بیماری هابیماری های پوست و مو

جلوگیری از ریزش مو با این نسخه های خانگی، سنتی و گیاهی

ریزش موها در دنیایی که پر از آلودگی های محیطی و محصولات شیمیایی گوناگون است مشکل عجیب و تازه ای نیست. متخصصان پوست و مو می گویند که از دست دادن 50 الی 100 تار مو در طول روز کاملا طبیعیست و بر اثر چرخه ی طبیعی موها رخ می دهد ولی اگر تعداد بیشتری از موهای خود را در طول روز از دست می دهید مشکلی در بدن شما وجود دارد که نیازمند بررسی و رسیدگی است.
بسیاری از افراد برای درمان و جلوگیری از ریزش مو روش ها و راهکارهای مختلفی را امتحان می کنند تا به هر طریق ممکن جلوی ریزش موهای خود را بگیرند. برخی به سراغ درمان های دارویی و پزشکی می روند و برخی دیگر هم به سراغ روش های سنتی.
بیچشک در این مقاله 8 نسخه ی درمان گیاهی و سنتی کاملا متفاوت را برای شما معرفی کرده است که میتواند شما را در زمینه ی جلوگیری از ریزش مو شگفت زده کند و شکوه سابق موهایتان را بازگرداند.


 آلوئه ورا

آلوئه ورا و درمان ریزش موگیاه آلوئه ورا سرشار از خواص درمانی و تقویتی برای پوست و موهای شماست. ژل آلوئه ورا می تواند PH پوست سر شما را متعادل کرده و تولید چربی آن را تنظیم کند. در نتیجه بسیاری از مشکلات ریزش مو را می تواند برطرف کند و برای جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد موها یک گزینه ی فوق العاده است.

آنچه نیاز دارید

  • برگ آلوئه ورا

دستورالعمل

قسمت کوچکی از برگ گیاه آلوئه ورا را برش داده و ژل داخل آن را  به پوست کف سر و ریشه ی موهایتان بمالید و با کمک دست به آرامی ماساژ دهید.اجازه دهید که این ژل به مدت زمان 2 ساعت بر روی موهای شما قرار بگیرد و سپس موهای خود را با آب و شامپوی ملایم بشویید. از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید.

 جینسینگ

گیاه جینسینگ از دیدگاه طب سنتی باعث بهبود جریان گردش خون در بدن می شود. تاثیر جینسینگ بر جلوگیری از ریزش مو بدین شکل است که باعث افزایش جریان خون به فولیکول های کف سر شده و تغذیه ی آن را افزایش می دهد در نتیجه ریزش موها متوقف شده و رشد مجدد آنها آغاز می شود.

آنچه نیاز دارید

  • 2 الی 3 قاشق غذاخوری عصاره جینسنگ

دستورالعمل

عصاره ی جینسینگ را داخل کاسه ای کوچک بریزید و کف پوست سر و ریشه ی موهای خود را کاملا با آن آغشته کنید. سپس پوست سر خود را به مدت 10 دقیقه ماساژ داده و اجازه دهید عصاره جینسنگ به مدت نیم ساعت بر روی آن قرار بگیرد. در پایان موهای خود را با آب و شامپوی ملایم بشویید. از این روش می توانید 3 بار در هفته استفاده کنید.

 جلوگیری از ریزش مو با رزماری

خواص رزماری برای ریزش مورزماری یکی از گیاهان قدرتمند برای تقویت موهای شماست. خواص درمانی رزماری برای جلوگیری از ریزش مو فوق العاده است و استفاده از آن می تواند هم به درمان ریزش موهای شما کمک کند و هم شاهد رویش مجدد موهای خود خواهید بود.

آنچه نیاز دارید

  • 5 الی 10 قطره اسانس رزماری
  • 2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن طبیعی دلخواهتان مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل یا روغن بادام

دستورالعمل

اسانس رزماری و روغن دلخواهی که انتخاب کرده اید را به مقدار ذکر شده در ظرفی کوچک با یکدیگر ترکیب کنید. ترکیب حاصل را به مدت 10 دقیقه بر روی موها و پوست کف سر خود به آرامی ماساژ داده و به  مدت نیم ساعت صبر کنید. سپس موهای خود با آب و شامپوی ملایم بشویید. از این روش می توانید 3 بار در هفته استفاده کنید.

 چریش

گیاه چریش از نسخه های گیاهی هندی است که برای درمان ریزش مو و شوره ی سر فوق العاده است. این گیاه جادویی می تواند جریان خون کف سر شما را افزایش داده و به جلوگیری از ریزش موی شما کمک کند. همچنین استفاده از این گیاه می تواند رویش مجدد موهای شما را آغاز کند. اگر از روغن چریش می خواهید استفاده کنید حتما آن را با روغن هایی مثل روغن بادام یا روغن نارگیل ترکیب کنید و سپس استفاده نمایید.

آنچه نیاز دارید

  • چند عدد برگ چریش
  • 2 فنجان آب

دستورالعمل

برگ های چریش را همراه با 2 فنجان آب بجوشانید و کنار بگذارید تا سرد شود. هربار که موهای خود را با آب و شامپو شستشو می دهید در پایان موهای خود را با آب جوشانده ی چریش آبکشی کرده و بدون آبکشی مجدد از حمام خارج شوید.این کار را می توانید پس از هربار شستشو انجام دهید.

همچنین می توانید مقدار کمی از روغن چریش را همراه با روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کرده و کف سر خود را به وسیله ی آن ماساژ دهید و سپس بشویید.

 مریم گلی

خواص مریم گلیمریم گلی یکی از موثرترین داروهای گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو است. خواص بی نظیر این ماده ی گیاهی موجب شده تا برای انواع مشکلات ریزش مو مورد استفاده قرار بگیرد. مریم گلی می تواند با ضدعفونی کردن پوست سر شما به موهای شما رطوبت ببخشد و باعث ضخیم تر شدن تارهای آن شود.

آنچه نیاز دارید

  • 2 قاشق غذاخوری برگ مریم گلی خشک شده
  • 2 فنجان آب

دستورالعمل

برگ های گیاه مریم گلی را به مدت 10 دقیقه در 2 فنجان آب بجوشانید و کنار بگذارید تا خنک شود. هرروز موهای خود را می توانید با این محلول بدون نیاز به آبکشی مجدد شستشو دهید.

 بابا آدم

ریشه ی گیاه بابا آدم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مغذی است که برای تغذیه و تقویت مو و پوست سر شما و جلوگیری از ریزش مو یکی از بهترین گزینه هاست. اگر میخواهید رشد موهای خود را به شرایط طبیعی بازگردانید و از ریزش آن جلوگیری کنید این روش را از دست ندهید.

آنچه نیاز دارید

  • 2 قطره عصاره رزماری
  • 2 قطره عصاره ریحان
  • 2 قطره اسانس اسطوخودوس
  • 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق چایخوری عصاره ی ریشه ی گیاه بابا آدم

دستورالعمل

تمامی عناصر ذکر شده در بالا را در کاسه ای کوچک ترکیب کرده و آن را به آرامی برای چند دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. چند ساعتی موهای خود را رها کرده تا این ترکیب جذب موهای شما شود. سپس با آب و شامپوی ملایم موهای خود را شستشو دهید. این کار را 3 بار در هفته می توانید انجام دهید.

 ریحان مقدس

درمان ریزش مو با ریحان مقدس
گیاه ریحان مقدس گیاهی بسیار خوشبو و استثنایی از تیره ی نعناعیان است که می تواند فولیکول های موی شما را تقویت کرده و به جریان گردش خون شما کمک کند. این گیاه یک مرطوب کننده ی طبیعی است که می تواند در جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد موهای شما تاثیرات فراوانی از خود نشان دهد.آنچه نیاز دارید
  • کمی برگ ریحان مقدس خشک شده
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

دستورالعمل

برگ های خشک شده ی ریحان مقدس را پودر کنید و با روغن زیتون ترکیب کنید. برگ های ریحان مقدس را می توانید در مقابل نور خورشید خشک کنید. کمی روغن را حرارت داده تا گرم شود. سپس به کمک دست یا پارچه ای تمیز این ترکیب را به آرامی به پوست کف سر خود برای مدت 10 دقیقه ماساژ داده و 30 دقیقه به موهای خود استراحت دهید. سپس موهای خود را با آب و شامپوی ملایم بشویید. از این روش 3 بار در هفته می توانید استفاده کنید.

 زنجبیل

گیاه زنجبیل خواصی فراتر از پخت نان و شیرینی دارد. این گیاه می تواند به رشد و تقویت  موهای شما کمک کند و با تحریک فولیکول های مو به وسیله ی افزایش گردش خون می تواند به رشد مجدد موهای شما کمک کند و برای جلوگیری از ریزش مو یکی از بهترین نسخه های طبیعی است.

آنچه نیاز دارید

  • ریشه ی گیاه زنجبیل
  • 4 قاشق غذاخوری روغن کنجد

دستورالعمل

ریشه ی گیاه زنجبیل را داخل پارچه ی نخی تمیزی قرار داده و با فشار دادن آب آن را جمع آوری کنید. این عصاره ی ریشه ی گیاه زنجبیل است. این عصاره را با روغن کنجد ترکیب کرده و 10 دقیقه بر روی موها و پوست کف سر خود ماساژ دهید. 30 دقیقه به موها استراحت داده و سپس موهای خود را  با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید. از این روش 3 بار در هفته می توانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا