بیماری هابیماری های مقعدی

تصاویر یا عکس بیماری شقاق مقعدی یا فیشر

بیماری نشیمنگاهی یا مقعدی شقاق یکی از شایع ترین انواع بیماری های مقعدی است. این عارضه به ایجاد ترک عمیق در دیواره خارجی کانال مقعد اطلاق می شود. این عارضه معمولاً تنها به شکل یک زخم عمیق و ملتهب در مقعد مشخص می شود که به شدت دردناک است. مشاهده این زخم توسط پزشک تشخیص قطعی این بیماری خواهد بود. مشاهده تصویر فیشر مقعدی به آشنایی بیشتر با این عارضه کمک ویژه ای خواهد نمود. پس با ما همراه باشید.


>

عکس شقاق بر اساس انواع آن

زخم فیشر ممکن است به شدت دردناک باشد و این درد در تمام طول روز احساس می شود.

از علائم این بیماری که می تواند به تشخیص کمک کند. می توانیم به خونریزی از مقعد، سوزش و خارش و زخمی ملتهب و متورم و … اشاره کنیم. همان طور که در تصویر فیشر نیز مشخص است، اطراف این زخم معمولاً قرمز شده و لبه هایی متورم دارد. این التهاب نشانه ای از عفونت است که این زخم را درگیر نموده زیرا فیشر در ناحیه ای حساس از بدن واقع شده است که احتمال عفونت آن بسیار زیاد است.

بیماری فیشر دارای دو نوع حاد و مزمن است. در نوع حاد این زخم تنها بریدگی کوچکی است که مخاط با پوست مقعد را درگیر نموده در حالی که در نوع مزمن این زخم به حدی عمیق شده که عضله مقعدی را نیز درگیر کرده است. این موضوع به خوبی با مشاهده تصاویر شقاق مقعدی قابل رویت است. در ضمن فیشر حاد علائم خفیف تری در مقایسه با فیشر مزمن دارد.

زخم فیشر ممکن است به شدت دردناک باشد و این درد در تمام طول روز احساس می شود. البته با دفع مدفوع این درد بیشتر تشدید شده و اگر بیمار به یبوست دچار باشد، ممکن است با عبور مدفوع سخت؛ این زخم دچار خونریزی شود.

این بیماری در صورتی که به سرعت درمان شود، می توان از مزمن شدن آن جلوگیری نمود. برای این منظور لازم است، علائم خود را جدی بگیرید و با شروع آنها به پزشک مراجعه نمایید. در ابتدا این عارضه با استفاده از درمان های خانگی و گیاهی قابل رفع و درمان است، ولی در صورت پیشرفت شدن علائم انجام درمان های دارویی و جراحی الزامی است. اما یکی از بهترین راهکارها درمان فیشر با لیزر است. که در صفحه ای اختصاصی به این موضوع پرداخته ایم و که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

عکس شقاق مقعدی حاد :

تصویر یا عکس شقاق مقعدی حاد

عکس فیشر مقعدی مزمن :

تصویر یا عکس شقاق مقعدی مزمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا