سبک زندگیمد و زیبایی

معرفی انواع بخور برای پوست سالم و شاداب

یکی از راه های پاک کردن پوست، بخور دادن است که به وسیله ی آن منافذ پوست باز شده و آماده ی تغذیه از ماسک های مورد نظر می گردد. بعد از عمل بخور برای پوست می توان دانه های سرسیاه و جوش های صورت را فشار داد. این کار باید با نهایت دقت و با استفاده از دستمال کاغذی انجام گیرد و نباید برای این کار از ناخن ها استفاده کرد. جوش های صورت را تا حد امکان با دست لمس نکنید و در مورد انواع عفونی آن اجازه دهید تا جوش ها خشک شوند و سپس آنها را فشار دهید. بخور برای پوست به یکی از روش های زیر صورت می گیرد :


انواع بخور برای پوست

انواع بخور برای پوست
برخی از مهمترین روش های بخور برای پوست از مواد طبیعی و قابل دسترس به این شرح است:

بخور بخار آب

این بخور پوست را می توان همیشه و در همه جا انجام داد. بین صورت که پوست را در معرض بخار آب قرار دهید، ولی مواظب باشید که بخار، پوست شما را نسوزاند، با این کار آلودگی ها، چربی ها و سلول های شاخی از سطح پوست تمیز شده و پوست شما مرطوب می گردد و این مرطوب بودن مانع ایجاد چین و چروک ها می شود.

بخور گل ختمی و بابونه

این بخور پوست علاوه بر اینکه باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می گردد باعث ضدعفونی شدن و شادابی پوست هم می شود. بهترین کاری که می توان بعد از این بخور پوست انجام داد استفاده از  روغن زیتون و در صورت داشتن جوش روی صورت، از آب لیمو ترش است که باید به کمک پنبه، مخلوط روغن زیتون و آب لیمو ترش را روی پوست مالیده و پس از 30 دقیقه با آب ولرم شست.

بخور زنجبیل شامی

این بخور  پوست علاوه بر اینکه باعث تمیزی و شادابی پوست می شود برای دستگاه تنفسی نیز بسیار مفید است. برای این منظور از جوشانده غلیظ و بسیار گرم آن استفاده می شود که با انداختن پارچه یا لحاف بر سر، بخار آن را استنشاق کرده و در همان حال پوست صورت را ماساژ دهید و سپس با یک حوله پوست را تمیز می کنید. ( مقدار لازم از این گیاه دو مشت کامل از ریشه آن در یک لیتر آب توصیه شده است.)

پس از بخور برای پوست می توانید با کمک نوک انگشتان و یک دستمال جوش های سر سفید و سر سیاه خود را با فشار خالی نمایید.

طریقه استفاده از بخور

طرز استفاده بخور صورت
مقدار گل بابونه و گل ختمی را در ظرف آب جوش میریزیم و سپس در ظرف را به مدت 10 دقیقه قرار داده تا دم بکشد سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه کلفت روی سر خود و ظرف انداخته و همین طور صورتتان بالای ظرف قرار دارد و با کمک دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ داده، این عمل را چندین بار تکرار می کنیم. توجه کنید که برای بخور پوست می توانید از گیاهان دیگری نظیر بابونه، آویشن، اسطوخدوس، گزنه سفید، رایانه، زیفون، بومادران، اکلیل کوهی نیز به صورت بالا استفاده نمایید. پس از بخور پوست می توانید با کمک نوک انگشتان و یک دستمال جوش های سر سفید و سر سیاه خود را با فشار خالی نمایید ولی نکته مهم در این مورد آن است که پس از عمل بخور پوست چون منافذ پوست باز می شوند و سرجوش ها نیز باز خواهد شد، بهتر است برای تنگ کردن این منافذ پس از اتمام کار ، از خیار رنده شده، لیمو ترش تازه و یا اگر پوست چربی دارید از آب سرد یا یخ کمک بگیرید و آنها را به صورت ماسک بر روی پوست قرار دهید.
منبع : چگونه پوست زیبایی داشته باشیم؟ ( پوست و زیبایی ) – تالیف و تدوین : رقیه کشتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا