بیماری هابیماری های مقعدی

درمان بواسیر یا هموروئید در طب سنتی

بیماری بواسیر یا هموروئید عارضه دردناک و بسیار آزار دهنده بوده که ناشی از التهاب و تورم عروق در ناحیه مقعدی پدید می آید. این بیماری مقعدی در اثر اعمال فشار بیش از اندازه به مقعد ایجاد شده ولی علت بواسیر را نمی توان دقیقا عنوان نمود.
علائم هموروئید شامل خونریزی از مقعد، درد، سوزش و خارش و احساس مداوم نیاز به دفع است که می توانند روند زندگی عادی فرد را با اختلال مواجه کنند.
بواسیر با استفاده از روشهای مختلفی قابل رفع است که این روش ها بسته به وضعیت بیماری تعیین می شوند. که البته بهتر است با نظر پزشک انتخاب شوند.
یکی از راهکارها، درمان بواسیر در طب سنتی است. اطلاعات دقیقی در رابطه با تاریخچه درمان این بیماری به روش سنتی در دسترس نیست. و برخلاف تمامی این پیشرفت ها هنوز هیچ داروی اختصاصی برای درمان این بیماری معرفی نشده است.


علت بواسیر از منظر طب سنتی

درمان بواسیر با طب سنتیعلت هموروئید از نظر این طب خلط سوداوی یا همان خون سوداوی است. در واقع می توان گفت تولید خلط سودا در بدن موجب شده این عروق دچار تورم و التهاب شوند. این خلط در اثر مزاج سرد و خشک ایجاد می شود. در نتیجه هرعاملی که تولید خلط سودا در بدن را افزایش دهد، عامل این بیماری شناخته می شود. علل تولید خون سوداوی عبارتند از :

  • افزایش حرارت کبد
  •  ضعف طحال
  •  افزایش برودت
  • سده (هر نوع بند آمدگی در عروق و مجاری ) طولانی مدت
  •  عود مکرر بیماری ها
  • مصرف غذاهای سوداوی مثل کلم، عدس، بادمجان، گوشت مانده
  • مصرف برخی داروها که موجب اتصال عروق می شوند.
  • زیاده روی در مصرف مسهل ها

درمان بواسیر با طب سنتی

درمان سنتی را می توان زیر مجموعه ای درمان خانگی هموروئید دانست، درمان این بیماری از منظر این طب کمی متفاوت است. پزشکان و متخصصان این حوزه بر این باورند که برداشت زائده بیماری از طریق جراحی نه تنها به رفع بیماری کمک نمی کند، بلکه می تواند موجب انتقال خلط سودا به سایر نقاط بدن گردد.

اما در هر صورت نمی توان درمان بواسیر در طب سنتی را عنوان درمان قطعی بیماری معرفی کرد.

پزشکان سنتی بر این باورند که درمان بواسیر در طب سنتی از طریق دفع و از بین بردن خون سوداوی امکان پذیر است. در واقع غلبه بر سودا راه درمان هموروئید است.

برای این منظور می بایست از عوامل مستعد کننده بیماری که فشار داخل شکم را افزایش می دهد، مانند یبوست دوری نمود. همچنین متعادل کردن مزاج کبد، طحال و معده نیز می تواند به بهبودی کمک کند. مهمترین مورد در درمان سنتی بواسیر این است که یبوست که هم عامل بیماری است و هم از عوارض آن به شمار می رود، را برطرف کنید. زیرا تا زمانی که یبوست همچنان با پرجاست امکان بهبودی بیماری وجود ندارد. به همین جهت چند راهکار ساده برای بهبود یبوست با این روش را معرفی می کنیم :

  • ماساژ شکم، پهلو ها و مثانه با روغن زیتون، شب ها قبل از خواب
  • مصرف خاکشیر، برای این منظور می توانید صبح ها یک قاشق خاکشیر را در یک لیوان آب جوش ریخته و با نبات میل کنید.
  • مصرف روغن زیتون، بهتر است از روغن های خالص استفاده کنید و روزانه 3 قاشق از آن را میل کنید.

درمان بواسیر در طب سنتی با مغز فلوس

  • مصرف مغز فلوس، این دمنوش بهتر است همراه با گل سرخ مصرف شود. این دمنوش را می توانید صبح ها دو ساعت بعد از صبحانه و یا بعد ظهر ها را میل کنید.
  • از مصرف غذاهای آماده و سرخ کردنی و با ادویه جات زیاد تا حد امکان خودداری کنید.
  • مصرف غذاهای ملین و نرم به بهبود یبوست کمک می کند.

اگر قصد درمان بواسیر با طب سنتی را دارید بهتر است از یک متخصص درمان سنتی کمک بگیرید. همچنین در صورت عدم درمان در طی مدتی کوتاه به پزشک متخصص و یا جراح مراجعه کنید زیرا که با گذشت زمان بیماری پیشرفت کرده و درمان آن نیز به همین نسبت پیچیده تر خواهد شد.

اما در هر صورت نمی توان درمان بواسیر در طب سنتی را عنوان درمان قطعی بیماری معرفی کرد. زیرا حتی اگر بیماری برطرف شود، همچنان امکان عود مجدد آن وجود دارد.

تنها راهکار قطعی برطرف کردن بیماری از طریق جراحی هموروئید و یا درمان بواسیر با لیزر است. به شما توصیه می کنیم برای تصمیم گیری قطعی در رابطه با انتخاب نوع درمان و آشنایی بیشتر با انواع روشها، مطالعه مقاله درمان هموروئید را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا