سبک زندگیمد و زیبایی

7 قانون طلایی برای نگهداری از مو ، تاثیر شست وشو، شانه زدن و …

با دنبال کردن نکات زیر هر روز می توانید موهایی سالم و زیبا داشته باشید. بدون توجه به جنسیت، بافت، رنگ و سبک تقریبا همه افراد دوست دارند موهایی زیبا، سالم و جذاب داشته باشند. در اینجا ما هفت قانون طلایی نگهداری از مو را برای شما بیان می کنیم تا هر روز موهایی سالم تر، زیباتر و جذابتر از روز قبل داشته باشید. بعد از خواندن این مقاله می توانید با اطمینان از موهای خشک و آسیب دیده خداحافظی کنید.


1- روش شست و شوی موها و تاثیر آن بر سلامتی موها

حدود 33 درصد از افرادی که به دنبال تغییر روش شست و شوی موها و یا تغییر شامپو هستند، آسیب دیدن موها را دلیل اصلی می دانند. شست و شو می تواند باعث آسیب به مو شود. مخصوصا اگر شما دارای موهایی سفید، رنگ شده و یا به طور طبیعی خشک هستید و یا از داروهای شیمیایی استفاده می کنید.

زمانی که هر روز موهای خود را می شویید، چربی و پروتئین های طبیعی آن را از بین می برید. بنابراین اگر موهایی سالم تر می خواهید، سعی کنید شست و شو را به هفته ای 3 بار محدود کنید. اما این محدودیت به جنس مو هم بستگی دارد.

موی ضخیم، زبر و فرفری

اگر دارای موهای ضخیم، زبر و فرفری هستید بهتر است از شامپو های هیدراته و فاقد سولفات استفاده کنید تا موهای شما کمتر آسیب ببیند و دیر تر رنگ خود را از دست بدهد.

موی معمولی، سالم و صاف

اگر موهای سالم، زیبا و صاف دارید احتمالا موهای شما سریع تر چرب می شود. بنابراین ممکن است هر دو روز نیاز به شست و شوی موها داشته باشید. اگر موهای صاف و نرم دارید، بهتر است از یک شامپوی ملایم برای شست و شوی موها استفاده کنید.

بهترین شامپو برای موی رنگ شده

اگر موهایتان را به طور مرتب رنگ میکنید، بهتر است هر روز از شست و شوی موهای خود بپرهیزید تا هم رنگ مو هایتان از بین نرود و هم تار موی شما آسیب نبیند.

موهایتان را 72 ساعت پس از رنگ نشویید زیرا تقریبا سه روز زمان نیاز است تا کوتیکول مو بسته شود. اگر موهایتان را زودتر از این زمان بشویید رنگ جدید خود را از بین می برید و چیزی از زرق و برق آن باقی نمی ماند.

در زمان شست و شوی مو از شامپوی حاوی سولفات و سیلیکون استفاده نکنید. سولفات رنگ مو را از بین می برد و سیلیکون باعث تغییر در رنگ می شود. در صورت امکان از شامپو های هیدراته استفاده کنید تا ضمن تمیزی موها آسیب کمتری به آنها برسد.

موهای چرب

اگر موهای شما چرب است از شامپو های مخصوص موهای چرب استفاده کنید تا چربی اضافه به موی شما نرسد. اما باید بدانید که استفاده بیش از حد از این نوع شامپو ها باعث آسیب به موها می شود.

شانه زدن به موها به اندازه مسواک برای دندان، دارای اهمیت است. گره در مو باعث ظاهری ناپسند و همچنین آسیب در زمان شانه زدن می شود.

2- همیشه از محافظ های مو استفاده کنید

مو می تواند از طریق سشوار و سایر وسایل گرما زا، کلیپس و کش سر و … آسیب ببیند. بنابراین استفاده از یک محافظ مو همیشه باید در اولویت باشد. اگر مو ها را با سشوار خشک می کنید از محافظ های مخصوص گرما و حرارت استفاده کنید. در زمان خشک کردن سشوار را با فاصله خیلی نزدیک نگه ندارید. فاصله نزدیک باعث کرک شدن مو می شود. برای تست سشوار را به پوست دست نزدیک کنید. خواهید دید با چه سرعتی دست را عقب می کشید زیرا نمی توانید این میزان گرما را تحمل کنید.

3- اعتیاد به استفاده از لوازم گرمازا

استفاده هر روز از لوازم گرم مانند اطو مو و سشوار باعث آسیب شدید به موها می شود. برای جذاب بودن نیازی ندارید تا هر روز از این وسایل استفاده کنید. حداقل فاصله بین نوبت های استفاده از این وسایل دو روز یک بار است. برای خشک کردن موها، اول آن را 80 درصد بدون وسایل گرما زا خشک کنید و بعد با استفاده از یک برس و رعایت فاصله مناسب شروع به استفاده از سشوار کنید.

4- از وسایل استاندارد و خوب استفاده کنید

مو نیز مانند پوست است و از هر ماده ای که روی آن قرار می گیرد تاثیر می پذیرد. بنابراین برای انتخاب ابزار و موادی که بر آن استفاده می کنید زمان بگذارید و بهترین آنها را با توجه به نوع موی خود خریداری کنید. بهترین مواد همیشه گرانترین نیست.به برس هایی که خریداری می کنید، دقت کنید زیرا شما قرار است هر روز از آنها استفاده کنید.

5- نیاز مو به هوا

هوا باید در بین موها در جریان باشد تا رطوبت و پروتئین طبیعی در آنها ایجاد شود. موهای همیشه بافته و محکم بسته شده، بیشتر آسیب می بینند. همچنین بعد از دوش گرفتن حتما آب اضافی موها را با حوله بگیرید زیرا آب اضافی مانع گردش مطلوب هوا در بین آنها می شود.

6- شانه زدن به موها

شانه زدن به موها به اندازه مسواک برای دندان، دارای اهمیت است. گره در مو باعث ظاهری ناپسند و همچنین آسیب در زمان شانه زدن می شود. روزانه دو بار، یک بار صبح بعد از بیدار شدن از خواب و یک بار شب، قبل از رفتن به رختخواب موی خود را شانه کنید. همیشه مو های خود را از پایین شانه کنید. ابتدا گره های پایین مو را با شانه زدن از بین ببرید و سپس قسمت های بالایی را شانه کنید و تا انتهای مو ادامه دهید. اگر موهای شما بیش از حد گره می خورد می توانید از محصولاتی که برای این منظور تولید شده اند استفاده کنید تا در زمان شانه زدن، گره مو راحت تر از بین برود.

7- استفاده از شامپو و سرم های مناسب

اگر موهای صاف و زیبایی دارید از شامپو و سرم های حاوی روغن آرگان، نارگیل یا زیتون استفاده کنید. این مواد به طرز شگفت انگیزی چربی مطلوب مو را تامین می کنند. اگر موهای ضخیمی دارید، نیاز بیشتری به مواد هیدراته مو دارید. این محصولات باعث ایجاد رطوبت متعادل در مو می شوند.
موهای آفریقایی و کارائیب بیشترین آسیب را می بینند. این مدل مو نیاز به مراقبت های ظریف و ویژه ای دارد و باید از محصولات مخصوص برای آنها استفاده کنید. در حین ایجاد بافت و پیچ و تاب مخصوص این مدل ها، ممکن است شکنندگی ایجاد شود و آسیب زیادی به موها برسد.
اگر موهای فرفری دارید از انواع روغن های مخصوص استفاده کنید. روغن جوجوبا و کره شیا روغن های خوبی هستند زیرا به طبیعت اینگونه موها نزدیک تر هستند. این مدل مو را نباید بیش از حد در معرض شست و شو قرار داد زیرا در برابر شست و شو بسیار آسیب پذیر است.
اگرموهای آسیب دیده دارید باید از شامپوهای بدون سولفات و سیلیکون استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا