رژیم غذاییسبک زندگی

برای شستشوی کبد چی بخوریم( سم زدایی کبد)

کبد مسئول فیلتر کردن سموم از بدن است. مراقبت از سلامت کبد برای سلامت کلی بدن ضروری است.
مانند بسیاری از سم زدایی ها، پاکسازی کبد مراحل خاص و روش های متفاوتی دارد. ادعا می شود که سم زدایی کبد به سلامت بدن و کاهش وزن کمک می کند و از بیماری های مربوط به کبد پیشگیری می کند. در این مقاله از بیچشک انواع روش های سم زدایی کبد و شستشوی کبد چرب را معرفی خواهیم کرد.

به نقل قول از سایت owlsnestrecovery.: 

The liver is one of the vital organs in your body. It has over 500 functions and is responsible for essentially cleaning your blood. That means that it needs to be in optimal condition to function properly. And the best way to clean your liver naturally is to consume healthy and cleansing food.

ترجمه : کبد یکی از اعضای حیاتی بدن شماست. بیش از 500 عملکرد دارد و اساساً وظیفه تمیز کردن خون شما را بر عهده دارد. این بدان معناست که برای عملکرد صحیح باید در شرایط مطلوب باشد. و بهترین راه برای پاکسازی طبیعی کبد، مصرف مواد غذایی سالم و پاک کننده است.

https://www.owlsnestrecovery.com/blog/11-drinks-to-help-your-liver-detox

آب بیشتری مصرف کنید

آب برای شستشوی کبد شروعی ساده می باشد و یکی از بهترین روش های سم زدایی کبد است. هنگامی که سموم در کبد ثابت می مانند کبد دچار مشکل می شود. وقتی که ما آب بیشتری مصرف می کنیم، کبد می تواند سموم را به طور موثرتری خارج کند. با این حال باید توجه داشته باشید که خوردن آب به تنهایی باعث از بین رفتن همه سموم نمی شود. اگر در آب مقداری نمک یا زردچوبه بریزید روند سم زدایی را بهتر می کند.

عرق کردن

منظور از عرق کردن در اینجا عرق کردن به خاطر گرم بودن هوا نیست. در واقع این نوع عرق کردن هیچ کمکی به سم زدایی نمی کند بلکه منظور عرق خارج شده از بدن شما در نتیجه ورزش است که فواید سم زدایی دارد. برای خارج کردن سموم از بدن خود یک برنامه منظم برای ورزش کردن تهیه کنید. یوگا، دویدن و حتی سونا رفتن می تواند روش خوبی برای سم زدایی از طریق عرق کردن باشد. اگر به دنبال یک روش طبیعی برای پاکسازی کبد خود هستید عرق کردن جواب شماست.

با غذاهای سمی خداحافظی کنید

اگر از رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده استفاده می کنید، سلامت کبد خود را به خطر می اندازید زیرا این غذاها اساساً بر ضد سلامت کبد عمل می کنند. خوردن فست فود در دنیای امروز تبدیل به یک عادت شده است.روغن ، شکر و غذاهای منجمد سموم بیشتری به سیستم بدن ما می افزایند و آن را از تغذیه سالم محروم می کنند. بنابراین، اگر به این فکر می کنید که چگونه کبد خود را پاکسازی کنید، باید مصرف غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید و غذاهای سالم برای کبد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر به دنبال غذاها سالم هستید سینه مرغ را جایگزین گوشت های منجمد کنید. چیپس و سایر تنقلات فراوری شده را با میوه های تازه، هویج، آجیل برای کودکان خود جایگزین کنید.

آب سبزیجات خام مصرف کنید

تقریباً غیرممکن است که تمام سبزیجات خامی را که برای پاکسازی کبدتان نیاز دارید، بتوانید مصرف کنید. با این حال، با آب گرفتن انواع سبزیجات خام، می توانید به راحتی چهار تا پنج نوع از سبزیجات تازه و ارگانیک مورد نیاز خود را دریافت کنید. مصرف سبزیجات یا آب سبزیجات روش خوبی برای پاکسازی کبد می باشد. خلاق باشید و سبزیجات مختلف را مخلوط کنید تا آب میوه ای غنی از طعم و مزه به دست آورید و همچنین کبد خود را نیز پاکسازی کنید. همچنین آبگیری از سبزیجات هضم غذا را برای شما راحت تر می کند که باعث می شود سطح اسید بدن کاهش پیدا کند و یکی از بهترین روش ها برای کمک به سم زدایی کبد است.
سبزیجات ایده آل برای پاکسازی کبد عبارتند از کلم، گل کلم و کلم بروکلی. ممکن است ای ترکیب خیلی خوشمزه به نظر نرسد، می توانید سبزیجات دیگری را که از آنها لذت می برید، از جمله هویج، خیار، چغندر را به نوشیدنی خود اضافه کنید.

غذاهای غنی در پتاسیم مصرف کنید

بدن انسان به 4700 میلی گرم پتاسیم در روز نیاز دارد. وقتی غذای شما سرشار از پتاسیم باشد، به پاکسازی کبد، کاهش فشار خون و کلسترول کمک می کند و به سیستم قلبی عروقی کمک می کند. غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، سس گوجه فرنگی، سبزی چغندر و اسفناج، لوبیا و موز سرشار از پتاسیم هستند. هنگامی که شروع به مصرف منظم این خوردنی ها می کنید، لازم نیست به این فکر کنید که چگونه کبد خود را سم زدایی کنید. این غذاها معجزه خواهند کرد.

شستشوی کبد با طب سنتی

خاکشیر برای شستشوی کبد
  • خار مریم : خار مریم به عنوان پادشاه گیاهان سم زدایی در نظر گرفته می شود و برای پاکسازی کبد ایده آل است.خار مریم به از بین بردن تجمع ، داروهای تجویزی، آلاینده های محیطی و الکل در کبد کمک می کند. علاوه بر این، به کاهش اثرات منفی بر روی کبد پس از شیمی درمانی و پرتودرمانی کمک می کند. خار مریم را می توان به عنوان یک مکمل یا به عنوان یک چای سم زدایی برای پاکسازی کبد مصرف کرد.
  • ریشه قاصدک : ریشه قاصدک دارای اثر ادرارآور طبیعی است و به کبد شما اجازه می دهد تا سموم را سریعتر دفع کند. همچنین به تقویت سیستم ایمنی، تعادل سطح قند خون، تسکین سوزش سر دل و تسکین ناراحتی های گوارشی کمک می کند. همه این عوامل به پاکسازی کبد شما کمک می کنند.
  • ریشه بیدمشک :گزینه دیگری از خانواده گیاهی مشابه قاصدک که می تواند با پاکسازی خون به سم زدایی سیستم شما کمک کند، بنابراین به عملکرد کبد کمک می کند. مانند خار مریم، هم ریشه قاصدک و هم ریشه بیدمشک را می توان به صورت مکمل یا به عنوان چای سم زدایی مصرف کرد.
  • خاکشیر : شستشوی کبد با خاکشیر یکی دیگر از روش های طب سنتی برای پاکسازی کبد از سموم می باشد. دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در دو لیوان آب جوش بریزید و صبح قبل از خوردن صبحانه مصرف کنید. بعد از خوردن این جوشانده تا 30 دقیقه از خوردن هر چیزی خودداری کنید. می توانید برای دیدن تاثیر سریع تر این جوشانده آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

شستشوی کبد با عرقیات

عرق کاسنی برای شستشوی کبد

یکی دیگر از روش های طبیعی برای از پاکسازی کبد مصرف عرقیات است. خوشبختانه عرقیات زیاد و قابل دسترسی برای انجام این کار وجود دارند و بهترین آنها عبارتند از :

  • عرق کاسنی
  • عرق شاتره
  • عرق خار مریم
  • عرق خارشتر
  • عرق رازیانه
  • عرق دارچین
  • عرق زنجبیل

همه این عرقیات برای پاکسازی کبد و عملکرد بهتر آن مفید هستند.

سوالات متداول در مورد شستشوی کبد

آیا قرصی برای سم زدایی کبد وجود دارد؟

هیچ دارویی وجود ندارد که تاثیر آن بر پاکسازی کبد اثبات شده باشد. در واقع این داروها حتی می توانند برای سلامت کبد مضر باشند پس در مصرف آنها باید دقت کنید.

چه خوردنی هایی برای پاکسازی کبد خوب هستند؟

می توانید سیر، روغن زیتون، مرکبات، گردو و بلوبری را نیز در رژیم غذایی خود به عنوان روش های طبیعی پاکسازی کبد استفاده کنید.

آیا تخم مرغ برای کبد خوب است؟

تخم مرغ سرشار از تمام هشت اسید آمینه ضروری و کولین است که آن را به یک خوراکی مغذی تبدیل می کنند. اسیدهای آمینه و کولین به کبد در فرآیند سم زدایی کمک می کند و سرعت متابولیسم را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا