روابط عمومیموفقیت

افراد بد بو و راهکارهای موثر در تعامل با این افراد

بر اساس تحقیقات جدید، بوی بد بدن عموماً با آسیب پذیری آنها مرتبط بوده و این امر احساس نگرانی و ترحم را در دیگران نسبت به این افراد برمی انگیزد. این بوی ناخوشایند شامل عرق زیر بغل، پاهای بدبو، نفس بدبو و دیگر بوهای متعفن است. مطالعه کمپس و همکارانش از دانشگاه کی یو لون بلژیک شامل چندین آزمایش پژوهشی بود و در پایان مشخص شد در مواقعی، بوی ناخوشایند بدن افراد بد بو رفتار های کمکی در قبال وی را در دیگران افزایش میدهد.


افراد بد بو

افراد بد بو
اصطلاح پزشکی برای افرادی که به طور مزمن عرق بدبو دارند بروم هیدروزیز می باشد. تولید بیش از حد عرق توسط غدد عرق ساز هایپر هیدروزیز نامیده می شود که در این وضعیت مشکل بوی نامطبوع عرق نیز ممکن است بسیار شدید تر باشد. بطور قطع، اولین خط دفاعی در برابر این مشکل خلاص شدن از شر باکتری ها می باشد.اگر هوای بیرون یا اتاق خیلی گرم شود یا در حال ورزش باشیم یا اینکه هیجان زده شویم بطور ناخودآگاه و ناخواسته بوی عرق بدنمان از نواحی مثل زیر بغل متصاعد می شود. بوی عرق می تواند باعث خجالت زدگی ما در مکان های عمومی شده و در روابط اجتماعی و شغلی مشکلاتی را ایجاد کند.

راهکار تعامل موثر با افراد بد بو

راه های تعامل با افراد بد بو
در برخورد با افراد بد بو، راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:
حمام کردن و دوش گرفتن حتی بیش از یکبار در روز، در روز های خیلی گرم و اگر خیلی فعالیت کرده باشید، اولین و ضروری ترین روش های انهدام این باکتریها به شمار می روند. صابون های خوشبو کننده که حاوی ترکیبات ضد باکتریایی هستند نیز می توانند موثر باشند. استفاده از یک حوله مرطوب یا لیف در هنگام حمام کردن می تواند به از بین رفتن باکتری ها کمک کند این افراد باید بعد از حمام حتما لباس های تمیز بپوشند. به افراد بد بو موارد زیر را توصیه نمائید:

پاکیزگی و تمیز نگهداشتن بدن

ممکن است خیلی از ما وقت این را نداشته باشیم که بیش از یک بار در روز حمام کنیم و اکثر ما ترجیح می دهیم که روش های محافظتی و پیشگیرانه را برای حل این مشکل به کار ببریم.

انتخاب بین خوشبو کننده ها و ضدعرق ها

محصولات دئودورانت و ضد عرق بزرگترین فروشنده ها در این محصولات بهداشتی هستند. چون برای بسیاری از افراد موثر می باشند.

حمام کردن و دوش گرفتن حتی بیش از یکبار در روز، در روز های خیلی گرم و اگر خیلی فعالیت کرده باشید، اولین و ضروری ترین روش های انهدام این باکتریها به شمار می روند.

دارو های گیاهی و درمان های خانگی

درمان های خانگی که احتمالا کابینت مخصوصی را در آشپزخانه تان به خودشان اختصاص داده اند هم می توانند در مقابله با بوی نامطبوع عرق موثر باشند. افراد زیادی هستند که تنها از این روش ها استفاده کرده و به آنها ایمان دارند.

نارون کوهی

درختچه ای بزرگ با درختی کوچک است که بومی شمال شرقی آمریکا است و نارون کوهی جادو نبوده است ولی به علت خاصیت قابضی که دارد برای مقابله با بوی نامطبوع بدن افراد بد بو بسیار موثر می باشد. این گیاه بافت ها را منقبض کرده و بنابراین به کاهش تولید عرق کمک می کند.

استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین
از دیر باز به عنوان پاک کننده و از بین برنده بوهای طبیعی بدن استفاده می شود.

انتخاب پارچه های قابل تنفس

لباس های خود را با دقت انتخاب کنید تا از بوی نامطبوع عرق به دور باشید پارچه های طبیعی، مثل پارچه های نخی و پشمی، انتخابی عالی برای جنس لباس ها بوده و به دیلیل ضد رطوبت بودن و توانایی شان در حفظ چرخش هوا در لباس معروف هستند.

بدنتان را خشک و بدون مو نگه دارید

اگر بوی نامطبوع عرق خیلی اذیتتان می کند، حتما موی های بدن تان را اصلاح و پیرایش کنید. موهایی که بطور طبیعی از بدن مثل زیر بغل می رویند می توانند عرق را به دام انداخته و باعث رشد باکتری ها ایجاد کننده بوی نامطبوع عرق شوند.

لباس های ورزشی تان را تمیز نگه دارید

دویدن طولانی مدت ساعتها تمرین ورزشی در باشگاه و دویدن حین تنیس بازی همگی می توانند منجر به بد بود شدن لباس ها شوند.

تغذیه تان را کنترل کنید

کنترل تغذیه
ضرب المثل های قدیمی می گویند که مواد غذایی که شما می خورید بطور مستقیم بر روی بوی بدن تاثیر می گذارد و اگر شما در تلاش هستید که بوی عرق بدنتان را برطرف کنید، از مصرف غذاهایی که مقادیر زیادی سیر ، کاری و پیاز دارند خودداری کنید.

آرام سرحال و خوددار باشید

عرق انسان برای تنظیم دمای بدن می باشد بنابراین این موضوع مطرح می شود که سرحال و راحت بودن راهی برای پیشگیری از بوی نامطبوع بدن می باشد.

رفتار با افراد دشوار- دکتر میر مهرداد پیدایی – احمد رحیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا