ازدواجسلامت خانواده

نداشتن بکارت قبل از ازدواج + آیا به خواستگارم بگویم باکره نیستم؟

اگر به هر دلیلی (حادثه، اشتباه، رابطه جنسی) بکارت خود را قبل از ازدواج از دست داده اید و حال زمان ازدواجتان فرا رسیده و نگران این موضوع هستید که چطور با همسر آینده خود این مسئله را در میان بگذارید و نگران واکنش او هستید، این مطلب از مجله بیچشک را از دست ندهید. 

از آنجایی که در فرهنگ ما باکره بودن دختر یکی از ملاک های مهم هنگام ازدواج می باشد، ممکن است این موضوع برای دخترانی که قبل از ازدواج بکارت خود را از دست داده اند سبب دلهره و نگرانی شود که دیگر نتوانند به ازدواج فکر کنند. 

قبل از هر چیزی باید نظر خواستگار یا همسر آینده خود را در مورد این موضوع و میزان اهمیت آن برای او جویا شوید و سپس در مورد نحوه مطرح کردن این که باکره نیستید و شرایط ادامه رابطه تان تصمیم گیری نمایید. 

در فرهنگ های سنتی یکی از ملاک های نجابت دختران و شایسته بودن او برای ازدواج، باکره بودن و یا داشتن بکارت بوده است. 

تصورات غلط و غیر علمی و خرافی بسیاری هم در مورد این موضوع وجود دارد که باید از تمامی ابعاد بررسی و پرداخته شود. 

برای مثال ممکن است پرده نازک بکارت به طور مادرزادی در برخی از دختران وجود نداشته باشد. پس این پرده نازک نباید ملاکی برای نجابت و شایستگی در نظر گرفته شود. و یا خونی که هنگام اولین رابطه مشاهده می شود هیچ ارتباطی به پاره شدن پرده ندارد و ممکن است ناشی از کش آمدن دیواره واژن باشد.

بیشتر بخوانید: شش تکنیک برتر برای ازدواج موفق

در بسیاری از دختران باکره این خون پس از اولین رابطه هم دیده نمی شود و به هیچ عنوان نباید بر اساس یک سری تصورات رایج که از قدیم مانده و ریشه در خرافات دارند در مورد نجیب بودن یک دختر قضاوت کرد. 

در فرهنگ ما به دلیل شدید بودن مردسالاری، بیشتر آقایان از بین بردن بکارت را نوعی حس قدرت و تملک بر زنان می دانند. با این حال امروزه دیگر همه میدانیم که بکارت نداشتن به معنی نداشتن نجابت نیست و همین طور باکره بودن به معنی نداشتن رابطه جنسی نمی باشد. 

تبعیض آشکاری به نام بکارت 

بکارت به معنای نداشتن هیچ گونه رابطه و لمس جنسی هم برای زن و هم برای مرد می باشد. پس مردی که باکره بودن و داشتن بکارت یکی از معیارهای آنها برای ازدواج است باید خودش هم تا زمان ازدواج باکره باشد. 

متاسفانه در بعضی فرهنگ ها لذت های جنسی فقط برای مردان است و آنها اجازه صیغه و چند همسری هم دارند و زنان باید تا زمان ازدواج از لذت های جنسی چشم بپوشند و زنی نجیب است که تا زمان ازدواج به نیازهای جنسی خود توجهی نداشته و تجربه رابطه نداشته باشد. 

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج

این نمونه یک بی عدالتی و تبعیض آشکار است که در فرهنگ ما جا افتاده است و کسی هم حق اعتراض و پرسیدن ندارد. چرا که به بی عفتی متهم خواهد شد! 

ترس نداشتن بکارت و یا باکره نبودن کابوسی است که روح تمامی دختران را درگیر کرده و حتی بعضی از دختر ها از فشار آب زیاد هنگام شستن خود میترسند و یا بعد از انجام هر حرکت سنگینی با مشاهده هر خونی این تصویر را دارند که بکارتشان را از دست داده اند و دنیا برای آن ها به پایان می رسد!

آسیب ها و فشارهای روانی ناشی از سرکوب میل جنسی در زنان 

  • بی میلی جنسی و مشکل دار شدن در زندگی زناشویی در آینده 
  • برطرف کردن نیاز جنسی خود از راه های غلط و پرخطر
  • ترس از آشکار شدن حقیقت باعث می شود به هر تهدیدی تن بدهند. 
  • در صورت ازدواج ، زندگی مشترک را فریب و دروغ شروع می کنند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم همسریابی برای مردان

پنهان کاری در مورد بکارت لازم است یا نه ؟

چرا دختر باید باکره باشد
ازدواج با دختری که باکره نیست

اگر بکارت شکا در اثر رابطه جنسی کامل از بین رفته است و یا در اثر هر عامل دیگری باکرگی خود را از دست داده اید و خودتان به این موضوع کاملاً آگاه هستید، بهتر است قبل از ازدواج حتما با خواستگار خود این موضوع را در میان بگذارید تا تصمیم درستی بگیرید.

در غیر اینصورت پس از اولین رابطه با همسرتان او قطعاً متوجه این موضوع خواهد شد و شما به عنوان یک دروغگو برای او باقی می مانید. پس بهتر است بعد از اینکه تمام حرفهای خود را بهم دیگر زدید و به این نتیجه رسیدید که زوج خوبی در کنار هم هستید ، واقعیت را به او بگویید. 

کسی که شما را واقعاً دوست داشته باشد حقیقت را با جان و دل می پذیرد. البته ممکن است پس از مطرح کردن این موضوع با واکنش های بدی هم روبرو شوید و شما را قضاوت کنند اما همه این موارد بهتر است تا زندگی خود را با دروغ و پنهان کاری شروع کنید و مجبور به فعل مکروه طلاق شوید. 

اما اینکه این موضوع را چطور به خواستگار خود بگویید خود بحث مهمی است. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه بیان این موضوع را شرح دهیم.

آیا خانواده شما از این موضوع مطلع هستند؟

توجه داشته باشید که اگر ترس از قضاوت شدن را کنار بگذارید خیلی بهتر است که این موضوع را با خانواده خود و یا لااقل با یکی از افراد خانواده که با او راحت تر هستید در میان بگذارید.

همواره به این موضوع فکر کنید که در صورتی که موضوع را با خانواده خود مطرح نکنید و بعد از اینکه همسرتان پس از ازدواج متوجه شود باکره نیستید در اولین اقدام موضوع را با خانواده شما در میان خواهد گذاشت پس در این حالت خانواده تان شوکه خواهند شد و این بی خبری برای حفظ فرهنگ و آبروی خانوادگی خودتان خوب نیست. 

اگرچه ممکن است خانواده هم واکنش مناسبی نشان ندهند اما حداقل می دانید که شما راز پنهانی ندارید و توسط یک منبع قدرتمند و دلسوز یعنی خانواده حمایت می شود. اگر باز هم به هر دلیلی نتوانستید و یا نخواستید موضوع را با خانواده مطرح کنید حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. 

بیشتر بخوانید: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج

چگونه بگویم باکره نیستم؟

در اینجا نوع از دست دادن بکارت هم مهم است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از نظرتان داشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج برای زنان مشکلی ندارد و بکارت خود را در یک رابطه عاطفی و جنسی از دست داده اید پس باید با یک مرد هم فکر خود ازدواج کنید. چرا که داشتن تفاهم فرهنگی و شباهت فکری زن و مرد با هم یکی از معیارهای مهم ازدواج می باشد. 

در این صورت شما به هیچ عنوان نباید به ازدواج با مردی که این موضوع برایش اهمیت دارد فکر کنید چرا که در صورت پنهان کاری و دروغ هم بالاخره پس از ازدواج مشخص خواهد شد و مشکلات شروع می شود. 

شما باید در فکر ازدواج با فردی باشید که گذشته تان برای او اهمیتی نداشته باشد و بعد از ازدواج به همدیگر متعهد باشید.

اما در صورتی که بکارت شما در اثر تجاوز و یا آسیب های هنگام خود ارضایی از بین رفته باشد، بهتر است قبل از بله برون این مورد را با همسر آینده خود در میان بگذارید و به او حق انتخاب بدهید. 

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان در مراحل اولیه خواستگاری و قبل از اینکه هیچ شناختی از خواستگار و خانواده او ندارید، این موضوع را مطرح نکنید. همچنین این مورد یک مسئله خصوصی بین شما دو نفر می باشد و نیازی به اطلاع پیدا کردن خانواده ها نمی باشد. 

در مورد اینکه چطور سر صحبت را باز کنید بهتر است از قبل با برنامه پیش بروید برای مثال در مورد یک اتفاق و یا یک تجاوز که در فضای مجازی شنیده اید با او صحبت کنید تا نظرش را در مورد دختری که باکره نیست و حال قصد ازدواج دارد متوجه شوید.

اگر از موضع شدید صحبت کرد و تمامی تقصیرها را به گردن دختر بیاندازد پس اصلاً موضوع خودتان را مطرح نکنید و به فکر جدا شدن باشید. اما اگر کمی منطقی تر و به دور هیجانات و احساسات واکنش نشان داد می توانید پس از مدتی در مورد خودتان با او صحبت کنید و تصمیم را بر عهده خودش بگذارید. 

به هر حال این حق طبیعی هر مرد و زنی می باشد که در هنگام ازدواج همسر خود را بر اساس باورهای خودشان انتخاب کنند تا به آرامش برسند. 

در انتها بهتر است با یک سری از مردان اصلاً در مورد این موضوع هیچ صحبتی نداشته باشید چرا که آنها بکارت داشتن را مساوی با نجابت می دانند:

  • مردان متعصب و خیلی مذهبی که محرم نامحرم و مشروع و نامشروع برایشان خیلی اهمیت دارد. 
  • مردان وابسته به سنت های قدیمی، خانواده و مادر خود 
  • مردی که مدام در مورد گذشته تان از شما سوال می پرسد.
  • مرد شکاک که مدام تماس ها و رفت و آمدهای شما را چک می کند و ارتباطات تان را محدود می کند. 
  • فردی که ادعای زندگی پاک را دارد و همسر پاک می خواهد و رابطه جنسی پیش از ازدواج را ناپاکی می داند. 
  • مردی که نمی تواند هیجانات و احساسات خود را مدیریت و کنترل کند. 

سخن پایانی مجله بیچشک 

در این مطلب از سایت بیچشک یاد گرفتیم که پرده نازکی به نام بکارت نمی تواند ملاک داشتن و یا نداشتن نجابت افراد باشد و همیشه شان انسانی خود را بسیار بالاتر از این موارد بدانید. 

به هیچ عنوان لازم نیست که باکره نبودن خود را با تمام خواستگارانتان مطرح کنید. تنها در مواردی که 70 درصد کار پیش رفته و در تمامی زمینه ها به تفاهم رسیده باشید و مطمئن شدید که زوج خوبی در کنار هم خواهید بود و فقط بیان این یک مسئله باقی می ماند، در این شرایط باید با توجه به علت از دست دادن بکارت تان حقیقت را به خواستگار خود بگویید. هیچ نیازی نیست که تمامی جزئیات را بیان کنید. 

در انتها مجله بیچشک از تمامی دخترانی که به هر دلیلی بکارت خود را از دست داده اند می خواهد که عزت نفس و غرور داشته باشند و نباید اجازه دهند این موضوع بر روی کل زندگی آن ها تاثیرگذار باشد. فکر نکنند که دیگر نمی توانند یک ازدواج موفق داشته باشند چرا که برای هر کسی که صبر می کند بهترین ها در زمان خودش اتفاق می افتد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا