که نباید ببینین، هیچوقت به پیشاب یا همون آب مذی کاری نداشته باشین و بزارین هرچی میخواد ترشح کنه و شما بهش دست نزنین و بعدشم برین دست شویی تا مذی که تو مجرا موند خارج بشه و سوزش کمتر بشه.
    اگه موفق شدین ما رو هم دعا کنین و این مطلب رو نشر بدین
    یا علی

  15. سلام کتاب راز کنترل شهوت که به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ گونه هزینه ای در گوگل وجود داره رو بخون و رها شو
    این کتاب سالها جواب خودش رو بس داده به عنوان مرجع
    اصلا نگران نباشین نویسنده این کتاب خودش اوضاعش از شما ها خیلی بدتر بود اما الان کتابش داره هزاران نفر رو نجات میده
    تا الان نیم میلیون نفر این کتاب رو خوندن و جواب گرفتن

  16. دوستان برای برای ترک خود ارضایی باید این چند نکته رو دقت کنید ۱ وقتی تحریک شدید تنها نباشید و اگر تنها هستید به پیش جمع بروید ۲ با آب سرد حمام بروید ۳ بیکار نباشید همیشه سرگرم کار و اگر تنها هستید کتاب بخوانید ۴ همیشه ورزش کنید و انرژی زیاد جوانی خود را کم کنید ۵ کاری به اعتقاد دوستان ندارم ولی یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از خود ارضایی نماز نماز نماز و آخرین نکته و مهم‌ترین این‌ها یاد مرگ دوستان یاد مرگ باعث نابود شدن همه تصورات جنسی در انسان می‌شود خوب دوستان عزیز امیدوارم این نکات کمک کوچیکی باشه برای شما این‌ها رو میگم چون که واقعاً خودم وضعم زیاد خراب بود و انجام دادم و جواب گرفتم❤🙏🌹

  17. سلام من تقریبا ۴ سالی هست که خودارضایی میکنم و چند روز پیش وقتی آخرین خودارضایی و کردم چشمام بعد از چند دقیقه دیگه تار میبینه بعد از چند وقت چشمام به حالت اول برمیگرده ؟

  18. سلام من 4 یا 5 سال جق زدم و آیا بعد 4 ماه ترک همه انرژی م برمیگرده و چهره ام شفاف و پر انرژی میشود

  19. باسلام من دوتا پسر دارم پسر بزرگم خیلی خوب و عالی و با بچه‌ای سالم هم دوره بود وهنوز هم ۵تا دوست هستن که از پیش دبستانی باهم بودن الان ۲۱ساله هستن.ولی پسر دومم که ۱۵ ساله است . متاسفانه تو دوست پیداکردن کمی مشگل داشت زیاد تو جمع شرکت نمی‌کرد وهمین باعث می‌شد خیلی وقت ها تنها باشه و دست به خودارضایی بزنه والان خودش بامن صحبت کرده که بهش راهکار بدم بتونه خودارضایی رو ترک کنه .خوشبختانه باگروه شما تو سایت آشنا شدم و کلی راهکار دیدم انشالله که این مشگل خود ارضایی به طور کلی ریشه کن بشه به لطف راهکارهای شما دوستان و مسعول این سایت.

  20. جالبه ک من هم نماز میخونم،هم ورزش میکنم. کارایی که نباید انجام بدمو انجام نمیدم و چشم چرونی هم نمی کنم ولی بازم جق میزنم😐😂
    چاره چیه!؟😂😂😂

  21. یعنی یک چرت و پرت هایی توی کامنت ها میخونم که شاخ در میارم تاری دیدددددد؟! تروخدا بگو از کجات درآوردی؟! حتی این موضوع ثابت نشده بعد اومدی میگی تاری دید میاره خدایا ا خودتون چرت و پرت ننویسید حتی من با یک دکتر حرف زدم گفت چرت و پرتی بیش نیست و اینکه شماها فرد و تصویر میکنین به اینکه به سرعت خودارضایی رو ترک کنه بدتر براش مشکلات روحی و روانی ایجاد میکنه و ضربه ی روحی بدی میبینه عزت نفسش ازبین میره خوار و ضعیف میشه اینا رو از خودم نمیگم از دکتر میگم که تمام این حرف های چرت سایت هایی مثل شما رو رد کرده حداقل یک مقاله ی علمی معتبر بزار بچه های مردم و گمراه نکن و اینم بگم خودارضایی رو به مرور میشه کم کرد و هر کی گفته چرته فقط میشه دفعاتشو کمتر کرد و یک غریزه ی جنسی طبیعیه فازتون چیه به بقیه حس گناه میدین و جوون هارو بهشون تلقین میکنین این یک حس گناه مزخرفه به هیج عنوان اینطور نیست طبیعیه ولی باید کنترل بشه و به مرور کم بشه و تاکید می‌کنم هیچ کدوم از این عوارض چرت و پرتی که گفتن هم نداره همش چرت خالصه

  22. هرکس نیاز به ترک خودارضایی داردامتحان کردم بیا پیش خودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا