کیفیت زندگیموفقیت

روشهایی ساده و ارزان برای حفظ و افزایش آرامش

ماساژ

ماساژ درمانی سریعترین راه کاهش استرس است. برای این منظور مقابل یک دیوار بایستید و یک توپ تنیس را بین تیغه های شانه های خود قرار دهید و به آرامی زانوهای خود را خم کنید تا توپ تنیس پشت شما را ماساژ دهد.

برای ماساژ گردن دستان خود را پشت سر ببرید و با انگشت شست گردن خود را ماساژ دهید. برای رفع تنش در صورت پیشانی و فک خود را با انگشتان ماساژ دهید.

استفاده از گلها

تهیه شکوفه های تازه یا گل های زیبا می تواند استرس شما را کاهش دهد. زیبایی گلها میتواند شادی و شادابی را در شما ایجاد کند. بهتر است گل هایی را انتخاب کنید که رنگ شادتر و بوی مطبوعی دارند. گل ها را در جایی از خانه قرار دهید که به طور مداوم در جلوی چشم شما باشد.

کاهش ارتباط در فضای مجازی

ارتباط با دیگران در فضای مجازی بسیار عالی است اما تلفن های هوشمند تبلت ها و لپتاپ ها مدت زمان استراحت شما را کمتر و میزان استرس را افزایش می دهد برای استراحت و شارژ مجدد مدت زمانی را از فضای مجازی دور بمانید.

چای بنوشید

نوشیدن چای

برای استراحت یک فنجان چای سیاه یا سبز انتخاب بسیار عالی است. خیلی ساده به نظر می‌رسد اما مطالعات نشان می دهد که انجام این کار می تواند به کاهش تنش و بهبود روحیه کمک کند.  علت این موضوع مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد بو، طعم و گرما و مواد فعال چای در این مورد نقشی اساسی دارد. برخی از دمنوش های گیاهی مانند بابونه نیز می‌توانند به کاهش اضطراب شما کمک کنند.

حمام گرم

گرم آب میتواند عروق خونی را گشاد کرده و جریان خون در بدن را افزایش دهد این کار به شما کمک می کند تا آرام شوید.

یک مطالعه نشان می دهد افرادی که به طور مرتب استحمام می کند احساس خستگی و استرس کمتری دارد و حتی بیشتر لبخند میزند.

 حمام کردن درست قبل از خواب با افزایش و کاهش دمای بدن به شما کمک کرده و می‌تواند به خوابی راحت تر و عمیق تر کمک کند. بعد از حمام پوست خود را مرطوب کنید.

روی آنچه که بیش از همه اهمیت دارد تمرکز کنید.

گاهی اوقات نیاز به استراحت بیشتر ندارید اما باید کمتر کار کنید اگر احساس می کنید به طرق مختلفی تحت فشار قرار گرفته اید لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید سپس به سادگی مهم ترین فعالیت ها و علایق خود را مشخص کنید.

طبیعت

ساده ترین راه برای حفظ آرامش قدم زدن برای طبیعت حتی برای ۲۰ دقیقه این کار میتونه بهمون حرف کردن افکار منفی شما کمک کند.

شنیدن صداهای آرامش بخش می‌تواند در کنترل فشارخون موثر باشد. بر احساس آرامش بیشتر لازم نیست که حتماً از کوه بالا بروید در هر محیطی که از آن لذت میبرید، بنشینید یا قدم بزنید.

حتی اگه در حال حاضر چنین امکانی را ندارید، میتوانید عکس های طبیعت را مشاهده کنید.

استرس زدایی با موسیقی

موسیقی آرامش بخش می تواند مستقیم از سیستم عصبی بدن و دست قرار دارد این امر ضربان قلب و تنفس شما را کند می کند فشار خون شما را کاهش می دهد و به کند شدن ماهیچه ها سیگنال می دهد.

هنگامی که نیاز به رهایی ذهن دارید بهترین انتخاب این سبک موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

رایحه های خوشبو

اسطوخودوس وانیل و یاسمن چند گزینه برای کاهش تنش سیستم عصبی هستند. چند قطره روغن معطر را در یک بطری پر از آب بریزید و به محیط اطراف اسپری کنید. همچنین می توانید به دنبال لوسیون‌ هایی باشید که با رایحه مورد علاقه شما ساخته شدند.

با دیگران در ارتباط باشیم

ثابت شده است که  حمایت دوستان و خانواده به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر استرس خود را کنترل و روحیه مثبت خود را بالا ببرید. 

تماس و یا پیامک یا ارسال ایمیل به کسی که شما را خوب می کند یکی از گزینه‌های کاهش تنش است.

چرت زدن

چرت زدن کوتاه ظهر می‌تواند به کاهش تنش‌ها و افزایش روحیه شما کمک کند. اگر غالباً کمتر از ۷ ساعت در شب می خوابید یا انرژی شامل بعد از ناهار کاهش می یابد یک چرت خوب ممکن است همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

یک مکان آرام و تاریک برای بستن چشمها و استراحت حداقل برای ۲۰ دقیقه پیدا کنید تا بتوانید در ادامه روز با طراوت و هوشیار تر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا