دهان و دندانسبک زندگی

درمان خانگی آبسه دندان در سریع ترین زمان

آبسه دندان ناشی از التهاب و عفونت در ریشه دندان ها و یا جایی بین دندان ها و لثه ایجاد می شود، التهاب و عفونت ایجاد شده ناشی از ورود باکتری ها از طریق نواحی ترک خورده دندان و یا پوسیدگی های آن است.آبسه همراه با خود علایمی مانند درد، التهاب و تجمع عفونت را به همراه می آورد.از علائم شایع آبسه می توانیم به احساس خستگی،درد و تورم لثه ها، حساسیت به غذاهای سرد و گرم و بوی تنفس بد و تلخی دهان اشاره کنیم. برخی از مهمترین راهکار های درمان خانگی آبسه دندان به این شرح است:


روغن نارگیل

درمان آبسه دندان با روغن نارگیل
اسید لوریک در روغن نارگیل باعث کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت می شود و برای آبسه های دندانی و دندان درد بسیار مفید است. این روش به نام روغن کشی شناخته می شود و به سبب بیرون کشیدن عفونت از دندان به این نام شناخته می شود.آنچه نیاز دارید :
  • 1-2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل
  • آب گرم

دستورالعمل :

هنگامی که دچار آبسه دندان شدید، دهان خود به مدت 15 تا 20 دقیقه با روغن نارگیل شستشو دهید و سپس روغن را بیرون بریزید و دندان های خود را بشویید.این روش را دو بار در روز انجام دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین به علت دارا بودن خواص ضد باکتریایی یکی از درمان های موثر برای رفع عفونت دندان ها با شمار می رود همچنین می توان از محلول این ماده به عنوان دهان شویه استفاده نمود.آنچه نیاز دارید :

  • نصف لیوان آب سرد
  • جوش شیرین
  • نمک

دستور العمل :

آب، جوش شیرین و نمک را مخلوط نمایید تا محلولی جهت شستشوی دهان و لثه ها به دست آورید،محلول را در دهان غرغره کنید تا به تمام سطوح دهان برسد، این عمل را برای 5 الی 10 دقیقه تکرار کنید و بعد از آن محلول را بیرون بریزید، این عمل را باید دوبار در روز تکرار کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

زردچوبه یکی از ادویه های پرکاربرد در آشپزی به شمار می رود که خاصیت ضدالتهابی داشته و باکتری های موجود در دهان را از بین می برد.

روغن میخک

درمان آبسه دندان با روغن میخک
روغن گل میخک یکی از موثرترین روشهای درمان خانگی آبسه دندان در نزدیکی دندان ها و لثه ها به شمار می رود. خواص قوی ضد میکروبی آن، هرگونه عفونتی را که ممکن است وجود داشته باشد، درمان می کند و محتوای آنتی اکسیدانی آن، باعث بهبودی سریع می شود.آنچه نیاز دارید:
  • چند قطره روغن میخک
  • یک مسواک

دستورالعمل :

شما می توانید این روغن را در دهان غرغره کنید و یا بر روی مسواک خود بریزید به علاوه می توانید بافت هایی که دچار آبسه شده اند را به وسیله این روغن ماساژ دهید. شما باید این روش را دوبار در روز تکرار کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی دارای خواص ضد التهابی است به علاوه ماهیت اسیدی سیب زمینی به از بین بردن باکتری های دهان و دندان کمک می نماید.آنچه نیاز دارید:

  • تکه های سیب زمینی

دستور العمل :

قطعه هایی از سیب زمینی را تهیه نموده و روی آبسه قرار دهید سپس اجازه دهید به مدت 20 الی 30 دقیقه بر روی ناحیه ی عفونی بماند همچنین می تواند اجازه دهید تکه های سیب زمینی برای شب تا صبح بر روی دندان بماند تا شاهد نتیجه ی آن باشید.

زردچوبه

درمان آبسه دندان با زردچوبه
زردچوبه یکی از ادویه های پرکاربرد در آشپزی به شمار می رود که خاصیت ضدالتهابی داشته و باکتری های موجود در دهان را از بین می برد.این درمان خانگی آبسه دندان نه تنها قرمزی های ایجاد شده ناشی از آبسه دندان را از بین می برد بلکه عفونت ایجاد شده را نیز از بین خواهد برد.آنچه نیاز دارید :
  • 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری شیر یا آب

دستورالعمل :

برای انجام این درمان خانگی آبسه دندان کافی است  پودر زردچوبه را با شیر یا آب مخلوط کنید و آن را مستقیما در ناحیه آبسه قرار دهید. و اجازه دهید خشک شود پس از 20-30 دقیقه بشویید. شما همچنین می توانید پودر زردچوبه ای را با شیر مخلوط کرده و سه بار در هفته این نوشیدنی را برای عفونت دندان مصرف کنید.

نمک اپسوم

درمان آبسه دندان با نمک اپسوم
این نمک می تواند درد آبسه را کاهش داده و پوست شما را نرم کند به علاوه این درمان عفونت ایجاد شده را به تدریج درمان کرده و التهاب را کاهش می دهد.آنچه نیاز دارید:
  • 1 قاشق سوپخوری نمک
  • آب گرم

دستور العمل :

آب گرم و نمک Epsom را  مخلوط کنید و برای مدت 15 تا 30 دقیقه در دهان غرغره نمایید.این درمان خانگی آبسه دندان را سه تا چهار بار در روز تکرار کنید.

وانیل

وانیل دارای خواص آرام کننده و درمانی است و دارای خواص ضد التهابی می باشد. از همین روی می تواند به درمان خانگی آبسه دندان کمک نماید.آنچه نیاز دارید:

  • عصاره وانیل
  • گوش پاک کن

دستورالعمل :

سر گوش پاک کن را به عصاره وانیل آغشته نمایید و بر روی آبسه دندان قرار دهید. همچنین می توانید کمی از این عصاره را در دهان ریخته و غرغره نمایید و برای 2 الی 3 دقیقه این عمل را تکرار کرده و سپس دهان خود را بشویید. این روش را باید برای 2 تا 3 روز تکرار کنید تا در درمان آبسه موثر عمل نماید.

برگ درخت نیم

درمان خانگی آبسه دندان
برگ درخت نیم دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است که عفونت را در ناحیه آبسه درمان می کند و یکی از موثرترین درمان خانگی آبسه دندان به شمار می رود.آنچه نیاز دارید:
  • چند برگ نیم تازه
  • آب

دستور العمل :

برگ های تازه ی این درخت را شسته و خورد نمایید تا به شکل خمیر در بیاید، این خمیر را باید به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی دندان نگه دارید  سپس دهان خود را با آب بشویید. اگر به برگ های این درخت دسترسی ندارید می توانید از چند قطره روغن نیم را با روغن زیتون مخلوط نموده و بر روی محل آبسه استفاده نمایید.

پوست انار

درمان آبسه دندان با پوست انار
احتمالا از مزایای بیشمار انار آگاهی دارید، اما شاید کمتر کسی از خواص پوست انار و تاثیر آن  برای درمان خانگی آبسه دندان آگهی داشته باشد. پوست انار به سبب دارا بودن خواص ضدالتهابی به عنوان درمانی موثر از بین بردن عفونت شناخته می شود. لیمو نیز  یک عامل ضد میکروبی وآنتی اکسیدان های قوی است .آنچه نیاز دارید :
  • پوست درخت انار
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو

دستور العمل :

پوست انار را در مقابل نور خورشید خشک کنید و آنها را به یک پودر تبدیل نمایید. مقداری از این پودر را با یک قاشق آب لیمو مخلوط نموده تا خمیری از آن حاصل شود. این خمیر را بر روی آبسه دندان قرار دهید تا عفونت آن بهبود یابد. این روش را دو بار در روز انجام دهید.

پیاز

درمان آبسه دندان با پیاز
مواد شیمیایی موجود در پیاز دارای خواص ضدعفونی کننده ای هستند که در درمان خانگی آبسه دندان موثر است به علاوه پیاز با بهبود گردش خون در منطقه آسیب دیده در کاهش التهاب ناشی از آبسه نیز نقش دارد.آنچه نیاز دارید:
  • برش پیاز
  • یک تکه پارچه

دستورالعمل :

پیاز را بر روی پوست آبسه قرار دهید و آن را با پارچه بپوشانید. هر سه ساعت یکبار برش پیاز را تغییر دهید.این روش درمان خانگی آبسه دندان را برای یک روز کامل انجام دهید. روز بعد، اگر آبسه بهبودی نداشته باشد، تکرار کنید.

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه ماده ای طبیعی به شمار نمی رود اما جزء درمان خانگی آبسه دندان شناخته می شود. این ماده به عنوان محلولی ضد باکتریایی به شمار می رود و عفونت های ایجاد شده ناشی از باکتری را از بین می برد به علاوه این ماده در درمان التهاب دندان نیز کاربرد دارد.آنچه نیاز دارید:

  • محلول آب اکسیژنه
  • آب

دستورالعمل :

مقدار مساوی از آب و آب اکسیژنه را مخلوط نموده و محلول ایجاد شده را برای مدت زمان 4 الی 5 دقیقه در دهان غرغره نمایید همچنین می توانید  یک گوش پاک را آغشته به این مواد نموده و بر روی آبسه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا