سلامت جنسیسلامت خانواده

بعد از رابطه زناشویی چه چیزی نخوریم [10خوراکی مقوی بعد از ارضا شدن]

علت ضعف بدن بعد از رابطه جنسی و انزال این است که در طول فعالیت جنسی، بدن هورمون هایی مانند اکسی توسین، اندورفین و دوپامین ترشح می کند که می توانند باعث احساس آرامش و خواب آلودگی شود. احساس خستگی بعد از رابطه جنسی برای بسیاری از افراد یک تجربه عادی و رایج است.
خوردن مواد مغذی مانند موز، آجیل، شکلات تلخ، اسفناج و … به بازیابی انرژی و تغذیه بدن شما کمک کند.در این مقاله از بیچشک قصد داریم غذای مقوی برای زن بعد از رابطه زناشویی و همچنین غذای مقوی برای مرد بعد از رابطه زناشویی را به شما معرفی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

بعد از تمام شدن رابطه جنسی و انزال چه بخوریم؟

مواد غذایی مفید برای بعد از رابطه جنسی

برای کمک به بازگرداندن سطح انرژی و ارتقای سلامت کلی، مصرف مواد غذایی مناسب بعد از رابطه جنسی ضروری است. در زیر مواد غذایی برای رفع ضعف بعد از انزال را به شما کمک کنند معرفی می کنیم:

آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها سرشار از مواد مغذی ضروری و چربی های سالم هستند و انتخاب عالی پس از رابطه جنسی محسوب می شوند. به عنوان مثال، بادام، گردو و تخمه کدو تنبل حاوی سطوح بالایی از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این مواد مغذی به ترمیم عضلات، کاهش التهاب و ارتقای سلامت قلب و عروق کمک می کنند. آجیل و دانه ها به راحتی قابل دسترس بوده و به شما کمک می کنند بعد از رابطه جنسی به راحتی انرژی خود را برگردانید.

شکلات تلخ

خوردن یک تکه شکلات تلخ پس از رابطه جنسی فواید زیادی برای سلامتی دارد. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان های ارزشمندی است که می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و همچنین التهاب در بدن کمک کند. علاوه بر این، ترشح اندورفین را تحریک می کند، که می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و آرامش را تقویت کند.

موز

موز به دلیل داشتن سطح بالای پتاسیم به انرژِی زا بودن معروف است . پتاسیم به تنظیم انقباضات عضلانی کمک می کند و به جلوگیری از گرفتگی و درد عضلانی نیز کمک می کند. علاوه بر این، موز منبع عالی قندهای طبیعی، کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌ها است که باعث افزایش سریع انرژی می‌شود. بعد از رابطه جنسی، یک موز بخورید تا بدن خود را احیا کنید و مواد مغذی ضروری را که در طول فعالیت بدنی از دست داده اید، جبران کنید.

ماست یونانی

ماست یونانی یک غذای عالی پس از رابطه جنسی است زیرا کربوهیدرات ها و پروتئین را متعادل می کند و به ریکاوری عضلات و بازیابی انرژی نیز کمک می کند. همچنین سرشار از کلسیم است که برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است. به طور کلی این ماست حاوی مواد مغذی است که بعد از رابطه جنسی به شما کمک می کنند.

اسفناج

اضافه کردن سبزیجات مانند اسفناج به وعده‌ های غذایی بعد از رابطه جنسی می‌ تواند به میزان قابل توجهی به رژیم غذایی شما کمک کنند. اسفناج مملو از آهن است، آهن به تولید انرژی در بدن کمک می کند . همچنین منبع عالی منیزیم است که به آرامش و ریکاوری عضلات کمک می کند.

پروتئین بدون چربی

مصرف منابع پروتئین بدون چربی، مانند مرغ کبابی یا ماهی قزل آلا ، بعد از رابطه جنسی می تواند به ریکاوری عضلات کمک کند و اسیدهای آمینه ضروری را برای بازیابی انرژی فراهم کند. پروتئین برای ترمیم و بازسازی بافت ها، پس از فعالیت بنی ضروری است. همچنین باعث می شود که احساس سیری داشته باشید و پرخوری نکنید. پروتئین های بدون چربی را با مواد غذایی که کربوهیدرات دارند ترکیب کنید(مانند برنج قهوه ای ) تا در واقع یک وعده غذایی متعادل ایجاد کنید که سطح انرژی را افزایش دهد.

هندوانه

آب رسانی به بدن بعد از فعالیت فیزیکی ضروری است و یکی از علت های ضعف بدن بعد از رابطه جنسی کم آبی است. خوردن هندوانه به تقویت کمر بعد از ارضا شدن کمک می کند و باعث می شود آب از دست رفته در بدن را دوباره برگردانید. این میوه به دلیل داشتن ویتامین های A و C به بازیابی انرژی و آب رسانی به بدن کمک می کند.

آووکادو

آووکادو میوه‌ای غنی از مواد مغذی با چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. آووکادو در واقع منبع عالی چربی‌های غیر اشباع است که سلامت قلب و عروق را تقویت می‌ کند و انرژی پایدار را برای بدن تامین می‌کند. آنها همچنین حاوی پتاسیم، فیبر و ویتامین های E و B6 هستند. آووکادو را می توانید به همراه تست بخورید یا در یک سالاد از آن استفاده کنید.

صدف

صدف‌ به دلیل خواص تقویت‌کننده‌ ی خود شناخته شده است، همچنین صدف ها سرشار از روی هستند و به عملکرد سیستم ایمنی و متابولیسم انرژی در بدن کمک می کنند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از امگا 3 است و به کاهش التهاب و افزایش تولید انرژی کمک می کند. به همین دلیل ماهی سالمون به یک غذای مقوی بعد از رابطه جنسی است.

بعد از رابطه چه چیزی نخوریم ؟

غذا هایی که نباید بعد از رابطه جنسی خورد

بعد از رابطه جنسی به هیچ وجه این غذاها را نخورید :

  • پیتزا: کارشناسان توصیه می کنند از فست فودهایی مانند پیتزا پرهیز کنید، زیرا بعد از فعالیت جنسی گردش خون بسیار بالاست و هضم غذاهای سنگین مانند پیتزا برای روده می تواند سخت باشد.
  • قهوه/چایی : قهوه و چای هر دو کافئین دارند و نوشیدن بعد از رابطه جنسی شما را بیدار نگه می دارد و هورمون های خواب را مختل می کنند. توصیه می شود بعد از رابطه جنسی بخوابید تا ذهن شما آرام شود و بدن سریع تر ریکاوری شود.
  • چیپس : چیپس فرآوری شده، سرخ شده و دارای سطح بالایی از سدیم است و توصیه نمی شود بعد از رابطه مصرف شود.
  • پنیر: پنیر نیز سرشار از سدیم و چربی است. کسانی که مشکل کبد یا هضم دارند، پس از رابطه جنسی از مصرف پنیر اجتناب کنند، زیرا فشار بر دستگاه گوارش را افزایش می دهد و هضم پنیر سخت است.
  • الکل: الکل به هیچ وجه بعد از رابطه جنسی توصیه نمی شود زیرا حاوی محرک هایی است که باعث کاهش متابولیسم می شود و ممکن است منجر به ضعف و سرگیجه بعد از رابطه جنسی شود.
  • تخم مرغ: سعی کنید از خوردن زرده تخم مرغ بعد از رابطه جنسی پرهیز کنید، چربی و کلسترول زرده تخم مرغ زیاد است و خوردن آن بلافاصله بعد از رابطه جنسی ممکن است باعث ایجاد ناراحتی و بی قراری در بدن شود.

سوال های پرتکرار در مورد باید ها و نباید های بعد از رابطه جنسی

آِیا باید بعد از رابطه جنسی چیزی بخوریم ؟

شما مجبور نیستید بعد از رابطه جنسی چیزی بخورید اما اگر قصد دارید بعد از رابطه جنسی دچار ضعف نشوید خوردنی هایی که در بالا توصیه شدند را مصرف کنید.

چگونه می توانم سریع تر بعد از رابطه جنسی انرژی از دست رفته بدنم را برگردانم؟

به اندازه کافی استراحت کنید تا بتوانید انرژی از دست رفته را برگردانید. بدن را هیدارته نگه دارید و بعد از رابطه جنسی زیاد آب بنوشید.

آیا شیر بعد از رابطه جنسی خوب است؟

بله. خوردن شیر بعد از رابطه جنسی به مردان و زنان توصیه می شود و می تواند به بازیابی انرژی شما کمک کند.

آیا احساس گرسنگی بعد از رابطه طبیعی است ؟

بله طبیعی است زیرا کالری می سوزانید و ضربان قلب در حین رابطه افزایش می یابد. به همین دلیل بهتر است بعد از رابطه یک میان وعده مقوی بخورید.

بعد از رابطه جنسی چه نوشیدنی بخوریم؟

بهترین چیزی که می توان بلافاصله بعد از رابطه جنسی نوشید، آب است. سعی کنید حداقل 2 تا 3 لیوان آب بعد از رابطه جنسی بنوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا