بیماری هازگیل

درمان خانگی زگیل واژن با استفاده از داروها و روش های سنتی

زگیل واژن به ایجاد زائده های در داخل و خارج واژن و نزدیک مقعد گفته می شود که می توان آنها را به رنگ گوشتی و یا قهوه ای مشاهده کرد. زگیل واژن از انواع بیماری های آمیزشی است و در واقع می توان گفت تنها از طریق رابطه جنسی منتقل می گردد و به شدن مسری است. ( حتی با یکبار رابطه احتمال انتقال آن وجود دارد.) عامل زگیل واژن ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است که بیش از 100 نوع مختلف داشته و 40 نوع از آن عامل زگیل واژن ( زگیل تناسلی ) است.


درمان خانگی زگیل واژن

زگیل های ایجاد شده در واژن را می توان از طریق درمان های خانگی مختلفی از بین برد ولی به یاد داشته باشید در صورت ابتلا به این بیماری هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد و ویروس تا آخر عمر همراه فرد می ماند.  علائم زگیل های واژن را می توان با مصرف برخی از داروها به حداقل رسانید،ولی بیماری پس از طی مدتی مجدداً عود خواهد کرد. برخی از روش های درمان خانگی زگیل واژن بدین شرح است:

روغن درخت چای

درمان زگیل واژن با روغن درخت چای

این روغن دارای خواص ضد قارچی است و برای درمان زگیل تناسلی موثر است. ولی این درمان ممکن است با سوزش و التهاب همراه شود که این امر به سبب از بین رفتن زگیل های واژن می باشد. ولی به یاد داشته باشید هرگز از این روغن برای از بین بردن زگیل های داخل واژن استفاده نکنید.

برای استفاده از این روغن کافی است آن را با روغن نارگیل رقیق نموده و بر روی زائده های ایجاد شده بزنید و برای نتیجه گیری لازم است این روغن را چندین بار در طی هفته استفاده نمایید.

پوست موز

قسمت داخلی پوست موز را روی زگیل ها قرار دهید و توسط باند محکم کنید، خواص پوست موز موجب از بین رفتن زائده ها می گردد. شما باید این روش درمانی را به حدی تکرار کنید تا زگیل ها دچار تغییر رنگ شده و به طور کامل از بین بروند.

چای سبز

این چای حاوی ماده ای به نام کاتچین است که بطور موثری در درمان زگیل های واژن کاربرد دارد. این درمان می توانید چای سبز و یا عصاره آن به همراه روغن نارگیل را تهیه نموده و بر زگیل های واژن بزنید.

زگیل واژن به ایجاد زائده های در داخل و خارج واژن و نزدیک مقعد گفته می شود که می توان آنها را به رنگ گوشتی و یا قهوه ای مشاهده کرد. زگیل واژن از انواع بیماری های آمیزشی است و در واقع می توان گفت تنها از طریق رابطه جنسی منتقل می گردد و به شدن مسری است. حتی خود فرد منتقل کننده ممکن است از وجود بیماری خود آگاه نباشد و علائمی نداشته باشد.

سرکه سیب

درمان خانگی زگیل واژن با سرکه سیب

این سرکه حاوی اسید قوی به نام اسید سیتریک است خواص درمانی زیادی داشته و نوعی ضد ویروس است از همین روی به راحتی زگیل واژن را از بین میبرد برای استفاده از این سرکه می توان پنبه را آغشته به آن نموده و روی زگیل ها بزنید و اجازه دهید برای صبح تا شب باقی بماند.

نوار چسب برزنتی

این نوار چسب می تواند به درمان زگیل ها کمک نماید برای این منظور کافی است تکه ای از آن را به مدت 6 روز روی زگیل ها زده و آن را بکنید و یک سوهان روی آنها بکشید این عمل را به مقداری تکرار کنید که زگیل ها به طور کامل از بین بروند.

روغن کرچک

این روغن به طور موثری به درمان زگیل واژن کمک می نماید برای این منظور باید تکه ای پنبه را به این روغن آغشته کرده و روی زگیل ها بزنید و این امر را 2 تا 3 بار در طول روز تکرار کنید.

ویتامین E

ویتامین E برای درمان زگیل واژن

ویتامین E یکی دیگر از درمان های خانگی زگیل واژن محسوب می شود که قادر است زگیل ها را ناپدید نماید برای این منظور باید روغن این ویتامین و یا کپسول آن را تهیه نموده و توسط گاز بر روی زگیل های واژن زده و اجازه دهید برای مدتی روی آنها بماند، این قدر این روش را تکرار کنید تا زگیل ها ناپدید شوند.

درمان خانگی زگیل واژن با پیاز

این ماده می تواند در درمان خانگی زگیل واژن معجزه کرده و آن را به طور قطع از بین ببرند چند تکه از پیاز را توسط گاز روی زگیل ها قرار داده و اجازه دهید برای چند ساعت روی آنها بماند و مجدداً این روش را تکرار کنید.

آب آناناس

آب آناناس قادر است زگیل های ناحیه ی واژن را به طور کامل از بین ببرد برای این منظور باید توپ پنبه ای تهیه نموده و به آب این میوه آغشته کرده و روی نواحی دارای زگیل بزنید.

نمک اپسوم

درمان خانگی زگیل واژن با نمک اپسوم

این نمک دارای خواص ضد التهابی است و به طور کامل زگیل های ایجاد شده در ناحیه ی واژن را از بین می برد، برای استفاده از این نمک کافی است مقدار از آن را در وان ریخته و برای مدت 30 دقیقه داخل آب غوطه ور شوید و سپس ناحیه را خشک نمایید. این درمان را باید حداقل سه مرتبه در  روز تکرار کنید.

جوش شیرین

این ماده دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که می تواند در درمان زگیل واژن موثر باشد. برای این منظور کافی است مقداری جوش شیرین و روغن کرچک را مخلوط نموده و روی زگیل ها بزنید. این روش درمانی را باید دو بار در روز و به مدت 3 هفته انجام دهید تا شاهد نتایج آن باشید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از درمان های خانگی موثر زگیل واژن است که آن را به طور کامل از بین می برد، برای این منظوری مقداری از ژل این گیاه را تهیه نموده و بر روی زگیل های واژن بزنید. این درمان را باید 3 تا 4 بار در روز و به مدت 2 تا 3 هفته تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا