بیماری هابیماری های پوست و مو

با اسپری های ضد تعریق خداحافظی کنید : چند روش خانگی رفع بوی بد عرق

تعریق پدیده ای طبیعی در بدن است که به علت افزایش دمای محیط و در جهت تنظیم دمای بدن با آن صورت می پذیرد، عرق بدن بوی ناخوشایندی دارد و موجب آزار فرد و اطرافیان او می شود. روش های گوناگونی برای رفع این مشکل وجود دارد، ساده ترین راهی که ممکن است به ذهن هر فردی خطور نماید استفاده از محصولات دئودورانت است، ولی این ترکیبات حاوی مواد شیمیایی و خطرناکی هستند که در طولانی مدت سلامت فرد را به خطر می اندازند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش های طبیعی رفع بوی بد عرق آشنا نماییم:


رفع بوی بد عرق با ید

درمان بوی بد عرق
ید می تواند به استریل کردن زیر بغل کمک کرده و PH آن را با خواص ضد عفونی کننده خود تنظیم نماید همچنین این درمان می تواند در از بین بردن بوی نامطبوع در طول زمان نیز موثر باشد.آنچه نیاز دارید:
  • چند قطره ید
  • یک قلم مو نرم

دستور العمل :

مقداری ید را به زیر بغل خود بزنید و با استفاده از قلموی نرم آن را بسایید، سپس برای مدت زمان 5 دقیقه صبر نموده و در مرحله بعد دوش بگیرد.این عمل به طوری موثری درا از بین بردن باکتری در رفع بوی بد عرق موثر است.شما باید هر روز این عمل را تکرار کنید.

آب لیمو داراي خواص ضد باکتریایی و اسیدی است، که این امر می تواند به کاهش pH پوست شما کمک کرده و با از بین بردن باکتری هایی که بو بد ایجاد می کنند، در رفع بوی بد عرق موثر باشد.

روغن های طبیعی

استفاده از روغن های طبیعی برای رفع بوی بد عرق
استفاده از روغن های طبیعی یکی از موثر ترین روش ها به شمار می رود، دو مورد از مهمترین روغن های طبیعی به این شرح است:

اسانس اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای درمان انواع مشکلات پوستی و بهداشتی استفاده می شود. عطر خوشایند آن به رفع بوی بد عرق کمک می کند و خصوصیات آنتی باکتریال آن، باکتری هایی که در زیر بغل قرار دارند را می کشد.

آنچه نیاز دارید:

  • 4-5 قطره اسانس اسطوخدوس
  • 1 لیوان آب

دستورالعمل :

برای انجام این روش لازم است چند قطره از این روغن با آب ترکیب شده و آن را به زیر بغل خود اسپری کنید. باید دوبار در روز این روش را تکرار کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از بهترین راهکار ها برای رفع بوی بد عرق است. خواص ضد میکروبی آن به کاهش منافذ در زیر بغل کمک کرده و باکتری هایی که بو را بوجود می آورند را در این منطقه از بین خواهد برد.

آنچه نیاز دارید:

  • 2 قطره روغن درخت چای
  • 2 قاشق غذاخوری آب
  • پد پنبه

دستورالعمل :

شما می توانید چند قطره از این روغن را به آب اضافه نموده و با استفاده از پنبه بر روی سطوح زیر بغل خود بزنید، همچنین می توانید این روش را با استفاده از اسپری کردن این روغن بر روی پوست خود در این نواحی انجام دهید. برای رسیدن به نتایج موثر باید این عمل دوبار در روز صورت گیرد.

فندق جادوگر

فندق جادوگر و رفع بوی بد عرق
فندق جادوگر یکی دیگر از درمان های موثر در رفع بوی بد عرق است که به عنوان یک ضد عرق طبیعی عمل می کند. همچنین می تواند به کاهش pH پوست شما کمک کرده، و با باکتری ها باعث بوجود آورنده بوی بد، مبارزه می کند.آنچه نیاز دارید:
  • چند قطره از فندق جادوگر
  • توپ پنبه

دستورالعمل :

لازم است چند قطره عصاره فندق جادوگر بر روی پنبه ریخته و به زیر بغل خود بزنید همچنین می توانید چند قطره از آن را با آب مخلوط نموده و از آن به عنوان ضد تعریق طبیعی استفاده نمایید. این روش را باید دوبار در طول روز، صبح و عصر مورد استفاده قرار دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین و رفع بوی بد عرق
جوش شیرین زیر پوست را خشک می کند و خواص ضد باکتری آن ها در کاهش باکتری هایی را که باعث بوجود آمدن بوی نامطبوع می شوند،موثر است:آنچه نیاز دارید:
  • 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو

دستورالعمل :

جوش شیرین و آب لیمو را مخلوط نموده و آب را بر روی سطح پوست خود بزنید، مدت زمانی را به اندازه 2 الی 3 دقیقه صبر نموده و سپس دوش بگیرید، این روش را باید یکبار در روز به مدت یک هفته انجام دهید.

آب لیمو

آب لیمو داراي خواص ضد باکتریایی و اسیدی است، که این امر می تواند به کاهش pH پوست شما کمک کرده و با از بین بردن باکتری هایی که بو بد ایجاد می کنند، در رفع بوی بد عرق موثر باشد.آنچه نیاز دارید :

  • 1/2 لیمو

دستور العمل :

برای انجام این روش می توانید نیمی از لیمو را مستقیماً بر روی پوست خود مالیده و پس از خشک شدن آن را بشویید و یا اینکه در صورتی که پوست حساسی دارید مقداری از آب لیمو را با آب مخلوط نموده و بر روی پوست خود بزنید. این روش را باید یکبار در روز انجام دهید.

هیدروژن پراکسید

رفع بوی بد عرق
پراکسید هیدروژن به طور گسترده ای برای خواص ضد باکتریایی آن استفاده می شود و باکتری هایی که باعث بوی بد بدن می شود از بین خواهد برد.آنچه نیاز دارید :
  • 1 قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن
  • 1 فنجان آب
  • پد پنبه

دستورالعمل :

هیدروژن پراکسید را به همراه آب مخلوط نموده و پنبه آغشته به این مواد را روی سطح پوست خود در زیر بغل بزنید، برای نتیجه از این روش باید آن را هر روز انجام دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل
روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب زنجیره ای است که از عوامل ضد میکروبی قوی به شمار می رود و می توانند باکتری های ایجاد کننده بوی بد بدن را از بین برده و pH پوست شما را حفظ کند.آنچه نیاز دارید:
  • روغن نارگیل

دستورالعمل :

برای انجام این روش کافی است مقدار از این روغن را به سطح پوست خود بزنید،این روغن را باید 1 الی 2 بار در روز و ترجیحاً پس از استحمام استفاده نمایید.

آلوئه ورا

رفع بوی بد عرق با آلوئه ورا
آلوئه ورا یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است و خواص ضد باکتری دارد. این خواص باعث شده این گیاه یکی از بهترین راه حل ها برای رفع بوی بد عرق باشد. آب آلوئه ورا می تواند به جلوگیری از جوش زدن بدن شما کمک کند و بوی بد بدن را کاهش دهد.آنچه نیاز دارید :
  • ژل آلوئه ورا

دستور العمل :

برای این منظور می توانید از ژل آلوئه ورا بر روی سطح پوست خود زده و یا هر روز یک فنجان از آب آن را بخورید، این عمل را باید روزی یکبار انجام دهید.

سیب زمینی

رفع بوی بد عرق با سیب زمینی
سیب زمینی می تواند به کنترل چربی پوست کمک کند و همچنین با کاهش pH ، باکتری های موجود در زیر پوست شما را از بین ببرد، این امر به این علت است که سیب زمینی کمی اسیدی بوده و دارای خواص ضد میکروبی می باشد.آنچه نیاز دارید:
  • 1عدد سیب زمینی

دستور العمل :

برشی از سیب زمینی تهیه نموده و بر روی پوست در زیر بغل بزنید، این روش را باید یک یا دوبار در طول روز انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا