رشد فردی و اجتماعیموفقیت

9 اصل کاریزماتیک بودن ، کاریزما چیست ؟ چه طور مهره مار داشته باشیم؟

بعضی افراد به دنیا آمده اند تا جذاب باشند و دیگران را مجذوب خود کنند. اما چه انرژی و جاذبه ای درون برخی از افراد وجود دارد که برای همیشه در خاطره ی ما نقش می بندند و در یک کلام برای ما جذاب تر و خاص ترند؟
کاریزماتیک بودن یکی از ویژگی های همین افراد جذاب است که باعث شده عاشق آنها شویم اما معنای کاریزما چیست و از کجا به وجود آمده است؟ آیا چنین افرادی مهره ی مار دارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم کاریزما بیشتر آشنا شوید.


کاریزما چیست و چه معنایی دارد؟

کاریزما به مفهوم جذابیت منحصر به فرد همراه با قدرت تاثیر گذاری بالای کلام و رفتار فردی است که می تواند در افراد زیادی تاثیر گذار باشد و به تفکر و رفتار آنها در زندگی جهت دهد. افراد کاریزماتیک همیشه مورد ستایش دیگران قرار می گیرند.شاید اولین فکری که به ذهن شما خطور می کند رهبران اجتماعی باشند. بله تمامی رهبران اجتماعی ویژگی کاریزماتیک بودن داشته اند.کاریزما یا مهره ی مار به ژن مربوط نیست. هیچ کدام از جاذبه های رفتاری افراد در ژن هایشان تعریف نشده و همه چیز کاملا اکتسابی است.

ریشه های شکل گیری کاریزما در شخص به سلسله ای از مهارت ها و طرز تفکرات او در طول زندگی باز میگردد. در اینکه افراد کاریزماتیک تعریف کاملی از یک ژن برتر هستند شکی نیست ولی این فقط یک اصطلاح عامیانه است.

کاریزما قبل از هر چیز یک هنر است. هنری آمیخته ای از تکنیک ها و فنون برقراری ارتباط و فن بیان که بتوان در عمق شخصیت افراد نفوذ کرد.

9 اصل کاریزماتیک بودن

افراد کاریزماتیک همیشه جذابیت های خاص خود را دارد. انسان ذاتا به توجه و تحسین شدن علاقه مند است. در ادامه به 9 اصل کاریزماتیک بودن اشاره ای خواهیم داشت. این 9 اصل را بخوانید و ببینید در وجود شما کدام یک از آنها وجود دارد و شما چقدر کاریزماتیک هستید.

  • قوی و مقتدر باشید

اقتدارو قدرت در زور گفتن معنی نمی شود. اقتدار به این معناست که با اعتماد به نفس تمام به هر کاری دست می زنید. افراد جذاب همیشه اعتماد به نفس بالایی دارند و با قدرت تمام در هر شرایطی ظاهر می شوند.

  • سکوت کنید

سکوت سایه ی اعتماد به نفس است. افراد کاریزماتیک همیشه این اجازه را می دهند که دیگران حرف بزنند و شنونده های بسیار خوبی هستند.

  • خوش صحبت و گشاده رو باشید

افراد کاریزماتیک همیشه در برقراری ارتباط با دیگران موفق ترند و می دانند که چگونه سخن خود را آغاز کنند. گشاده رویی می تواند انرژی مثبت بسیار زیادی را به دیگران انتقال دهد که مجذوب شما شوند.

ریشه های شکل گیری کاریزما در شخص به سلسله ای از مهارت ها و طرز تفکرات او در طول زندگی باز میگردد. در اینکه افراد کاریزماتیک تعریف کاملی از یک ژن برتر هستند شکی نیست ولی این فقط یک اصطلاح عامیانه است.

  • آراسته باشید

آراستگی به معنی پوشیدن لباس های برند و گران نیست. کافیست ظاهری معقول و در خور شخصیت خودتان داشته باشید و همیشه سبک خودتان را دنبال کنید . ظاهر شما اولین تصویر ذهنی را برای مخاطبین شما ایجاد میکند و این تصویر برای همیشه در ذهن آنها حک می شود.

یک ارتباط قوی و موثر فقط از طریق ارتباط کلامی برقرار نمی شود بلکه روش های موثر دیگری برای تقویت آن وجود دارد که زبان بدن یکی از آنهاست. سخنرانی رهبران اجتماعی را از تلویزیون دیده اید؟ هیجان آنها در حین سخن گفتن با مردم کاملا هویداست.

  • از اسطوره های خود الهام بگیرید

هرکدام از ما در زندگی الگوها و اسطوره هایی داریم که به آنها عشق می ورزیم. این الگوبرداری یا بهتر بگوییم تقلید کردن به معنی تایید و عشق ورزیدن به آن شخص است و این امر را نشان می دهد که ما بی چون و چرا او را پذیرفته ایم .

  • احترام بگذارید

بی احترامی و بی توجهی به دیگران شما را برای همیشه منفور می کند و از خاطرات پاک می شوید . چنین رفتارهای زننده ای به جذبه ی شما اضافه نمی کنند و فقط بعد منفی شخصیت شما را پررنگ تر می سازند .

  • مطالعه کنید

مطالعه همیشه شما را به سمت یک قدرت پایدار و همیشگی سوق می دهد که هیچ گاه از بین نخواهد رفت . افرادی که زیاد مطالعه می کنند در هیچ بحثی کم نمی آورند و بهتر می توانند درباره ی موضوعات مختلف اظهار نظر کنند.

  • مثبت اندیش باشید

مثبت نگری میتواند زندگی شما را به سمت اتفاقات خوب سوق دهد. عشق به زندگی و فکر کردن به چیزهای خوب باعث می شود که با همنوعان خود مهربان تر باشید و این به خاص بودن شما منجر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا