سبک زندگیمد و زیبایی

عوارض بوتاکس صورت ؛ آیا بوتاکس می تواند موجب فلج صورت شود؟

بوتاکس صورت به قدری هیجان انگیز و جذاب است که افراد زیادی حاضرند تمامی ریسک ها و عوارض ناشی از آن را به جان بخرند ولی چین و چروک و خطوط صورت آنها حتی برای چندین ماه از بین برود.
اما واقعیتی که وجود دارد این است که عوارض بوتاکس صورت بخشی از فرایند تزریق بوتاکس است که می تواند گریبانگیر هر شخصی شود. آگاهی و شناخت این عوارض می تواند شما را در تصمیم گیری بهتر راهنمایی کند که آیا انجام چنین کاری ارزش رسیدن به چند ماه زیبایی را دارد یا خیر؟
بیچشک در این مقاله به بیان عوارض بوتاکس صورت پرداخته است که شاید سوالات زیادی را در ذهن شما ایجاد کرده باشد. پس با ما همراه باشید.

عوارض بوتاکس صورت

بوتاکس صورت همان سم بوتولینوم است که به پوست شما تزریق می شود. این همان سمی است که باعث بروز مسمومیت کشنده ی بوتولیسم می شود و می تواند منجر به فلج شدن عضلات شما و مرگ شود.تزریق مقدار دوز بسیار کمی از این سم به عضلات صورت شما می تواند خطوط پیشانی و چین و چروک های صورت را از بین ببرد و ظاهر زیباتر و جذاب تری به شما ببخشد. اما در هر صورت بوتاکس هم مانند تمامی عمل ها و فرایندهای زیبایی عوارض خاص خود را دارد که ممکن است در کوتاه مدت یا بلند مدت خود را نشان دهند.

به طور کلی عوارض بوتاکس صورت ناشی از موارد زیر است:

  • تزریق بیش از حد اندازه
  • تزریق نابجا
  • انتشار بوتاکس

افتادگی پلک و ابرو

یکی از عوارض بوتاکس صورت افتادگی پلک و ابروها ست. افتادگی پلک می تواند در یکی از پلک و یا در هر دو پلک رخ دهد. مهارت پزشکی که تزریق بوتاکس شما را انجام می دهد در این امر بسیار موثر است. تزریق بیش از اندازه و نابجای بوتاکس عمدتا عامل اصلی این مشکل است. افتادگی پلک و ابروها مشکل نگران کننده ای نیست و در بسیاری از موارد پس از 1 هفته برطرف خواهد شد.

عوارض بوتاکس صورت بخشی از فرایند تزریق بوتاکس است که می تواند گریبانگیر هر شخصی شود. آگاهی و شناخت این عوارض می تواند شما را در تصمیم گیری بهتر راهنمایی کند که آیا انجام چنین کاری ارزش رسیدن به چند ماه زیبایی را دارد یا خیر؟

عدم تقارن ابروها

عارضه ای که در اثر تزریق بوتاکس به خطوط افقی پیشانی و خطوط اخم شما به وجود می آید. گاهی به علت تزریق نادرست ممکن است ابروهای شما بالا و پایین شود و حالت چهره ی شما غیر طبیعی به نظر بیاید. عدم  تزریق بوتاکس برابر در طرفین پیشانی شما دلیل اصلی این مشکل است. البته گاهی هم با وجود تزریق صحیح ممکن است شاهد چنین عارضه ای باشد که جای نگرانی ندارد و برطرف خواهد شد.

عدم تقارن صورت

عدم تقارن صورت از شایع ترین عوارض بوتاکس صورت است. چنین عارضه ای در اثر تزریق نادرست بوتاکس در طرفین صورت شما به وجود می آید. در چنین شرایطی یعنی عضلات یک طرف صورت شما بیشتر از کار افتاده اند و در نتیجه افتادگی یک طرف مشهود تر است ولی جای نگرانی ندارد و پس از مدتی برطرف خواهد شد.

افتادگی دهان و اشکال در غذا خوردن

یکی از نقاطی که کاندیدای تزریق بوتاکس است اطراف دهان و لب هاست که سریع تر از دیگر نقاط صورت دچار چین و چروک می شود. کوچکترین اشتباه یا محاسبه در میزان تزریق بوتاکس به این نواحی می تواند فرم لب ها و اطراف دهان شما را تغییر دهد و ماهیچه های اطراف دهان را شل کند.

عوارض جانبی بوتاکس صورت

عوارض بوتاکس در ناحیه ی اطراف چشم

ناحیه ی اطراف چشم بسیار ظریف و حساس است. اگر برای رفع چین و چروک های این ناحیه تزریق بوتاکس را در نظر گرفته اید عوارض زیر را محتمل بدانید:

تورم و بسته شدن چشم ها

یکی از شایع ترین عوارض بوتاکس در ناحیه ی اطراف چشم بسته شدن چشم ها و افتادگی کامل پلک هاست. تزریق بیش از اندازه و نادرست بوتاکس می تواند دلیل این مشکل باشد ولی با این حال در بسیاری از موارد تزریق بوتاکس چنین عارضه ای دیده شده است و جای نگرانی ندارد چون پس از چند روز از بین می رود.

تاری دید و دوبینی

تاری دید و دوبینی از دیگر عوارض شایعی است که در میان افرادی که بوتاکس در نواحی صورت و اطراف چشم هایشان تزریق شده به کرات دیده شده است. این عارضه گذراست و جای نگرانی نخواهد داشت و پس از چند روز برطرف خواهد شد.

کبودی

کبودی از عوارضی است که بیشتر افراد پس از تزریق بوتاکس با آن روبرو می شوند. کبودی ها بیشتر در نواحی رخ می دهد که سوزن وارد پوست شما شده است با این حال از آنجایی که پوست اطراف چشم ها بسیار نازک و حساس است کبودی ها را زود تر و بیشتر نشان می دهد.

آیا بوتاکس می تواند موجب فلج صورت شود؟

خیر. اگر برای تزریق بوتاکس دکتر متخصص و با تجربه ای را  انتخاب کنید مشکل خاصی به وجود نمی آید ولی انتخاب یک فرد ناشی برای تزریق بوتاکس می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای شما رقم بزند.فلج صورت ناشی از تزریق بوتاکس بسیار کم و نادر است و به ندرت دیده می شود ولی اگر بوتاکس به شکل نادرستی به صورت شما تزریق شود و یا میزان آن بیش از حد معینی باشد بله امکان دارد که عضلات صورت شما فلج شوند.

همچنین افرادی که به طور دائم و مکرر به صورت خود بوتاکس تزریق می کنند از آنجایی که عضلات را دائما ضعیف می کنند و از کار می اندازند این احتمال وجود دارد که پس از یک مدت طولانی صورت آنها در اثر تزریق های مداوم فلج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا