ارتقای شغلیموفقیت

زنان کارآفرین موفقیت را می آفرینند، آشنایی با ویژگی های زنان موفق

شاید برایتان پیش آمده باشد که به عنوان یک خانم در محیط کار با رفتار تبعیض آمیز دیگران مواجه شده باشید. شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که فقط به خاطر متأهل بودنتان در مصاحبه کاری جواب رد شنیده باشید. حتما می دانید که اغلب در مصاحبه های کاری از خانم های متأهل پرسیده می شود که آیا قصد بچه دار شدن دارند یا خیر؟ رفتارهای مبتنی بر جنسیت و برخوردهای تبعیض آمیز اغلب خانم ها را در محیط کار آزار می دهد. خانم های شاغل زیادی هستند که علیرغم برخورداری از توانایی های فراوان قدرت ریسک پایینی دارند و به جای راه اندازی کسب و کار خودشان ترجیح می دهند به عنوان کارمند کار کنند. شاید برایتان عجیب باشد اما اغلب رفتارهای آزار دهنده در محیط برای خانم ها از سوی هم جنسان خودشان اتفاق می افتند. اغلب زنانی که در مقام رئیس و یا سرپرست هستند خانم های زیردست خود را تنها به جرم زن بودن مورد آزار و اذیت روانی قرار می دهند؛ از طرفی رفتارهای غیراخلاقی از سوی مردان نسبت به زنان زیر دستشان نیز یکی از رایج ترین رفتارهای تبعیض آمیز است که زنان زیادی در سراسر دنیا از آن رنج می برند.
زنان کارآفرین زیادی در دنیا وجود دارند که تنها با تکیه بر توانایی های خودشان به موفقیت چشمگیری دست یافته اند. جالب است بدانید که با مروری بر شخصیت و زندگی زنان کارآفرین موفق به راحتی می توان دریافت که همه آنها ویژگی های مشترکی دارند. در ادامه به این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد:


خودباوری

با نگاهی به کسب و کارهای زنان موفق و مشهور جهان خواهید دید که همه زنان کارآفرین و موفق قبل از راه اندازی کسب و کارشان به توانایی های خودشان باور داشته اند. در واقع خودباوری یکی از مهم ترین ویژگی های زنان کارآفرین و موفق است. اگر باور نداشته باشید که موفق می شوید موفقیت از شما دور خواهد شد. مری کای صاحب برند لوازم آرایش مری کای زنی است تنها یک ماه بعد از مرگ همسرش، کسب و کار خود را راه اندازی کرد و به موفقیتی مثال زدنی دست پیدا کرد. وی معتقد است: ” اگر فکر می کنید که می توانید، قطعا موفق خواهید شد و اگر فکر می کنید که نمی توانید، حق با شماست. ”

بلند پروازی

شری سندبرگ مدیر ارشد فیس بوک اخیرا چالشی برپا کرده است و از زنان خواسته تا همانند مردان بلند پرواز باشند. این ویژگی قطعا یکی از ویژگی های مهم زنان کارآفرین و موفق است. زنان موفق زیادی در دنیا وجود دارند که تنها تصمیم به موفق شدن گرفته اند. موفقیت برای خانم ها و قرار گرفتن در موقعیت هایی حتی بالاتر از آقایان امری دور از ذهن نیست. تنها کافیست که بخواهید نفر اول باشید و به دوم بودن اکتفا نکنید. خواهید دید که موفقیت خودش به سراغ شما خواهد آمد.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس
اگر می خواهید مشتریان به شما اعتماد کنند و کسب و کارتان رونق بگیرد ابتدا باید روی خودتان کار کنید. این از مهم ترین ویژگی های زنان کارآفرین و موفق است. اعتماد به نفس احترام دیگران را بر می انگیزد. مردم همیشه افرادی با اعتماد به نفس بالا را در درون خود تحسین می کنند و به چنین افرادی راحت تر اعتماد می کنند. همین اعتماد مردم کافیست تا شما به سرعت از پله های ترقی بالا بروید. هنگام راه رفتن سرتان را کاملا بالا بگیرید. قفسه سینه تان را جلو نگه دارید وبه طرز اغراق آمیزی صاف بایستید.وقتی برای اولین بار کسی را ملاقات می کنید لبخند بزنید و با صدایی بلند و رسا خودتان را معرفی کنید. لرزش دستانتان را فراموش کنید. همچنین هنگام صحبت کردن، ارتباط چشمی را با طرف مقابلتان قطع نکنید. شما یک خانم با اعتماد به نفسی فوق العاده و شایسته ی احترام هستید؛ ببینید مردم چطور به شما احترام می گذارند.

زنان کارآفرین زیادی در دنیا وجود دارند که تنها با تکیه بر توانایی های خودشان به موفقیت چشمگیری دست یافته اند. جالب است بدانید که با مروری بر شخصیت و زندگی زنان کارآفرین موفق به راحتی می توان دریافت که همه آنها ویژگی های مشترکی دارند.

شور و اشتیاق

زنان کارآفرین و موفق همیشه نسبت به کاری که انجام می دهند شور و اشتیاق خاصی دارند و به کار خود عشق می ورزند. اوپرا وینفری یکی از زنان موفق آمریکا است که در دوران کودکی سختی داشته اما شغلی را انتخاب کرد که به واسطه آن بتواند به دیگران کمک کند. آنیتا رودییک، یکی از زنان موفق دنیا به شدت در مورد مسائل مربوط به محیط زیست و مشکلات اجتماعی دغدغه داشت. وی اولین کسی بود که در شرکت خود با نام بادی شاپ استفاده از حیوانات را برای آزمایش محصولات تولید شده ممنوع کرد. برای موفق شدن ابتدا دغدغه های ذهنی خود را بررسی کنید و ببینید به چه چیزی علاقه مند هستید. سعی کنید کاری را انجام دهید که به آن علاقه داشته باشید. داشتن هدفی غیر از کسب منافع مالی می تواند مسیر موفقیت را برای شما هموارتر کند.

تمایل به یادگیری

تمایل به یادگیری
زنان موفق از اینکه اعتراف کنند چیزی را نمی دانند، ترسی ندارند. دنیا در حال تغییر است و تکنولوژی به طور مداوم پیشرفت می کند. پس شما هرچقدر هم که توانمند باشید، اگر به دنبال یادگیری مهارت های جدید نباشید از دنیای رو به پیشرفت و متغیر امروزی عقب خواهید ماند. کتاب بخوانید، در کلاس های آموزشی شرکت کنید، مهارت های مدیریتی را فرا بگیرید، سعی کنید حداقل یک زبان خارجی یاد بگیرید و مهارت کار کردن با کامپیوتر را فراموش نکنید. سعی کنید هر روز به کارگران و کارمندان خود سر بزنید و نحوه ی کار  کردن آنها را از نزدیک ببینید.

هدفمندی

زنان موفق معتقدند هیچکس به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد مگر اینکه برای مسیری که در آن حرکت می کند یک هدف مشخص تعیین کرده باشد. مطمئن باشید که به هر هدفی که برای خود تعیین کرده اید فقط برای آن تلاش کنید و منتظر بمانید تا زمان موفقیت در دستیابی به هدفتان را به شما هدیه دهد.

سخت کوشی

مارگارت تاچر می گوید : ” من کسی را نمی شناسم که به موفقیت دست پیدا کرده باشد، مگر با سخت کوشی. ” سخت کوشی راز موفقیت زنان کارآفرین است. پس آماده باشید تا ساعت ها کار کنید و حتی ساعتهای آزاد و زمان تفریح خود را نیز به کار اختصاص دهید.

شجاعت

شجاعت
مهم نیست مرد هستید یا زن. موفقیت شما در گرو شجاعت شماست. از ریسک کردن نترسید. اشتباه کردن لازمه موفقیت در هر کاری است. پس از اینکه مرتکب اشتباه نشوید نترسید. شجاع باشید و به دنیای بی رحم و پر رمز و راز کار حمله کنید. به خودتان اعتماد داشته باشید و مطمئن باشید که از پس طوفان های بی رحم دنیای کسب و کار بر می آیید.

ایستادگی

شروع یک کسب و کار یک چیز است  نگه داشتن آن یک چیز دیگر است. شاید بتوانید به راحتی یک کسب و کار را راه اندازی کنید اما برای ماندگار شدن و ثبات در بازار باید تلاش کنید. سهم بازارتان را حفظ کنید و البته رقبا را فراموش نکنید. ممکن است در ابتدا با شکست مواجه شوید اما از پا ننشینید و به جای تسلیم شدن سعی کنید بیشتر تلاش کنید. در این صورت شما جز زنان موفق خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا