تناسب اندام و ورزشسبک زندگیمد و زیبایی

لیپوماتیک شکم و پهلو : هزینه، عوارض و مراقبت های بعد از لیپوماتیک

لیپوماتیک شکم و پهلو را می توان از روش های لاغری یا پیکر تراشی معرفی نمود که با استفاده از تجهیزات مدرن به از بین بردن چربی ها در این ناحیه می پردازد. این روش تنها مناسب افرادی با چاقی های موضعی است زیرا اولاً قادر به از بردن چربی ها تمام نواحی بدن نیست، دوماً مناسب تغییر سایز و حجم می باشد. این روش مانند هر روش دیگری دارای عوارضی است ولی از میزان خطر کمتری نسبت به سایر روش ها برخوردار است.


لیپوماتیک شکم و پهلو

سریع ترین و موثرترین راهکار برداشت چربی های ناحیه ی شکم و پهلو از طریق لیپوماتیک شکم و پهلو امکان پذیر است. طی این روش ابتدا برش هایی روی سطح شکم و پهلو به قطر 3 میلی متر ایجاد می شود و سپس میله ای به نام کانولا وارد بدن شده و با حرکات ارتعاشی شدید و ایجاد باد زیر پوست، سلول های چربی شکسته می شود، در نهایت این سلول های چربی امولسفیه شده از بدن خارج می گردد.در این روش سلول های چربی کاملا سالم از بدن خارج می گردند در نتیجه می توان از آنها برای تزریق در سایر نقاط بدن از جمله باسن و سینه ها استفاده نمود.

هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو

عکس لیپوماتیک
هزینه انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو بسته به عوامل مختلفی تعیین میشود که از جمله ی آنها می توانیم به تعداد جلسات مورد نیاز، قیمت مطب یا بیمارستان و میزان چربی خروجی از شکم و پهلوها اشاره کنیم.

مراقبت های قبل از لیپوماتیک شکم و پهلو

قبل از انجام لیپوماتیک حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ده روز قبل ( و بعد ) از جراحی سیگار نکشید.
  • ده روز قبل از عمل از مصرف آسپرین، داروهای حاوی آسپرین، ویتامین E و دارو های ضد التهاب اجتناب نمایید.
  • قبل از جراحی صبحانه یا نهار سبک میل کنید.
  • چند روز قبل از عمل مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی را زیر نظر پزشک شروع نمایید.

این روش تنها مناسب افرادی با چاقی های موضعی است زیرا اولاً قادر به از بردن چربی ها تمام نواحی بدن نیست، دوماً مناسب تغییر سایز و حجم می باشد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو

لاغری موضعی شکم و پهلونگهداری و مراقبت های پس از انجام لیپوماتیک شکم و پهلو اهمیت بسیار زیادی در نتیجه گیری از انجام این روش درمانی دارد. پس از انجام روش لیپوماتیک تعداد سلول های چربی در بدن کاهش می یابد اما اگر به روش های مراقبت بی توجه باشید این سلول ها مجدداً جایگزین می گردد. برخی از مراقبت های بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو بدین شرح است:

استراحت کافی

بعد از انجام عمل دوره نقاهت و استراحت کافی تاثیر بسیار مهمی در نتیجه ی درمانی دارد از همین روی لازم است تا چند روز پس از انجام عمل استراحت کامل داشته باشید به خصوص اگر ناحیه ی بزرگ تری مانند شکم و پهلو تحت درمان گرفته است نیاز به مدت زمان بیشتری برای استراحت می باشد.

فعالیت

لازم است در اولین فرصت پس از انجام عمل شروع به فعالیت های آرام و پیاده روی نمایید زیرا که این عمل از لخته شدن خون در پاها که بسیار خطرناک است جلوگیری به عمل می آورد. لازم است تا چند روز بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو از استعمال پد های گرمایی و سرمایی و نشستن در وان، استخر و شنا در دریا اجتناب نمایید.

مراقبت از زخم ها

عکس جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو

بعد از لیپوماتیک شکم و پهلو ها تا 48 ساعت انتظار می رود مقدار زیادی چربی و خونابه از زخم خارج گردد و امری طبیعی تلقی می شود در ضمن اینکه هرچه میزان خروج خون و چربی بیشتر باشد، میزان تورم کاهش پیدا می نماید. از همین روی لازم است در حمام با مالش ناحیه ی اطراف زخم به خروج این مواد از بدن کمک نمایید زیرا بعد از بسته شدن زخم این مواد به کندی از بدن خارج می گردد. زمانی که خروج ترشحات به اتمام برسد و 24 ساعت از آن بگذرد دیگر نیازی به پانسمان زخم نخواهد بود.

مصرف دارو

پس از لیپوماتیک شکم و پهلو احساس گزگز، بی حسی، درد و تورم امری طبیعی تلقی شده و نیاز به مصرف داروی مسکنی از جمله ایبوپروفن یا استامینوفن است. همچنین ممکن است پزشک مصرف آنتی بیوتیک پس از عمل را تجویز نماید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

لباس

احتمالا پزشک پس از عمل به شما توصیه خواهد کرد از لباس های فشرده ( گن ) و یا باند برای فشرده سازی ناحیه استفاده نمایید. پوشیدن این لباس ها در کاهش درد، تورم و بهبودی سریع زخم ها موثر است. استفاده از این لباس ها از 2 تا چند هفته پس انجام عمل ضروری است.

کنترل وزن

بعد از انجام لیپوماتیک شکم و پهلو مقدار زیادی از چربی های این نواحی تخیله می گردد ولی اگر رژیم غذایی صحیحی را رعایت نکنید، امکان بازگشت مجدد این چربی وجود دارد. جهت کنترل وزن لازم است رژیم غذایی متعادلی را رعایت نمایید و فعالیت های بدنی خود را افزایش دهید. یک رژیم غذایی سالم شامل همه گروه های غذایی است و در حدود 1800 تا 2200 کالری دارد.

مراقب این علائم باشید

عکس لیپوماتیک پهلو
در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر سریعاً سریع به پزشک مراجعه نمایید.
  • ورم، کبودی یا قرمزی بیش از حد
  • درد شدید
  • سردرد،، تهوع یا استفراغ
  • تب
  • ترشح از زخم که زرد یا سبز است یا دارای بوی نامطبوع است.
  • خونریزی که متوقف یا کنترل نمی‌شود.
  • از دست دادن حس یا حرکت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا