بیماری هاروش های درمان نوین

آشنایی با کلینیک درد – کلینیک درد چیست؟ هدف کلینیک درد چیست؟

کلینیک درد سالها پیش در سراسر جهان به منظور تشخیص و درمان سندرم های درد شروع به کار کردد و با گذشت زمان با موفقیت هایی که در درمان داشت اعتبار زیادی کسب کرد و رفته رفته به شکل مدرن امروزی درآمد و به تعداد آنها افزوده شده.

کلینیک درد چیست؟

کلینیک درد یا کلینیک مدیریت درد، مراکز تخصصی هستند که بر تشخیص و درمان درد های مزمن تمرکز می کنند. این مراکز دارای دو رویکردی کلی هستند:رویکرد اول: تمرکز برای مقابله با انواع مختلف درد مانند کمر درد، گردن درد و …
رویکرد دوم: در این رویکرد تمرکز بر روی نقطه خاص یا درد خاصی در بدن نیست، بلکه کل بدن مورد ارزیابی قرار می گیرد.
تیمی که در  کلینیک درد شما را همراهی می کند، اغلب شامل افراد زیر هستند:
  • پرستاران و پزشکان
  • روانشناسان
  • فیزیولوژیست
  • متخصصین تغذیه
  • درمانگران حرفه ای درد

در یک کلینیک درد علاوه بر تجویز دارو، به شما آموزش داده می شود که در مقابل درد چه رفتاری از خود نشان دهید. هدف از آموزش این رفتارها کنترل درد و درمان جسمی، رفتاری و روانی است. آنها در مورد دردتان به شما آگاهی می دهند و با تغییر شیوه زندگی تان و داروها باعث می شوند شما احساس بهتری داشته باشید.
طب سوزنی ، بیو فیدبک، درمان بوسیله رفتار شناسی، آب درمانی، ماساژ و مراقبه تکنیک های معمولی هستند که در یک کلینیک درد مورد استفاده قرار میگیرد.

هدف کلینیک درد چیست؟

هدف از ایجاد کلینیک های درد،؛ افزایش کیفیت زندگی شما بواسطه ی کاهش و یا درمان درد های مزمن شماست. با مراجعه به یک کلینیک درد شما مهارتهای کنترل درد را می آموزید و در نتیجه بهتر از گذشته زندگی خواهید کرد. سالم تر و با انگیزه تر کار خواهید کرد و از تفریحات خود لذت خواهید برد بدون اینکه دردی در بدن خود احساس کنید. به عنوان مثال اکثر مادران از خدمات کلینیک درد و کاهش درد زایمان ، برای کنترل درد زایمان استفاده کرده اند و خوشبختانه تجربه خوبی داشته اند.

نتیجه مراجعه به کلینیک درد

افرادی که درد و ناراحتی دارند اغلب به سختی زندگی روزانه خود را سپری می کنند و در نتیجه توانایی تجربه های جدید در زندگی خود را ندارند. طبق تحقیقات زیادی که انجام شده است تعداد زیادی از این افراد بعد از مراجعه به کلینیک درد و تکمیل دوره درمان کارهای روزانه خود را ساده تر انجام می دهند و سطح کیفیت زندگی شان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

یک متخصص درد چگونه به شما کمک می کند؟

یک متخصص درد، یک پزشک آموزش دیده شده برای ارزیابی درد و ویژگی های آن است و سرانجام این توانایی را دارد که با بهره گیری از نتایج ارزیابی درمان شما را تا زمان رسیدن به بهبودی کامل پیش ببرد. در دوره مراجعه به این متخصص شما یاد می گیرید که درد را مدیریت کنید و احساس بهتری نسبت به آن داشته باشید.
متخصصین درد دوره های آموزشی ویژه ای را گذرانده اند بنابراین به خوبی می توانند به شما کمک کنند. پزشک ممکن است درد ناشی از آسیب ورزشی حاد را درمان کند و یا به بیماران سرطانی کمک کند و تحمل درد را راحت تر کند اما بیشترین مراجعه کننده به آنها افرادی هستند که درد های مزمن دارند و علت درد را نمیدانند. این نوع دردها به سختی قابل تشخیص هستند و نیاز به بررسی های بیشتر دارند اما در نهایت قابل درمان هستند. تنها درصد کمی از درد ها قابل درمان نیستند اما قابل کنترل هستند و بیماران آموزش می بینند تا آنها را مدیریت کنند.شایع ترین درد هایی که شما را به کلینیک درد می کشاند، عبارتست از:

بنابراین متوجه شدیم که یک متخصص درد، دردهای مزمن را درمان میکند. در بدن ما مکانیزم پیچیده ای برای بوجود آمدن درد وجود دارد ، به همین دلیل چنین تخصصی به صورت مستقل در دنیای پزشکی ظهور کرده است.
زمان درمان به نوع درد شما وابسته است و بسته به شرایط متفاوت است.

نکته مهم

اگر برای کنترل درد شما دارویی تجویز شده است، مهم است که آن را در زمان دقیق و به مقدار دقیق مصرف کنید. و این را در نظر داشته باشید که یک کلینیک درد مطمئن برای درمان شما فقط به دارو تکیه نمی کند و در کنار دارو با روش های دیگر سعی در کنترل درد دارد و آموزش های لازم در مورد سبک زندگی و کنترل درد را به شما میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا