بیماری هابیماری های مقعدی

درمان بواسیر با لیزر، بررسی مزایا و خطرات احتمالی

بیماری بواسیر یا هموروئید از شایع ترین بیماری های ناحیه مقعدی است، این عارضه دردناک، کشنده نیست اما به شدت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. به گونه ای که حتی قادر است روند زندگی عادی فرد را با اختلال مواجه کند. اغلب بیماران از علائم بواسیر مثل درد شدید، خونریزی و خارش مقعد شکایت دارند. که این امر موجب شده نیاز به درمان فوری در آنان شدت گیرد.
اغلب بیماران مبتلا به این عارضه از مراجعه به پزشک سرباز می زنند و روند درمان را به تاخیر می اندازند، همین امر موجب می شود، بیماری پیشرفت کرده و درمان به سختی انجام پذیرد. که در این صورت بیماری با استفاده از درمان خانگی بواسیر و یا داروی بواسیر قابل رفع نبوده و نیاز به درمان های جدی تری است. در ادامه به تشریح درمان هموروئید با لیزر می پردازیم :


لیزر چیست ؟

لیزر بواسیرلیزر با عبور جریان الکتریکی از چندین لوله حاوی گاز های مختلف تولید می شود. در این مورد از گاز دی اکسید کربن (CO2) استفاده می شود. جریان الکتریکی موجب باردار شدن گاز CO2 شده و پرتوی باریکی را تولید می کند.

این پرتوهای تولید شده از طریق ایجاد برش و تبخیر به درمان بیماری کمک می کنند. با اتصال پرتو ها به یکدیگر بافت آسیب دیده برش داده میشود. استفاده از لیزر به جای تیغ جراحی برای برش بافت، مانع آسیب بافت های زیرین می شود زیرا لیزر به بافتهای عمیق پوست نفوذ نمی کند.

در مواقعی که بواسیر خیلی بزرگ است، از لیزر برای تبخیر آن استفاده می شود. در این صورت استفاده از یک باند برای کنترل خونریزی ضروری است.

درمان هموروئید با لیزر

درمان هموروئید با لیزردرمان بواسیر با لیزر یک تکنیک با حداقل تهاجمی است، که نیازی به بیهوشی ندارد و شامل شناسایی شاخه های ترمینال شریان رکتوم از طریق یک داپلر است. این درمان یکی از روشهای جراحی بواسیر با حداقل درد و آسیب است. این روش درمانی هیچ یک از مشکلات مربوط به جراحی را ندارد و می تواند به طور قطع بیماری را درمان نماید.

این روش درمانی با استفاده از فیبر نوری انجام شده و بر پایه انعقاد خون در رگهای بواسیری است. در این روش با تابش اشعه لیزر، خون در رگ های هموروئیدی منعقد شده و همین امر موجب خشک شدن و از بین رفتن رگ های هموروئیدی می گردد. همچنین از لیزر برای برش بافت هموروئیدی استفاده می شود. موضع درمان شده با لیزر به ندرت بخیه زده می شود. در مواقعی که بواسیر خیلی بزرگ است، از لیزر برای تبخیر آن استفاده می شود. در این صورت استفاده از یک باند برای کنترل خونریزی ضروری است. این روش درمانی بدون ایجاد حس درد و خونریزی انجام شده و تنها راهکار قطعی برای درمان، این بیماری است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با هزینه جراحی بواسیر با لیزر مطالعه این صفحه را از دست ندهید.

مزایای لیزر درمانی بواسیر

  • درمان بواسیر با لیزر بدون ایجاد حس درد و یا خونریزی انجام می شود.
  • درمان قطعی محسوب شده و پس از انجام آن نیاز به هیچ روش درمانی ندارید.
  • لیزر درمانی از درمان های سرپایی است که بدون نیاز به بستری و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
  • این روش درمانی نیازی به پانسمان و یا مراقبت های بعد از آن ندارد.
  • این روش درمانی نیازی به بیهوشی و یا خطرات بعد از آن ندارد.
  • هزینه آن مناسب تر از سایر روشهای درمانی است و با تنها یک بار پرداخت برای همیشه رهایی می یابید.
  • درمان سریع بواسیر خونی و پیشگیری از آنمی
  • روشی ایمن و بدون خطر است.
  • با استفاده از لیزر کمترین آسیب به بافتهای اطراف وارد می شود.
  • زخم لیزر اسکار کمتری به جای گذاشته و سریع تر بهبود می یابد.
  • این درمان برای انواع بواسیر داخلی و خارجی کاربرد دارد.

خطرات و عوارض

تا به حال هیچ عوارض جدی و یا خطرناکی از این بیماری گزارش نشده است.اغلب بیماران می توانند به سرعت بهبود یابند و دوره نقاهت کوتاه مدتی را نسبت به سایر بیمارانی که با روشهای دیگر درمان می شوند، تجربه نمایند.

امکان عود مجدد بیماری پس درمان هموروئید با لیزر وجود ندارد. در کمتر 1% از موارد خونریزی پس از درمان بیش از ده روز به طول می انجامد. همچنین معمولاً عفونتی پس از این درمان وجود ندارد در نتیجه نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که این روش درمانی به شرطی می تواند موثر واقع شود که پزشک بواسیر یا همان متخصص بیماری های گوارشی این درمان را انجام دهد.

از همین روی درمان بواسیر با لیزر به عنوان بهترین روش درمان بیماری شناخته می شود و مانع از عود مجدد آن می گردد. به طور کلی می توان گفت این روش در مقایسه با سایر روشهای درمان بواسیر خطرات و عواض بسیار کمتری دارد.

مراقبت های پس از درمان بواسیر با لیزر

مراقبت های پس از درما بواسیر با لیزرمعمولاً بیماران می توانند چندین ساعت پس از جراحی به منزل بازگردند، اما به علت عدم هوشیاری، ممکن است به حضور یک همراه نیاز داشته باشند. انجام چندین راهکار ساده می تواند به تسریع روند درمان هموروئید با لیزر کمک نماید.

  • استفاده از حمام سیتز و یا نشستن در آب گرم می تواند به تسریع بهبودی زخم و کاهش درد و التهاب کمک نماید. برای افزایش تاثیرگذاری می توانید به آب این حمام نمک اپسوم و یا جوش شیرین بیافزایید.
  • در صورتی که احساس درد دارید، میتوانید از داروهای مسکن استفاده نمایید.
  • رعایت رژیم غذایی پرفیبر می تواند به جلوگیری از یبوست کمک نماید.
  • نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز می تواند به جلوگیری از یبوست کمک نماید.
  • مراقبت از زخم و پیشگیری از وارد آمدن فشار به آن می تواند در بهبود موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا