سبک زندگیمد و زیبایی

مراقبت پس از تزریق بوتاکس صورت و سایر نقاط بدن که باید به آنها عمل کنید

مراقبت بعد از بوتاکس صورت اهمیت ویژه ای دارد زیرا که رعایت این نکات تاثیر بسزایی در نتیجه درمانی خواهد داشت و عدم رعایت آن افزون بر ایجاد خطراتی ممکن است شما را مجبور کند مجدداً از روش درمانی تزریق بوتاکس استفاده نمایید و یا به روش های گران تر درمانی بپردازید. در این مقاله از بیچشک به شرح مراقبت های لازم پس از انجام بوتاکس می پردازیم:

مراقبت بعد از بوتاکس صورت

مهمترین مراقبت بعد از بوتاکس صورت بدین شرح است:

خواب صحیح

لازم است بعد از انجام این روش، جهت مراقبت بعد از بوتاکس صورت تا 4 ساعت نخوابید زیرا که تاثیر ماده تزریق شده را به شدت کاهش خواهد داد به علاوه لازم است پس از آن حتما به پشت بخوابید تا از وارد آمدن فشار به صورت جلوگیری شود.

دستکاری پوست

پس از تزریق باید جهت مراقبت بعد از بوتاکس صورت از روش های درمانی میکرودرم ابریژن ( جوانسازی پوست )، لیزر و الکترولیز و …. پرهیز نمایید تا شاهد نتیجه دلخواه باشید.

شستشوی صورت

بعد از تزریق این ماده شستن صورت منعی ندارد ولی به شرطی که از آب گرم برای شستشو استفاده نکنید زیرا که گرما جریان خون را افزایش داده و ممکن است موجب حرکت ماده تزریق شده گردد. شما می توانید جهت مراقبت بعد از بوتاکس صورت این قسمت را بسیار آرام و بدون فشار با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. همچنین استفاده از وان گرم به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

کلاه

استفاده از کلاه کاسکت و یا بیسبال می تواند فشار زیادی را به صورت تحمیل نماید از همین روی تا 4 ساعت، جهت مراقبت پس از تزریق بوتاکس نباید از آنها استفاده کنید.

مراقبت بعد از بوتاکس صورت اهمیت ویژه ای دارد زیرا که رعایت این نکات تاثیر بسزایی در نتیجه درمانی خواهد داشت و عدم رعایت آن افزون بر ایجاد خطراتی ممکن است شما را مجبور کند مجدداً از روش درمانی تزریق بوتاکس استفاده نمایید و یا به روش های گران تر درمانی بپردازید.

مراقبت های کلی بعد از تزریق بوتاکس بدن

رعایت نکات زیر جهت مراقبت پس از تزریق بوتاکس به بدن الزامی است:

ورزش

انجام فعالیت های سنگین از قبیل ورزش های شدید و پر تحریک، خم شدن و دراز کشیدن می تواند موجب حرکت ماده تزریق شده گردد. تاثیر انجام فعالیت ها بر روی نتیجه بوتاکس به طور 100 درصد مشخص نیست اما بهتر است جهت مراقبت پس از تزریق بوتاکس تا چندین ساعت از انجام فعالیت های سنگین پرهیز نمایید.

دارو ها

باید تا چند روز پس از تزریق بوتاکس از داروهایی نظیر آسپرین یا ایبوپروفن استفاده نکنید زیرا می تواند کبودی های پوست را به همراه داشته باشد.همچنین می توانید در صورت ایجاد کبودی روی پوست از کانسیلر های زرد و سبز برای پوشاندن کبودی های صورت بهره ببرید.

سونا ممنوع !

مراقبت بعد از بوتاکس صورت

تا چندین روز جهت مراقبت پس از تزریق بوتاکس از رفتن به استخر سونا و یا موقعیت هایی که می تواند دمای بدن را به شدت افزایش دهد دوری نمایید زیرا که تاثیر ماده تزریق شده را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.همچنین استفاده از حمام آفتاب و برنزه کردن پوست تا رفع کامل قرمزی و ورم بعد از بوتاکس ممنوع می باشد.

تغذیه

رژیم غذایی خاصی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد اما مصرف الکل تا چند روز پس از تزریق به شدت منع شده است و در عوض استفاده از ویتامین k توصیه می گردد به علاوه استفاده از کرم آرنیکا و نوشیدن آب انبه تا چند روز پس از انجام تزریق از ایجاد و تشدید کبودی های احتمالی جلوگیری خواهد نمود.

کمپرس یخ

جهت مراقبت پس از تزریق بوتاکس استفاده از کمپرس یخ تا سه ساعت پس از انجام تزریق توصیه می شود زیرا از کبودی های احتمالی پوست جلوگیری خواهد نمود.

انقباض و انبساط عضلات

لازم است تا سه روز پس از انجام تزریق، با انقباض و انبساط عضلات مورد تزریق به جذب بهتر مواد و تاثیر گذاری بیشتر آنها کمک نمایید.

ماساژ دادن ممنوع

لازم است تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس از ماساژ پرهیز کنید زیرا که می تواند باعث حرکت ماده تزریق شده به اطراف شود و یا افتادگی پلک را به همراه داشته باشد ( این مورد نادر است.) که خطرات بسیاری را به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا