سلامت جنسیسلامت خانواده

خودارضایی پسران ؛ عوارض و ضررهای این انحراف جنسی،درمان و ترک خودارضایی در پسران

میل جنسی یکی از گرایش های طبیعی بشر است که همیشه راه های گوناگونی برای پاسخ به آن وجود داشته است. دگرجنس گرایی صحیح ترین پاسخی است که دین و اخلاق آن را توصیه کرده اما گاهی گرایش های جنسی فرد تغییر می کند. در این میان خودارضایی همیشه در پرده ی شک و تردید قرار داشته و منتقدان زیادی درباره ی آن صحبت کرده اند.
یکی از کنجکاوترین گروه ها در رابطه با مسائل جنسی پسران هستند و طبیعیست که خودارضایی هم در میان آنان بیشتر مشاهده شود. در این مقاله نقدی کوتاه بر خودارضایی در پسران و عوارض آن نوشته ایم.


خودارضایی پسران

خودارضایی پسران یکی از پدیده هایی است که همیشه در طول تاریخ بشر وجود داشته است. خودارضایی یکی از روش های پاسخ به میل جنسی است که فرد به تنهایی و بدون شریک جنسی برای ارضای میل جنسی خود اقدام می کند و به اوج لذت جنسی ( انزال ) می رسد. از این پدیده همیشه با زشتی و نکوهیدگی یاد شده و در کتب دینی و مذهبی بر کراهت آن تأکیدات زیادی صورت گرفته است. در چنین شرایطی پسران به رویا پردازی های جنسی می پردازند تا به مرحله ی اوج لذت جنسی برسند. گاهی هم برای این کار از سطوح صاف و نرم مانند بالش خود کمک می گیرند. در هر صورت هدف رسیدن به انزال توأم با رویاپردازی است.

نشانه های خودارضایی در پسران

نشانه های خودارضایی در پسران وقتی به وجود می آید که خودارضایی برای آنها تبدیل به یک عادت می شود و او را وارد یک چرخه ی رفتاری معیوب می کند. در چنین شرایطی ممکن است در فرد نشانه هایی به وجود بیاید که خبر از وابستگی او به خودارضایی می دهد.

  • پریشانی و آشفتگی عصبی
  • گوشه گیری
  • عدم برقراری ارتباط عاطفی با جنس مخالف
  • عدم برقراری ارتباط جنسی
  • افزایش تعداد دفعات خودارضایی و انزال در طول روز به صورت تدریجی

عوارض و ضررهای خودارضایی در پسران

عوارض خودارضایی پسران از بحث برانگیز ترین موضوعات علمی و مذهبی هستند و همیشه پیرامون آن نظرات عجیب و غریبی وجود داشته است. در اینکه این پدیده یک واکنش غیر عادی نسبت به گرایشات جنسی بشر است شکی نیست و عوارض زیر به اثبات رسیده اند. از مضرات خودارضایی در پسران می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • خستگی که یکی از شایع ترین مضرات خودارضایی پسران است.
  • درد به خصوص در ناحیه ی کمر
  • ریزش مو
  • بی اختیاری ادرار
  • ضعف اعصاب

خودارضایی در شما به یک عادت تبدیل شده و ذهن شما به آن عادت کرده است پس یک شبه نمی توان آن را کنار گذاشت. به خود زمان دهید و برای خود بازه های زمانی مشخصی را در نظر بگیرید.

درمان عوارض خودارضایی پسران

میل جنسی یک نیاز طبیعی است و همه ی ما میدانیم که نمی توان آن را خاموش کرد ولی توصیه ی ما بر این است که با روش های صحیحی به آن پاسخ دهید در این صورت خود به خود عادت خود ارضایی را کنار خواهید گذاشت. درمان عوارض خودارضایی پسران با گزینه های زیر امکان پذیر است.

  • یک شریک عاطفی خوب برای زندگی خود انتخاب کنید.
  • سعی کنید عکس و فیلم هایی که شما را تحریک می کنند کنار بگذارید.
  • خوراکی های گرم و محرک مثل شکلات و موز و فلفل را کمتر کنید.
  • ورزش کنید. ورزش کردن می تواند بسیاری از دغدغه های فکری شما را کم کند.
  • برای خود سرگرمی های جدیدی ایجاد کنید که واقعا به آنها علاقه مند هستید. موسیقی و فیلم می توانند از بهترین گزینه ها باشد.

ترک خودارضایی پسران

ترک خودارضایی چیزی نیست که یک شبه بتوان به آن دست یافت. اگر واقعا تصمیم به ترک خود ارضایی خود کرده اید تصمیم بزرگیست ولی به تمرین زیادی نیاز دارد. یکی از راه های ترک خودارضایی در پسران در نظر گرفتن 3 اصل زیر است:

1- عزم و اراده ی قوی

سرچشمه ی موفقیت های بزرگ باور و اراده ی قوی است. زمانی که شما واقعا تصمیم گرفته اید که کاری را انجام دهید هیچ قدرتی توان بازدارندگی شما را از انجام آن نخواهد داشت.

2- یأس و ناامیدی را کنار بگذارید.

ضعیف نباشید. یأس و ناامیدی می توانند امید و آرزوهای شما کمرنگ کنند و باور به موفقیت را در شما ضعیف می کنند. به این ایمان برسید که من می توانم این کار را برای همیشه کنار بگذارم.

3- به خود زمان بدهید.

خودارضایی در شما به یک عادت تبدیل شده و ذهن شما به آن عادت کرده است پس یک شبه نمی توان آن را کنار گذاشت. به خود زمان دهید و برای خود بازه های زمانی مشخصی را در نظر بگیرید. برای مثال بگویید من هر روز تعداد دفعات انجام این کار را کمتر می کنم و در روز دهم باید به روزی یک بار برسد.

داروی ترک خودارضایی پسران

دارو هایی که می توانند میزان میل جنسی شما را کاهش دهد وجود دارند ولی در میزان اثربخشی و عوارض آنها نقل قول های متعددی وجود دارد. داروهای گیاهی از همه معروف ترند. برای درمان خودارضایی در پسران می توان از آرامبخش هایی مثل دم کرده ی گل گاوزبان و اسطوخودوس استفاده کرد که تا حد زیادی می توانند ذهن را آرام کنند. باقی داروها باید تحت نظر پزشک استفاده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا