ارتقای شغلیموفقیت

آداب اقامت در هتل برای مدیران در سفرهای کاری

اغلب مدیرانی که به سفرهای کاری می روند، در هتل های تجاری اقامت می کنند. هتل های تجاری نسبت به هتل های لوکس به نسبت قابل توجهی ارزان تر هستند و البته خدمات کمتری نیز به مشتریان خود ارائه می دهند. همچنین این هتل ها به طور ویژه ای برای سفرهای کاری طراحی شده اند. در این هتل ها به مشتریان خدمات مختلف شغلی و حرفه ای ارائه می شود. در ادامه این مقاله به مقایسه هتل های تجاری و لوکس می پردازیم و نکاتی را در مورد آداب اقامت در هتل برای مدیران متذکر می شویم.


اقامت در هتل تجاری یا هتل لوکس؟


در هنگام اقامت در سفر های کاری و زمانی که در هتل های تجاری به سر می برید شما می توانید از اتاق جلسه، اتاق کنفرانس، فکس، دستگاه های کپی، کامپیوتر و امکانات دیگر اداری این هتل ها استفاده کنید. همچنین می توانید از بخش Concierge هتل کمک بگیرید و در مورد اینکه در شهر محل اقامت خود چه کارهایی می توانید انجام دهید مشاوره دریافت کنید. همچنین می توانید از این طریق بلیط مراکز تفریحی تهیه کنید، اتومبیل اجازه کنید و یا خدمات بهداشتی و پزشکی درخواست کنید. این یکی از مهم ترین آداب اقامت در هتل برای مدیران است.
وظیفه بخش Concierge این است که در رابطه با موارد داخل هتل و یا خارج از هتل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد. شرح کامل خدمات ارائه شده در داخل هتل، معرفی جاذبه های خارج از هتل، ارائه اطلاعات در رابطه با پروازها و همچنین امکان رزرو آن در صورت نیاز ،ارائه اطلاعات در رابطه با برنامه های فرهنگی همچون تئاتر ،کنسرت و غیره و همچنین رزرو بلیط برای مهمانان و تسلط بر برنامه رزرواسیون هتل از جمله وظایف این بخش است که می توانید از آن استفاده نمایید. در حین اقامت در سفر های کاری وقتی هتل تان را به درستی انتخاب کرده باشید دیگر نگران صورتحساب ها نخواهید بود.
هتل های لوکس معمولا تعداد زیادی پرسنل دارند و اگر چنین هتلی را برای اقامت در سفر های کاری خود انتخاب کرده اید شما می توانید از خدمات افرادی همچون نگهبان درب ورودی، مسئول حمل چمدان ها، مسئول نظافت اتاق، مسئول آسانسور ،مسئول حمام، ماساژور،خیاط و مسئول تمیز کردن و واکس زدن و غیره برخوردار شوید. ولی انتظار نداشته باشید که در هتل های تجاری چنین خدماتی به شما عرضه شود. به خاطر داشته باشید که در هتل هایی که خدماتی از این دست به شما ارائه می شود کارکنان هتل انتظار دارند که از شما انعام دریافت کنند. دادن انعام جزء الزامات اقامت در هتل و البته نشان دهنده ی شخصیت حرفه ای شماست . یکی از آداب اقامت در هتل برای مدیران برای هنگامی که به هتل رسیده اند این است که ابتدا مقدمات پذیرش خود را در هتل انجام داده، به اتاقشان بروند و کمی استراحت کنند و زمانی را برای دوش گرفتن و غذا خوردن و آماده شدن برای رفتن به جلسه کاری شان در نظر بگیرند. نباید با سرعت و عجله ، و با ظاهری خسته و کسالت آور در جلسات کاری حاضر شوید.

آداب اقامت در هتل برای مدیران هنگام سفر با همکاران

مسافرت با همکاران
سفر کردن با همکاران به ویژه آنهایی که با شما رابطه ی خوبی دارند می تواند سفر شما را جذاب تر کند. برعکس سفر کردن با کسانی که چندان به آنها علاقه ای ندارید یا به سختی رفتارشان را تحمل می کنید می تواند سفر شما را به یک شرایط ناخوشایند و غیرقابل تحمل تبدیل کند. وقتی با همکارانتان سفر می کنید باید خیلی مراقب باشید چون رفتارهای اشتباه می تواند شخصیت حرفه ای شما را مخدوش سازد. هرچقدر هم با همکارانتان دوست و صمیمی باشید اما داشتن یک سفر هوایی طولانی مدت یا اقامت در یک اتاق از هتل بدین معنا نیست که همه ی اطلاعات شخصی و خصوصی تان را در اختیار آنها بگذارید.
شاید شما در خواب حرف می زنید یا صدای خرو پفتان خیلی بلند است، این مسئله یک امر کاملا خصوصی است . اگر در مقابل دیگران فاش شود می تواند وجهه شغلی شما را تحت تأثیر قرار بدهد. ممکن است همین مسئله ی ساده باعث شود تا همکارانتان شما را تمسخر کنند یا شخصیت شما را زیر سؤال ببرند. این که شما و همکارانتان در یک سفر مشترک هستید بدین معنا نیست که باید همه اوقات فراغت را نیز با هم بگذرانید. ممکن است همکارتان تصمیم بگیرد در اوقات فراغت و در زمان اقامت در سفرهای کاری به دیدن یک دوست قدیمی برود یا در پارک آبی نزدیک هتل تفریح کند. سعی نکنید به زور با وی همراه شوید فقط به این بهانه که تنها هستید یا کاری برای انجام دادن ندارید.

هر چقدر هم با همکارانتان دوست و صمیمی باشید اما داشتن یک سفر هوایی طولانی مدت یا اقامت در یک اتاق از هتل بدین معنا نیست که همه ی اطلاعات شخصی و خصوصی تان را در اختیار آنها بگذارید. شاید شما در خواب حرف می زنید یا صدای خرو پفتان خیلی بلند است، این مسئله یک امر کاملا خصوصی است .

تا جایی که می توانید برای اقامت در سفر های کاری سعی کنید برای خودتان یک اتاق مجزا در هتل رزرو کنید تا عادت های خواب همکارتان مزاحم خواب شما نشود. از طرفی شما نیز ممکن است عادت هایی داشته باشید که برای همکارتان آزاردهنده باشد.
هنگام اقامت در سفرهای کاری و در زمان صرف غذا در هتل با همکارتان هماهنگ کنید. البته شاید همکارتان به اندازه شما سخرحیز نباشد و نتواند ساعت 6 صبح برای صبحانه در غذاخوری رستوران حاضر شوید. او را تحت فشار قرار ندهید و اجازه دهید تا در سفر خود احساس راحتی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا