سبک زندگیمد و زیبایی

5 نکته ی حرفه ای برای اتو کشیدن مو

قرن هاست که داشتن موهای لخت و ابریشمی یکی از استایل های شیک و مورد علاقه ی خانم ها به حساب می آید که هیچگاه از مد نخواهد افتاد. روش های مختلفی برای صاف کردن موها همیشه وجود داشته است که از معروف ترین آنها می توان به اتو کشیدن مو اشاره کرد. اتو مو یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه ی خانم هاست که قدمت استفاده از آن به سالهای 1800 میلادی باز می گردد . اتو مو ابزار جدیدی نیست بلکه به مرور زمان فقط ظاهر آن مدرن تر و استفاده از آن آسان تر شد.
اگر عاشق موهای لخت و ابریشمی هستید حتما می دانید که حرارت بسیار بالای اتو مو می تواند به موهای شما صدمه ی زیادی وارد کند،پس نحوه ی استفاده ی درست از آن یعنی سلامتی و زیبایی موهای شما. بیچشک به شما یاد خواهد داد تا چگونه مثل یک هیر استایلیست حرفه ای موهای خود را اتو بکشید و از زیبایی آن لذت ببرید.


1- اتو موی خود را کاملا گرم کنید

آموزش اتو کشیدن مودرجه ی حرارت مناسب اتو مو اصلی ترین نکته برای شروع است. هیچگاه قبل از گرم شدن کامل صفحات اتو، شروع به اتو کشیدن مو نکنید. زمانی اتو کشیدن را شروع کنید که دستگاه شما به اندازه کافی گرم شده باشد در غیر این صورت موهای شما صاف و لخت نمی شود و پس از چند ساعت موها به حالت اولیه ی خود باز می گردند. به این نکته توجه کنید که اگر درجه حرارت خیلی بالا انتخاب کنید موهای شما آسیب شدیدی خواهند دید.

2- اتو کشیدن مو با اتوی تمیز

هربار که از اتو موی خود استفاده می کنید صفحات آن را کاملا با آب و الکل تمیز کنید و اگر صفحه های اتو موی شما قابلیت جدا شدن دارند بهتر است که آنها را جدا کرده و با آب گرم و شامپو بشویید. گرد و غبار ، چربی مو و موادی که به موهای خود قبل از اتو کشیدن زده اید مانند کرم مو و واکس مو می تواند باعث آلودگی صفحات اتو موی شما شود و به آن آسیب برساند. از طرفی با استفاده ی مجدد از اتو مو این آلودگی ها می تواند توسط حرارت صفحات آن به موهای شما بچسبد و باعث آسیب و سوختگی موهایتان شود.

3- موهای خود را شانه کنید

اتو کشیدن به موقبل از استفاده از اتو مو بهتر است که موهای خود را کاملا با برس شانه بکشید تا گره های آن باز شود . در غیر این صورت موهای شما به درستی صاف نمی شود و امکان وز شدن آنها وجود دارد. اگر موهای شما خیلی بلند یا پرپشت است می توانید در حین اتو کشیدن مو با کمک شانه آنها را صاف نگه دارید تا اتو کشیدن موها آسان تر شود.

4- با موهای عقب شروع کنید

هنگامی که می خواهید کار خود را با اتو مو آغاز کنید بهتر است که ابتدا با اتو کشیدن موهای عقب ، صاف کردن موهایتان را آغاز کنید و به تدریج به موهای جلو برسید. در بهترین حالت، موهای قسمت جلویی سر شما باید آخرین موهایی باشند که برای صاف کردن انتخاب می کنید . تمامی هیراستایلیست های حرفه ای به این شیوه عمل می کنند.

5- 3 سانت مو در هر دسته

اصول اتو کشیدن به موبهتر است قبل از آغاز اتو کشیدن ، موهایتان را با کمک کلیپس های کوچکی به دسته هایی کوچک تقسیم کنید تا راحت تر و بهتر صاف شوند. بهترین اندازه برای قطر دسته ی موهای شما 3 سانت است. هنگام اتو کشیدن مو ها اتو را به آرامی بر روی موهای خود حرکت دهید تا تمامی قسمت های موی شما تحت حرارت قرار گرفته و یکدست صاف شوند.بدین ترتیب در پایان کار می توانید موهایی لخت و ابریشمی داشته باشد.

3 نکته ی مهم قبل از اتو کشیدن مو

  • اگر اتو کشیدن موها عادت هر روزه ی شماست بهتر است که قبل از آغاز کار موهای خود را با آب و شامپوی ملایم کاملا بشویید و در کنار آن از نرم کننده ی مو استفاده کنید.
  • از آنجایی که حرارت اتو مو فوق العاده بالاست بهتر است که جنس صفحات اتو موی شما سرامیکی باشد تا موهای شما آسیب کمتری ببینند.
  • محافظ مو را فراموش نکنید. اسپری مو، کرم مو ، واکس مو ، روغن آرگان و هر محافظ موی دیگری به سلیقه ی شما بستگی دارد. این کار باعث می شود تا موهای شما در تماس مستقیم با صفحه ی داغ اتو مو قرار نگیرند.

کیت اتوی موی شما باید چه ابزارهایی داشته باشد؟

صاف کردن مو با اتوتنوع محصولات اتو مو به قدری گسترده و متنوع استکه هنگام خرید انتخاب سخت و پیچیده ای خواهید داشت.  اما باید بدانید که برای داشتن موهای لخت و زیبا فقط داشتن یک اتو موی باکیفیت کافی نیست. در حقیقت کیت اتو موی شما زمانی تکمیل خواهد شد که تمامی ابزارهای ضروری و مورد نیاز را در کنار اتو موی خود داشته باشید تا زیبایی موهای شما کامل شود.

اتو مو

اتو موی حرفه ای و با کیفیت انتخاب کنید و به سراغ مارک های ارزان نروید. جنس صفحه ی اتو موی شما رابطه ی مستقیمی با سلامتی موهای شما دارد. اگر جنس این صفحه نامرغوب باشد می تواند موهای شما را بسوزاند و به آن آسیب برساند. دقت کنید که اتو موی شما دارای سیستم تنظیم کننده ی درجه ی حرارت باشد تا دمای دلخواه و مناسب را برای انواع حالت های مو انتخاب کنید.

کلیپس مو

با کمک کلیپس مو می توانید به راحتی موهای خود را تقسیم کنید تا اتو کشیدن آن آسان تر شود. اتو کشیدن موهای باز بسیار سخت است و مدت ها زمان می برد. ضمن اینکه استفاده از کلیپس مو می تواند حجم موهای شما را حین اتو کشیدن کاهش دهد و موهای شما بهتر صاف شوند.

درجه ی حرارت مناسب اتو مو اصلی ترین نکته برای شروع است. هیچگاه قبل از گرم شدن کامل صفحات اتو، شروع به اتو کشیدن مو نکنید. زمانی اتو کشیدن را شروع کنید که دستگاه شما به اندازه کافی گرم شده باشد در غیر این صورت موهای شما صاف و لخت نمی شود و پس از چند ساعت موها به حالت اولیه ی خود باز می گردند.

برس مو

یکی دیگر از ابزارهای ضروری کیت اتو موی شما برس مو است. هیچ برسی نمی تواند موهای شما را به طور مستقیم صاف و لخت کند ولی برس های گرد بهترین نوع برس برای صاف کردن و لخت کردن موها می باشند. با کمک ابزارهایی مانند سشوار و اتو مو به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. چینش گرد دانه های این نوع برس ها باعث می شود که فرم موهای شما کاملا باز و صاف شود. قبل از اتو کشیدن مو می توانید با کمک برس های صاف و نرم موهای خود را به آرامی به طرف پایین شانه کنید.

سشوار

سشوار یکی از ضروری ترین ابزارهای کشوی میز آرایش هر دختری است. زمانی که می خواهید اتو کشیدن موهای خود را آغاز کنید باید موهای شما کاملا خشک باشد . اگر خیس است با کمک سشوار موهای خود را کاملا خشک کنید. شما می توانید پس از اینکه اتو کشیدن موهایتان تمام شد با کمک باد ملایم سشوار موهای خود را تثبیت کنید و با کمک باد سرد آن موهایتان را خنک نمایید.

بیگودی

چند بیگودی در کیت موی خود داشته باشید تا به وسیله ی آن بتوانید موهای خود را حالت دهید و جذاب تر کنید. بیگودی ها دارای اندازه و مارک های مختلفی هستند و فرقی ندارد که شما از کدام مارک و اندازه برای این کار استفاده می کنید. استفاده از این بیگودی ها در کنار اتو کشیدن مو می تواند استایل های جذابی به موهای شما ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا