ارتقای شغلیموفقیت

آداب مسافرت با هواپیما برای مدیران و سفرهای کاری

سفر با هواپیما از گذشته تا به حال برای خیلی از افراد یک امر ترسناک و دلهره آور است. همین ترس واسترس شدید گاهی باعث می شود تا مسافران با خلبان و خدمه هواپیما رفتاری نادرست و غیر مودبانه داشته باشند. قبل از اینکه برای سفر هوایی خود برنامه ریزی کنید بهتر است با آداب سفر با هواپیما بیشتر آشنا شوید تا در هنگام مواجهه با چالش های مربوط به این نوع سفر دچار مشکل نشوید.


سیاست های امنیتی جدید برای سفرهای هوایی

سفر کاری هوایی
دنیای سفرهای هوایی امروزه با تغییرات سریع و روزافزونی مواجه است. اگر اخیرا سفر هوایی نداشته اید، قبل از اینکه برای سفر خود تدارک ببینید بهتر است قوانین اداره امنیت حمل و نقل ( TSA ) مراجعه کرده و از آخرین تغییرات در قوانین امنیتی سفرهای هوایی آگاه شوید. برای اینکه در هنگام سفر هوایی دچار مشکل نشوید به موارد زیر دقت کنید:
  • قبل از اینکه به فرودگاه بروید تمامی وسایل دیجیتال خود را بررسی کنید و مطمئن شوید به اندازه کافی شارژ دارند. شارژر همراه را فراموش نکنید. هنگام عبور از دستگاه امنیتی فرودگاه قطعا از شما خواسته می شود تا دستگاه های دیجیتالی تان را روشن کنید.
  • جیب هایتان را خالی کنید و اقلام فلزی مانند دسته کلید و خودکار و غیره را در جیب خود نگه ندارید. آمادگی این را داشته باشید که از شما بخواهند تا دستبند و ساعت و کمربند و اقلام زینتی خود را هنگام عبور از دستگاه امنیتی فرودگاه از خودتان جدا کنید.
  • در صورت امکان بلیط خود را از طریق کارت اعتباری خریداری کنید. مسافرانی که بلیطشان را با پول نقد خریداری می کنند اغلب توسط مامورین امنیتی فرودگاه مورد پرس و جو قرار می گیرند. این از مهم ترین نکات مسافرت با هواپیما برای مدیران است.
  • قبل از اینکه وسایل سفر خود را جمع کنید، ابتدا بررسی کنید و مطمئن شوید که مجاز به حمل چه اقلامی هستید و حمل چه اقلامی غیر مجاز است.
  • از آداب مسافرت با هواپیما برای مدیران این است که به غیر از کیف دستی خود، وسیله ی دیگری را با خود به سالن هواپیما نبرند.

قبل از اینکه به فرودگاه بروید تمامی وسایل دیجیتال خود را بررسی کنید و مطمئن شوید به اندازه کافی شارژ دارند.

آداب مسافرت با هواپیما برای مدیران

برنامه ریزی سر کاری
  • کارکنان هواپیما همیشه سعی بر این دارند که وظیفه خود را به درستی و به بهترین نحو انجام بدهند. اما گاهی عوامل مختلفی از قبیل شرایط بد آب و هوایی، مشکلات فنی، مشکلات امنیتی و غیره باعث می شود تا پرواز ها با تأخیر انجام شوند. در چنین شرایطی برخی از مسافرین عصبانی شده و با رفتارهای خشمگینانه و بی ادبانه خود کارکنان فرودگاه و هواپیما را مورد آزار و اذیت قرار می دهند. در چنین شرایطی کنترل اعصاب خود را حفظ کنید و از کوره در نروید.
  • در صورتی که قرار است به محض رسیدن به مقصد مورد نظرتان وارد یک جلسه کاری شوید، در برنامه سفر خود حتما تاخیر احتمالی پروازتان را در نظر بگیرید. سعی کنید جلسه کاری خود را دو الی سه ساعت بعد از رسیدنتان به مقصد قرار دهید.
  • برای مدیرتان یک لیست از برنامه سفر خود تهیه کنید و در آن مواردی همچون زمان پرواز، زمان برگشت از سفر،برنامه زمانی و مکانی جلسات، شماره تلفن هتل و شماره تلفن مشتریان را درج کنید.

در هنگام سفر با هواپیما از اشتباهات زیر جدا خودداری کنید:

  • آداب مسافرت با هواپیما برای مدیران می گوید از ادکلن های تند و سنگین استفاده نکنید.
  • بلند حرف زدن و بلند خندیدن از جمله رفتارهای زشتی است که دیگران را آزار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا