اخبار

ولنتاین چیست + ولنتاین 1401 (2023) چه روزی است؟همه چیز درباره روز عشق❤️

روز ولنتاین ❤️ هر سال 14 فوریه (25 بهمن) می باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر سال این سوال برایتان پیش می آید که ولنتاین چیست و چه روزی است؟ چرا ولنتاین را جشن می گیرند؟ معنی ولنتاین به فارسی چیست؟ کادو ولنتاین چیست؟ و یا اینکه اصلاً ولنتاین برای چه کسانی است؟ همراه این مطلب از مجله بیچشک باشید تا به طور کامل همه چیز را در مورد روز عشق (Valentine’s Day) بدانیم.

ولنتاین سال 1401 یا 2023 مصادف با روز سه شنبه 25 بهمن یا 14 فوریه می باشد.

معنی ولنتاین به فارسی : محبوبه، محبوب، معشوقه، معشوق، دلبر، جانان 

بیشتر بخوانید: نشانه های عشق افلاطونی

ولنتاین چیست

مسلماً تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که نماد ولنتاین چیست و از کجا آمده و ریشه اصلی آن چیست؟ اما اکثر افراد بیشتر اطلاعاتشان از این روز همان روز عشق یا روز عشاق می باشد. دلیل جشن گرفتن این روز از تاریخ گرامیداشت قدیس سِنت ولنتاین، کشیش کاتولیک که در قرن سوم در رم زندگی می کرده بوده است که در این روز کشته شده است.

به طور کلی ماه فوریه برای مسیحیان ماه عشق می باشد که با جشن های زیادی همراه است. اما در مورد کشیش های کلیسای کاتولیک افسانه های زیادی برای این روز وجود دارد.

یکی از این افسانه ها این است که ولنتاین کشیشی بوده که در قرن سوم در رم زندگی می کرده و موقعی که کلودیوس دوم امپراطور رم، ازدواج را برای سربازان رم ممنوع کرد (به این دلیل که معتقد بود مردان مجرد سربازان متعهدتری هستند). ولنتاین از این تصمیم او بسیار ناراحت شد و مخالفت خود را با کلودیوس دوم اعلام کرد. اما امپراطور تصمیم خود را عوض نکرد و ولنتاین نیز پس از آن به شکل پنهانی زوج هایی که به هم علاقه مند بودند را به عقد هم در می آورد.

اما پس از مدتی کلودیوس از این موضوع آگاه شد و ولنتاین را به زندان انداخت و پس از آن دستور اعدام او را داد.

اما افسانه دیگری می گوید که ولنتاین در زندان عاشق دختر نابینای زندان بان شده و با این عشق بینایی دختر برمیگردد و سرانجام ولنتاین در روز 14 فوریه اعدام می شود. او قبل از مرگ نامه ای برای دختر می نویسد و انتهای نامه نوشته “از طرف ولنتاین تو”

ولنتاین چه روزی است

گرچه تمامی افسانه های ولنتاین در هاله ای از ابهام است اما هرچه هست شخصیت ولنتاین را یک فرد قهرمان دلسوز و عاشق نشان داده است.

نماد ولنتاین چیست؟

شکلات و خرس قرمز به عنوان اصلی ترین نماد ولنتاین شناخته می شود. اما چرا خرس؟ خرس در زمان های گذشته و در فرهنگ یونانی معشوقه موردعلاقه الهه عشق بوده است. علاوه بر عشق، خرس نماد قدرت هم می باشد و با هدیه دادن آن این احساس را به معشوق خود یادآور می شوید که در تمام مراحل زندگی کنار و همراه او هستید.

ولنتاین برای چه کسانی است

ولنتاین روز عشق و محبت و دوست داشتن است و فرقی ندارد که شما پارتنر یا همسری دارید یا نه؟ می توانید در این روز برای دوست خود، مادر و پدر خود، یا هرکسی که از صمیم قلب به او محبت دارید و دوستش دارید هدیه بگیرید و حتما لازم نیست عشق دختر به پسر یا زن و شوهری باشد.

ولنتاین فرصت مناسبی است که محبت و دوست داشتن خود را نشان دهید و با خرید گل یا هدیه ای کوچک او را شاد کنید. پس نمی توان گفت ولنتاین فقط برای زوج ها و عشاق است شما می توانید از هر فرصت و مناسبتی برای خوشحال کردن عزیزان خود و کسانی که دوستشان دارید استفاده نمایید.

کادو ولنتاین چیست

برای روز ولنتاین و خوشحال کردن عزیزان خود کادو یا هدیه هرچند کوچک هم موثر است. در این جا ایده هایی برای کادو ولنتاین را به شما پیشنهاد می دهیم:

  • گل رز قرمز یا رزهای جاودان در باکس های شیک
  • عروسک تدی یا خرس قرمز
  • شکلات
  • لباس ست
  • ماگ حرارتی
  • دعوت به کافه یا رستوران
  • قاب عکس
کادو ولنتاین چیست

کادو ولنتاین برای پسر

ایده های بالا را هم برای دختر و هم برای پسران می توان هدیه گرفت اما برخی از چند روز قبل در این فکر هستند که کادو ولنتاین برای پسر چی خوبه و چی بگیریم؟ در اینجا چند پیشنهاد به عنوان “کادو ولنتاین برای پسر” داریم که با توجه به شناخت خودتان از سلایق و علایق او می توانید یکی از آنها را کادو بگیرید:

  • ست لوازم بهداشتی مردانه
  • ست کیف پول و کمربند
  • جاکارتی، کیف پول و جا سوئیچی
  • ایکس باکس و کنسول بازی
  • ساعت دکوری یا مچی
  • عطر و ادکلن

ولنتاین ایرانی

سپندار‌مذگان روز عشق ایران باستان می باشد که 9 روز با ولنتاین فاصله دارد و 5 اسفند روز عشق زمین می باشد. به این معنی که زمین در این روز مانند مادری مهربان همه افراد را با عشق در دامان خود پرورش می دهد. “سپندار‌مذ” به معنی عشق زمین و فروتنی و واژه گان هم به معنی جشن می باشد. بنابراین این روز به معنی جشن عشق و روز زمین است.

سوالات متداول درباره روز ولنتاین

ولنتاین ۱۴۰۱ چه روزی است؟

ولنتاین سال 1401 یا 2023 مصادف با روز سه شنبه 25 بهمن یا 14 فوریه می باشد.

7 روز ولنتاین چیست؟
روز گل رز، روز پیشنهاد یا خواستگاری، روز شکلات، روز خرس یا تدی، روز وعده، روز آغوش و روز بوسه است.

آیا روز ولنتاین فقط برای زوج هاست؟

برخلاف تصور رایج، این روز نه تنها برای عاشقان، بلکه برای همه کسانی است که دوستشان داریم.

روز جدایی یا روز ضد ولنتاین چه روزی است؟

21 فوریه .هفته ضد ولنتاین بیشتر توسط افرادی جشن گرفته می شود که در یک رابطه نیستند یا به تازگی از یک رابطه خارج شده اند

آیا مجرد بودن در ولنتاین اشکالی ندارد؟

خیر. هیچ چیز عجیبی در نداشتن شریک عاشقانه وجود ندارد – در ولنتاین روز یا هر روز دیگری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا