بارداریسلامت خانواده

تست بارداری سنتی با استفاده از روش های خانگی و قدیمی

تست بارداری می تواند از هیجان انگیز ترین و به یاد ماندنی ترین لحظه های زندگی شما باشد. تستی که به شما خبر می دهد در آستانه ی مادر شدن هستید و فرزند شما در راه است. امروزه با پیشرفت علم روش ها و دستگاه های پیشرفته ای برای انجام تست بارداری وجود دارد که با دقت بسیار بالایی در کوتاهترین زمان به شما همه چیز را اعلام می کند ولی قبل از این چنین روش های دقیق، نیاکان ما در گذشته از روش های تست بارداری سنتی برای آگاهی از بارداری خود استفاده می کردند. آشنایی با طرز کار این روش ها خالی از لطف نیست و شما هم می توانید در خانه به راحتی آنها را انجام دهید.


نکات قبل از انجام تست بارداری سنتی

در این روش ادرار مهم ترین مساله است و همه چیز توسط ادرار شما مشخص خواهد شد. از طرفی این آزمایش دقت 100 درصد ندارد و همیشه امکان اشتباه و خطا در آن وجود دارد پس برای دستیابی به مطمئن ترین نتیجه نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • آب کافی بخورید تا مثانه ی شما کاملا پر شود.
  • مناسب ترین زمان برای جمع آوری نمونه ادرار در ابتدای صبح است که ادرار شما غلیظ شده است. این ادرار می تواند بهترین پاسخ را به شما بدهد.
  • از ظرف شیشه ای تمیز ، خشک و شفاف برای جمع آوری ادرار خود استفاده کنید.
  • تست را پس از قطع قاعدگی و در تاریخی انجام دهید که قاعدگی شما به تاخیر افتاده است.

با رشد جنین و ایجاد جفت در بدن شما هورمونی به نام HCG به خون شما ترشح می شود که در ادرار شما هم وجود دارد. مبنای تمامی روش های تست بارداری سنتی واکنش مواد با ادرار شما در اثر وجود این ماده است که با تغییر رنگ آن به حاملگی خود پی می برید.

انواع تست های خانگی بارداری

تست های خانگی بارداری قدمتی طولانی و دور و دراز دارند شاید دقت این تست ها در حد انجام آزمایش خون نباشد ولی اگر با روش صحیحی انجام شوند می تواند تا حد زیادی اطلاعات درستی به ما ارائه دهد. مزیت این تست ها در این است که به آسانی و در هر شرایطی می توان آنها را انجام داد و با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان در دسترس ما هستند. ضمن اینکه برای انجام این تست ها نیازی به نمونه ی خون ندارید و از این رو تفسیر جواب این تست ها فوق العاده آسان است.با رشد جنین و ایجاد جفت در بدن شما هورمونی به نام HCG به خون شما ترشح می شود که در ادرار شما هم وجود دارد. مبنای تمامی روش های تست بارداری سنتی واکنش مواد با ادرار شما در اثر وجود این ماده است که با تغییر رنگ آن به حاملگی خود پی می برید.

تست بارداری با جمع آوری ادرار

تست ادرار بارداری

این روش آسان ترین و ساده ترین روشی است که می تواند وضعیت بارداری شما را مشخص کند. ترکیبات ادرار به هنگام بارداری تغییر می کند و به همین دلیل ادرار می تواند وجود هورمون HCG را در بدن شما نشان دهد. انجام این روش بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید آن را در منزل انجام دهید.

آنچه نیاز دارید

  • ظرف تمیز

دستورالعمل تست بارداری با جمع آوری ادرار

ادرار خود را در یک ظرف شیشه ای تمیز جمع آوری کنید و آن را برای مدت 24 ساعت بر روی یک سطح صاف قرار دهید. اگر بر روی ادرار شما یک لایه ی سفید رنگ جمع شده باشد تست بارداری شما مثبت است.

تست بارداری با محلول سفید کننده

محلول سفید کننده ماده ایست که به راحتی در دسترس شماست. برای انجام این آزمایش باید حتما دقت کنید که این تست را در فضای باز انجام دهید. انجام چنین آزمایش هایی در فضاهای بسته مانند حمام می تواند مشکلات تنفسی شدیدی برای شما ایجاد کند.

اگر در ادرار شما هورمون HCG وجود داشته باشد می تواند با محلول سفید کننده واکنش دهد.

آنچه نیاز دارید

  • محلول سفید کننده
  • ظرف تمیز

دستورالعمل تست بارداری با محلول سفید کننده

پودر سفید کننده یا مایع سفید کننده را در ظرفی تمیز بریزید و ادرار خود را به آن اضافه کنید. اگر این ترکیب شروع به ایجاد کف و فوم کرد نشان می دهد که جواب تست بارداری شما مثبت است و شما در آستانه ی مادر شدن هستید.

تست بارداری با قاصدک

قاصدک گیاهی از خانواده ی آفتابگردان است که می تواند وجود هورمون HCG را در ادرار شما مشخص کند. قاصدک را به راحتی می توانید در باغچه و حیاط خلوت خانه ی خود پیدا کنید.

آنچه نیاز دارید

  • برگ گیاه قاصدک
  • ظرف تمیز

دستورالعمل تست بارداری با قاصدک

برگ های تازه ی گیاه قاصدک را با آب مقطر تمیز کنید و داخل ظرف تمیزی قرار دهید.سپس در آن ظرف ادرار کنید و 10 دقیقه صبر کنید. اگر بر روی برگ ها چند لکه ی قرمز رنگ مشاهده کردید پاسخ تست بارداری شما مثبت است و شما باردار هستید.

تست بارداری با خمیردندان

تست بارداری با خمیردندان

خمیردندان حتی در سفر همراه شماست و یکی از ساده ترین روش ها برای تست بارداری می باشد. کاربردهای این وسیله فراتر از تمیز کردن دندان هاست و به وسیله ی آن می توانید به سادگی حاملگی خود را تشخیص دهید.

آنچه نیاز دارید

  • خمیردندان
  • ظرف تمیز

دستورالعمل تست بارداری با خمیردندان

مقداری خمیردندان را داخل ظرف بریزید و با دست در اطراف آن پخش کنید به طوری که تمامی دیواره ی ظرف آغشته به خمیردندان شود. سپس ادرار خود را به آن اضافه کنید. اگر خمیر دندان کف کرد و تغییر رنگ داد به این معناست که شما باردار شده اید.

تست بارداری با سرکه سفید

سرکه ی سفید به آسانی در هر آشپزخانه ای یافت می شود. این ماده علاوه بر خواص درمانی فوق العاده می تواند هزاران کاربرد در زندگی ما داشته باشد که تشخیص بارداری یکی از آنهاست. سرکه یک اسید رقیق است که میتواند HCG را در خون شما تشخیص دهد.

آنچه نیاز دارید

  • کمی سرکه سفید
  • ظرف تمیز

دستورالعمل تست بارداری با سرکه سفید

سرکه را در ظرفی تمیز بریزید و ادرار خود آرام آرام به آن اضافه کنید. 5 دقیقه صبر کنید اگر سرکه تغییر رنگ داد به این معناست که شما حامله هستید و اگر تغییری در رنگ سرکه مشاهده نکردید جواب تست بارداری شما منفی است.

تست بارداری با جوش شیرین

کاربردهای جوش شیرین فقط مختص پخت نان و شیرینی نیست. این ماده یک ضد اسید قوی است که می تواند از طریق ادرار شما وضعیت بارداری شما را مشخص کند.

آنچه نیاز دارید

  • نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • ظرف تمیز

دستورالعمل تست بارداری با جوش شیرین

جوش شیرین را در ظرف تمیزی بریزید و کمی ادرار خود را به آرامی به آن اضافه کنید. اندکی صبر کنید. اگر روی جوش شیرین کف مشاهده کردید به این معناست که شما باردار هستید ولی اگر کفی دیده نشد جواب منفی است.

تست بارداری با شکر

تست بارداری با شکر و قند

یکی از روش هایی که می تواند بارداری شما را نشان دهد استفاده از قند و شکر است. قند به راحتی در هر خانه ای پیدا می شود. میزان قند خون در دوران بارداری تغییراتی می کند که در ادرار شما قابل تشخیص است.

آنچه نیاز دارید

  • چند حبه قند
  • ظرف تمیز

دستورالعمل تست بارداری با شکر

چند حبه قند یا شکر را داخل ظرف تمیزی بریزید و سپس ادرار خود را به آن اضافه کنید. 5 الی 10 دقیقه صبر کنید. اگر شکر شکل بگیرد به این معناست که شما باردار شده اید و اگر قند ها حل شوند یعنی جواب تست بارداری شما منفی است

نکاتی برای تست بارداری خانگی

  • قبل از انجام تست بارداری سنتی به میزان کافی آب بنوشید تا مثانه ی شما کاملا پر باشد.
  • بهتر است که از ظروف شیشه ای و شفاف یا 1 بار مصرف برای انجام این تست ها استفاده کنید و آن را روی پارچه ی سفید قرار دهید.
  • تست بارداری سنتی که انتخاب کرده اید را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه ی قطعی برسید.
  • در انجام تست و به کارگیری دستورالعمل ها بسیار دقت کنید.
  • تغییر رنگ ها را از تمام زوایا مشاهده کنید.
  • به یک روش تست بارداری سنتی اکتفا نکنید و از چندین روش مختلف استفاده نمایید.
  • نمونه ادرار صبح بهترین نوع نمونه ادرار برای انجام تست بارداری سنتی است.

تشخیص بارداری به روش سنتی

تشخیص بارداری به روش سنتی با معاینه ی شکم و ارزیابی ضخامت رحم امکان پذیر است. اگر شما باردار باشید ضخامت دیواره ی رحم شما افزایش می یابد و در قسمت پایین شکم با لمس کردن آن کاملا قابل تشخیص است. برای انجام این آزمایش بهتر است که اول صبح را انتخاب کنید که شکم شما کاملا خالی و شل است. کافیست به پشت دراز بکشید و از یکی از اطرافیان خود بخواهید پایین شکم شما را کاملا لمس کنید. اگر لایه ای سفت از سمت چپ تا راست پایین شکم شما وجود داشت به احتمال زیاد شما باردار هستید.

آیا تشخیص جنسیت نوزاد با تست های بارداری ممکن است؟

خیر. هیچ یک از روش های تست بارداری سنتی نمی تواند جنسیت نوزاد شما را مشخص کند و برای تعیین جنسیت نوزاد، باید آزمایش تعیین جنسیت را انجام دهید.

اگر هم درباره ی تعیین جنسیت با روش های سنتی چیزی شنیدید در حد افسانه است و پایه و اساس علمی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا