دهان و دندانسبک زندگی

همه چیز در مورد اصلاح طرح لبخند؛ هزینه ، شرایط و عوارض

لبخند زدن زیباترین حالت از صورت و چهره ی شماست. اما گاهی فرد بنا به دلایلی لبخند خود را پنهان می کند تا عیوب دندان ها و لثه هایش کمتر دیده شود و این یعنی از دست دادن اعتماد به نفس و منزوی شدن.
علم پزشکی با تکنیک اصلاح طرح لبخند توانسته به این مشکل پایان دهد. زیبایی و ردیف بودن دندان ها بخشی از زیباییست و شما را می تواند جذاب تر و خاص تر نشان دهد. اگر به دنبال یک لبخند منحصر به فرد هستید قطعا اصلاح طرح لبخند گزینه ی ایده آلیست اما قبل از هر چیزی بهتر است کمی درباره ی آن بیشتر بدانید. پس با بیچشک همراه باشید.


اصلاح طرح لبخند چیست ؟

اصلاح طرح لبخند چندین معیار زیبایی دهان و دندان را شامل می شود که به هنگام لبخند زدن مورد نیاز است. مرتب بودن و ردیف بودن دندان ها ، سفید و درخشنده بودن دندان ها ، جفت شدن دندان ها، وضعیت لثه ها و موقعیت فک. این کار از طریق اجرای یک یا چند روش از متدهای زیبایی دندان ها انجام می شود و تمامی کارها زیر نظر دندانپزشک متخصص زیبایی صورت می گیرد. در اجرای اصلاح طرح لبخند دندان هایی که به هنگام خندیدن مشخص می شوند در اولویت قرار دارند و از هر نظر با معیارهای زیبایی دندان تطابق داده می شوند.

شرایط فرد

اصلاح طرح لبخند در تمامی افراد به یک شکل اجرا نمی شود و در هر فرد روش های مختلفی به کار گرفته می شود. فاکتورهای متعددی برای یک لبخند زیبا مد نظر است که در افراد گوناگون متفاوت است. گاهی یک فرد فقط به ردیف کردن دندان ها نیاز دارد، گاهی فرد دیگری دندان های شکسته در قسمت جلویی دارد، مشکل فرد دیگری ممکن است فقط در حد زرد بودن دندان ها باشد. پس پزشک متخصص با معاینه ی کامل دهان و دندان های فرد تعیین می کند که به چند روش برای اصلاح طرح لبخند نیاز دارد. در ضمن آناتومی صورت و چهره ی هر فردی منحصر به فرد است و بنابراین اصلاح طرح لبخند او متناسب با آناتومی صورتش انجام می شود.

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

انواع روش ها و مراحلی که برای اصلاح طرح لبخند مورد نیاز است:

سفید کردن دندان ها

استعمال دخانیات و تغذیه می تواند به مرور زمان رنگ دندان های شما را کدر و زرد کند و جلوه ی بدی به لبخند شما ببخشد. برای سفید کردن و درخشنده کردن دندان ها می توان از روش بلیچینگ استفاده کرد که طی 1 الی 2 جلسه انجام می شود.

ونیر لمینت

این همان روشی است که با نام لمینت هم به گوش شما خورده است. در این روش با استفاده از لایه های نازکی که همرنگ دندان های شماست می توان خط لبخند شما را زیباتر ساخت. در روش ونیز لمینت، لایه ها پس از قالب گیری دقیق مطابق با فرم دندان های شما در لابراتوار دندان ساخته می شوند و می تواند تمامی عیوب و ناهماهنگی های دندان های شما را از جمله فاصله، شکستگی ، خراشیدگی سطحی، ساییدگی، ترک ها و کجی آنها را در 2 جلسه برطرف کند.

عکس اصلاح طرح لبخند

کامپوزیت دندان

روش کامپوزیت یکی دیگر از متداول ترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند شماست و برای مواردی انتخاب می شود که دندان های شما شکسته و بد فرم است و ناهماهنگی زیادی در شکل و اندازه ی دندان های شما وجود دارد. کامپوزیت دندان می تواند تمامی عیوب و فواصل دندان های شما را برطرف کند.

ارتودنسی

ارتودنسی یکی از فرایندهای زیبایی دندان است که می تواند ساختار و چینش دندان های شما را ردیف و منظم کند. این روش برای تمامی افراد بالای 3 سال قابل استفاده است و تکنیک های متفاوتی برای اجرای آن وجود دارد.

ایمپلنت

یکی از آخرین تکنیک های زیبایی دهان و دندان است که جنبه ی درمانی هم دارد و برای دندان هایی که افتاده اند و شکستگی آنها قابل ترمیم نیست بهترین گزینه است. این همان روش کاشت دندان به وسیله ی پایه هایی از جنس تیتانیوم است.

اصلاح طرح لبخند در تمامی افراد به یک شکل اجرا نمی شود و در هر فرد روش های مختلفی به کار گرفته می شود. فاکتورهای متعددی برای یک لبخند زیبا مد نظر است که در افراد گوناگون متفاوت است. گاهی یک فرد فقط به ردیف کردن دندان ها نیاز دارد، گاهی فرد دیگری دندان های شکسته در قسمت جلویی دارد، مشکل فرد دیگری ممکن است فقط در حد زرد بودن دندان ها باشد.

هزینه اصلاح طرح لبخند

در رابطه با هزینه ی اصلاح طرح لبخند باید بگوییم که نمی توان یک هزینه ی واحد و مشخص برای آن در نظر گرفت. این هزینه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. هزینه ی اصلاح طرح لبخند بسته به اینکه شما به چند روش برای اصلاح فرم دندان ها و معایب آن نیاز دارید می تواند متغیر باشد. گاهی شما به 1 اصلاح جزئی نیاز مند هستید و گاهی هم به چند روش زیبایی نیاز دارید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید. ضمن اینکه هزینه ی پرکردن دندان های پوسیده هم باید در نظر بگیرید. موقعیت جغرافیایی مطب دکتر یا کلینیک که برای این کار در نظر گرفته اید هم در میزان هزینه های شما تاثیر گذار است و طبیعی است که می تواند آن را افزایش دهد. نوسانات ارز هم می تواند در قیمت مواد اولیه تاثیر گذار باشد.

عوارض اصلاح طرح لبخند

قبل و بعد اصلاح طرح لبخند

درباره ی عوارض اصلاح طرح لبخند باید بگوییم که طبیعی است این روش هم مانند تمامی روش های زیبایی می تواند عوارض خاص خود را داشته باشد ولی بیشتر این عوارض کوتاه مدت و گذرا هستند و پس از مدتی از بین می روند. به هر حال ممکن است برای رسیدن به یک لبخند زیبا چند عدد از دندان های شما کشیده شود تا بتوان ارتودنسی را اجرا نمود. همچنین در برخی از موارد ایمپلنت ممکن است کمی احساس لق شدگی در دندان ها را ایجاد کند.یکی دیگر از عوارض اصلاح طرح لبخند هم مربوط به موارد بلیچینگ است که می تواند استقامت و استحکام دندان های شما را کاهش دهد و آن را آسیب پذیر تر از قبل کند.

آیا سلامت لثه و دندانها در اصلاح طرح لبخند موثر است؟

بله. سلامت لثه و دندان ها در اصلاح طرح لبخند اولین معیار سلامتی و زیبایی است و پزشک قبل از انجام هرگونه اقدامی برای اصلاح طرح لبخند ابتدا سلامت لثه و دندان های شما را به طور دقیق ارزیابی می کند تا مطمئن شود که زیرساخت های دندانهای شما در چه وضعیتی قرار دارد.تمامی روش هایی که برای زیبایی دندان مورد استفاده قرار می گیرد زمانی می توانند نتیجه ی مطلوبی از خود نشان دهند که سلامت لثه ها و دندان های شما مورد تایید قرار بگیرد. لثه های عفونی و دندان های پوسیده و بد فرم از مواردی هستند که قبل از شروع اصلاح طرح لبخند باید ابتدا مورد درمان کامل قرار بگیرند تا بقیه ی مراحل را بتوان اجرا نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا