ازدواجسلامت خانواده

نکاتی در مورد همسریابی برای مردان، چگونه انتخاب درستی داشته باشیم؟

یا قصد ازدواج دارید و یا هرگز به این موضوع فکر نمی کنید! اگر قصد دارید مسیر ازدواج را برای آینده خود انتخاب کنید بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی را در مورد همسریابی برای شما بیان کنیم. اما اگر هرگز به ازدواج فکر نمی کنید می توانید همین حالا از ادامه مطالعه این مقاله دست بکشید.
انتخاب همسر مناسب برای زن و مرد بسیار مهم است. ازدواج یک تعهد برای تمام عمر است و نیاز به دقت زیادی دارد. ازدواج بدون برنامه و بدون هیچگونه پیش بینی تصمیم وحشتناکی است.
در یک ازدواج موفق تنها عشق کافی نیست! این طرز تفکر که تنها عشق برای شروع یک زندگی و یا همسریابی کافی است اختراع تلویزیون و فیلم های پر فروشش است. ازدواج فراتر از دوست داشتن است و نیاز به آگاهی و بلوغ دارد.

دو دلیل مردان برای ازدواج و نیاز به همسریابی موفق

  • می خواهد خانواده تشکیل دهد
  • کار یا شرایط کاری و پیشرفتش در گرو ازدواج است!

این مقاله برای دسته دوم که فقط به خاطر منافع و سود خود حاضر به ازدواج هستند نوشته نشده است. در این مقاله روی صحبت با افرادی است که به بلوغ فکری رسیده اند و به خاطر علاقه به داشتن خانواده تصمیم به ازدواج گرفته اند. همانطور که گفته شد عشق دلیل کافی برای ازدواج نیست. زمانی که فکر می کنید به شدت عاشق و شیفته شدید باید کمی صبر کنید و عاقلانه تر و به دور از احساسات در مورد ازدواج و همسر آینده تان فکر کنید.

بیشتر بخوانید: نداشتن بکارت قبل از ازدواج

اهداف ازدواج موفق و همسریابی

  • کاهش آمار طلاق و در نتیجه کودکان طلاق کمتر
  • افزایش سطح رضایت و شادی در زندگی
  • داشتن خانواده سالم و شاد

در یک ازدواج موفق شما باید تمامی وظایف خود را در سطح بالای خود انجام دهید و تا در مقابل همسرتان هم به شما همین احساس را منتقل کند. باید بدانید خوشبختی کامل مخصوصا برای یک زن از خانواده اش سرچشمه می گیرد، نه از شغل ، استقلال و یا دیدگاه جنسی اش. البته قبلا گفتیم این در مورد افرادی صدق می کند که ازدواج را به عنوان برنامه و نیازی در آینده خود در نظر گرفته اند. وگرنه شخصی که قصد ازدواج ندارد می تواند خوشبختی را در مسائل دیگری ببیند.

در یک ازدواج موفق تنها عشق کافی نیست! این طرز تفکر که تنها عشق برای شروع یک زندگی و یا همسریابی کافی است اختراع تلویزیون و فیلم های پر فروشش است. ازدواج فراتر از دوست داشتن است و نیاز به آگاهی و بلوغ دارد.

درباره آنچه که می خواهید صادق باشید

یک سایت همسریابی گزینه های زیادی را برای ازدواج معرفی می کنند اما آیا همه ی این افراد می توانند همسر ایده آلی برای شما باشند؟ زنان نیاز به قدرت و استقلال دارند و اکثر مردان از اینگونه زنان فراری اند و به دنبال زنان شاد با رفتار های پر شور و نشاط و دغدغه های زنانه قدیمی و همچنین مطیع هستند. اما در مقابل زنان عاشق مردان قدرتمندی هستمند که برای رسیدن به خواسته شان تلاش می کنند.با خودتان صادق باشید، افراد دارای ویژگی ها و نیازهای مختلفی هستند، باید بدانید همسر شما باید دارای چه ویژگی هایی باشد و این ویژگی ها را در طرف مقابلتان جست و جو کنید.

شما باید با خود فرد ازدواج کنید نه با رویایی که از او در ذهنتان ساخته اید. در اولین قدم صادقانه با خودتان فکر کنید و ویژگی های مدنظرتان را در مورد همسر آینده تان بشناسید.

شما باید در مرحله همسریابی اقدامات و احتیاط ویژه ای را اتخاذ کنید، تا شانس طلاق در زندگی شما کاهش یابد.

چه زماتی برای ازدواج مناسب است؟

هر شخصی خودش می تواند درک کند چه زمانی به بلوغ ذهنی و جسمی لازم برای ازدواج رسیده است و در این بین می تواند از مشاوره ازدواج هم کمک بگیرد. اما برخی از کارشناسان معتقدند بهترین زمان برای ازدواج آقایان سن 30 سالگی به بعد است. زیرا مردان تا قبل از 30 سالگی به شدت روحیه سرکش و پرتلاش دارند ولی بعد از این سن نیاز دارند تا آرامش بیشتری داشته باشند و در کنار خانواده و فرزندانشان باشند. در واقع این دسته از کارشناسان 30 سالگی را سن شروع به فکر کردن در مورد ازدواج می دانند. این بدان معنا نیست که شما حتما باید در 30 سالگی ازدواج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا