بیماری هابیماری های پوست و مو

17 روش قطعی و معجزه گر برای درمان جوش صورت در سریع ترین زمان

ایجاد جوش بخصوص رو صورت می تواند یکی از مشکلات شایع دانست که تاثیرات منفی زیادی را بر روی زیبایی پوست و صورت میگذارد و درمان آن از اولویت های مهم شمرده می شود. جوش صورت را می توان زائده های کوچکی روی پوست تعریف کرد که همراه با ترشح چرک می باشد.در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین راهکارهای درمان سریع جوش ها آشنا نماییم.


17 روش درمان جوش صورت در سریع ترین زمان

جوش صورت را می توان ناشی از اختلال در عملکرد صحیح غدد چربی پوست دانست در واقع می توان گفت هنگامی که غدد چربی بیش از حد فعال شوند و بیشتر از نیاز پوست، چربی تولید کنند موجب ایجاد جوش روی صورت می گردند. در این بخش به برخی از روش های کنترل میزان چربی پوست و درمان جوش های صورت می پردازیم:

1- معجزه ای با نام یخ

استفاده از یخ به سبب تحریک غدد چربی برای بیرون ریختن آلودگی به درمان التهاب ایجاد شده کمک می نماید برای این منظور کافی است مقداری یخ را درون پارچه ای پیچیده و روی پوست صورت قرار دهید.

2- خیار

خیار می تواند با خنک نمودن بدن و پوست در کاهش التهاب های ایجاد شده نقش داشته باشد. برای این منظور می توان خیار را رنده کرده و یا خرد کرده و به آن آب بیافزایید سپس 60 دقیقه صبر نموده و از این آب برای درمان جوش های پوست صورت استفاده نمایید.

3- خمیردندان

استفاده از خمیر دندان را می توان به عنوان راهی معجزه آسا برای درمان جوش های صورت در نظر گرفت. لازم است برای انجام این روش از خمیر دندان های ساده و بدون خاصیت سفید کنندگی استفاده نمایید. قبل از خواب مقداری خمیر دندان روی جوش ها بزنید و فردا صبح با آب سرد بشویید.( اگر در طول روز از این روش استفاده می کنید باید حداقل 30 دقیقه خمیر دندان روی پوست باشد.)

هشدار: ممکن است این روش همراه با حساسیت باشد پس لازم با احتیاط انجام گیرد.

4- عسل ، شیرین ترین درمان جوش صورت

درمان جوش صورت با عسل

عسل یکی از بهترین مواد غذایی که  خواص فراوانی دارد و می تواند در درمان جوش های صورت موثر باشد. این ماده خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و آلودگی های ایجاد شده را از بین می برد. برای این منظور پنبه یا اپلیکاتور استریل را به عسل آغشته کرده و روی پوست صورت قرار دهید و سپس منتظر اثرات معجزه آسای آن باشید.

 

5- بخور

استفاده از بخور آب گرم همراه با عصاره های مختلف منجر به باز شدن منافذ پوست و بیرون ریختن آلودگی ها می گردد. برای این منظور باید پوست را در معرض بخار آب گرم قرار دهید و از تماس مستقیم پوست با آب جوش بپرهیزید زیرا ممکن است موجب سوختن گردد.

6- روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتریایی است و می تواند آلودگی های ناشی از جوش صورت را از بین ببرد همچنین این روغن در از بین بردن التهاب و قرمزی جوش های نقش موثری خواهد داشت. پنبه را به این روغن آغشته نموده و بر روی جوش های صورت بزنید.

7- سیر

سیر یکی از بهترین گیاه های موجود در طبیعت است که از خاصیت های درمانی بسیاری برخوردار است و میتوان تمامی باکتری های ایجاد شده بر اثر این عارضه را از بین ببرد. برای استفاده از سیر یک حبه از آن را به دونیم تقسیم نموده و بر روی جوش ها بزنید پس از طی 5 دقیقه با آب  ولرم بشویید. همچنین خوردن سیر خام به پاکسازی و تصفیه خون کمک می نماید.

8- درمان جوش صورت با جوش شیرین ( بی کربنات سدیم )

جوش شیرین به عنوان لایه بردار پوست می تواند نقش مهمی در درمان جوش های صورت داشته باشد همچنین استفاده از جوش شیرین در از بین بردن التهاب صورت موثر است. برای انجام این روش کافی است پوست را شسته و در حالی که نم دار است مقداری خمیر حاصل از جوش شیرین، آب و آبلیمو را روی پوست قرار داده و سپس با آب گرم بشویید. ( این خمیر نباید بیش از چند دقیقه بر روی پوست بماند.)

9-  آبلیمو

درمان جوش صورت با آبلیمو

آبلیمو دارای خاصیت ضد میکروبی است و می تواند به سرعت جوش های صورت را از بین ببرد برای انجام این روش بهتر است از آبلیموی تازه استفاده نمایید و به وسیله گوش پاک کن روی جوش های صورت بزنید همچنین می توان در برای اثرگذاری بیشتر مقداری دارچین و آبلیمو را مخلوط نموده و قبل از خواب  روی جوش های ناحیه ی صورت بگذارید و صبح آنها را بشویید.

10- سرکه سیب

سرکه سیب با دارا بودن خاصیت قلیایی، PH پوست را تنظیم نموده و در کنار از بین بردن جوش های صورت، از عود مجدد آنها جلوگیری به عمل می آورد. برای انجام این روش درمانی پوست را شسته و مقدار سرکه آب را مخلوط نمایید و بر روی پوست صورت بزنید.

11- ماست

ماست یا شیر ترشیده دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است و قادر است در درمان جوش های صورت موثر باشد برای انجام این روش کافی است مقداری ماست را با آبلیمو مخلوط نموده و روزی دو بار روی جوش های صورت زده و 15 دقیقه بعد بشویید.

12- آسپرین

استفاده از آسپرین یکی از روش های موثر درمان جوش های صورت و از بین برده لک های پوست می باشد. می توان ماسکی از آسپرین الک شده و به همراه آب تهیه نموده و بر روی پوست صورت قرار دهید، این ماسک بعد از خشک شدن شروع به ریختن می نماید که نشان می دهد باید صورت را با آب بشویید.

13- آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا در کاهش التهاب و قرمزی پوست صورت بعد از جوش ها موثر است. برای این منظور لازم است آلوئه ورا تازه را تهیه نموده و ژل آن را خارج کنید و روی جوش ها بزنید.

14- نعناع

درمان جوش صورت با نعناع

این گیاه می تواند در درمان جوش صورت تاثیر گذاری فوق العاده ای داشته باشد، برای این منظور کافی است مقداری نعناع را کوبیده و بر روی جوش های صورت بگذارید.

15- روغن زیتون

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان و آهن است و می تواند در درمان جوش های صورت موثر بوده و لک های ایجاد شده حاصل از آن را از بین ببرد برای این درمان کافی است مقداری از این روغن را بر روی پوست بزنید.

16- سیب زمینی

آب سیب زمینی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و درمان این عارضه مفید خواهد بود برای انجام این روش سیب زمینی را حلقه حلقه نموده و یا رنده کنید و به مدت 30 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

17- سفیده تخم مرغ

سفید تخم مرغ به  عنوان راه حل اساسی برای درمان جوش صورت شناخته می شود و برای انجام آن کافی است مقداری سفیده تخم مرغ را روی جوش های صورت بزنید و بعد از چند دقیقه بشویید.

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام دوست عزیز
    بسیاری از کاربران از نتایج و تاثیر سفیده تخم مرغ بر پوست صورتشان رضایت داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا