سبک زندگیمد و زیبایی

برای کسب بهترین نتیجه قبل از تزریق بوتاکس ، این مقاله را بخوانید.

چین و چروک هایی که با گذر زمان بر روی چهره ی ما می نشینند همیشه غم انگیزند و یادآور این موضوع هستند که عمر ما در حال گذر است. شاید ترس از پیری و از دست دادن زیبایی و جوانی تنها دلیلی باشد که بخواهیم زمان را برای همیشه متوقف کنیم تا همیشه جوان بمانیم. چیزی که از توان ما خارج است. ولی ما در عصری زندگی می کنیم که علم در تسخیر ماست.
بازگرداندن جوانی و داشتن دوباره ی پوستی صاف و شاداب با کمک فناوری های پیشرفته ی امروزی امکان پذیر شده و در این میان بوتاکس طرفداران خاص خود را دارد. تزریق بوتاکس یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین روش ها برای درمان چین و چروک و خطوط صورت در دنیای زیبایی و پزشکی است. روشی که می تواند خطوط پیشانی و صورت شما را صاف کرده و پوستی ایده آل را برای شما به همراه بیاورد. اگر به تزریق بوتاکس فکر میکنید توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.


آیا واقعا به تزریق بوتاکس نیاز دارید؟

بیشترین تاثیر بوتاکس بر روی خطوط اخم ، خطوط افقی پیشانی و اطراف چشم های شماست. به عبارت دیگر بیشترین بازدهی این روش در قسمت ثلث فوقانی صورت است. البته خطوط خنده ی اطراف لب ها و گردن هم می تواند برای این کار کاندیدهای مناسبی هستند.در ضمن شما باید در حالت عادی و بدون اخم و خندیدن بتوانید خطوط و چین ها را مشاهده کنید. اگر چنین چیزی مشاهده نکردید یا چین و چروک های شما از فرم دیگری برخوردار بودند باید بگوییم که دور بوتاکس را بهتر است خط بزنید. همچنین اگر می خواهید فرورفتگی های صورت خود را درست کنید و به صورت خود حجم دهید بوتاکس گزینه ی مناسبی نیست.

بوتاکس به تجدید و تکرار نیاز دارد

بوتاکس راهی موقت برای درمان چین و چروک و خطوط صورت شماست. هر 4 الی 6 ماه نیاز به تزریق مجدد بوتاکس خواهید داشت پس این نکته را در نظر بگیرید که شما باید در فواصل زمانی معینی تزریق را تکرار کنید و برای آن هزینه بپردازید.

ممنوعیت های بوتاکس

ممنوعیت تزریق بوتاکس
بوتاکس ممنوعیت هایی دارد که همه ی افراد نمی توانند از آن استفاده کنند. اگر در دسته ی افراد زیر قرار دارید بهتر است که روش دیگری را به جای بوتاکس انتخاب کنید.
  • افرادی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند.
  • افرادی که سن آنها زیر 18 سال است.
  • افرادی که به ام اس مبتلا هستند.
  • افرادی که نارسایی کلیه دارند.
  • افرادی که بیماری های قلبی و عروقی دارند.
  • افرادی که در 2 الی 3 هفته ی اخیر واکسن تزریق کرده اند.
  • افرادی که سابقه ی حساسیت به این ماده را دارند.
  • افرادی که به پروتئین گاو حساسیت دارند.
  • افرادی که مشکلات انعقادی خون دارند.
  • افرادی که دارای بیماری های التهابی و عفونی در صورت و سایر نقاط بدن خود هستند.
  • افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها به شدت ضعیف است.
  • افرادی که ایدز مبتلا هستند.
  • افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند.
  • افرادی که بیماران نورولوژیک محسوب می شوند.

قبل از تزریق بوتاکس این داروها را کنار بگذارید

داروهایی مانند آسپرین، وارفارین ، ویتامین E و داروهای حاوی جینسینگ را 2 هفته قبل از آغاز تزریق بوتاکس کنار بگذارید. چون می تواند تداخل دارویی ایجاد کرده و باعث بروز مشکلاتی مانند ایجاد کبودی در محل تزریق شود.

بیشترین تاثیر بوتاکس بر روی خطوط اخم ، خطوط افقی پیشانی و اطراف چشم های شماست. به عبارت دیگر بیشترین بازدهی این روش در قسمت ثلث فوقانی صورت است. البته خطوط خنده ی اطراف لب ها و گردن هم می تواند برای این کار کاندیدهای مناسبی هستند.

قبل از تزریق بوتاکس مصرف سیر و چای سبز را قطع کنید

مطالعات نشان داده که برخی مواد مانند سیر و چای سبز می توانند اتفاقات پیش بینی نشده ای را پس از تزریق بوتاکس به همراه داشته باشند. از این رو توصیه می شود که برای جلوگیری از بروز چنین پیامدهایی مصرف برخی مواد غذایی مانند سیر و چای سبز را از 2 الی 3 هفته قبل از آغاز تزریق قطع کنید.

زمان 3 الی 7 روز را برای مشاهده ی تاثیرات بوتاکس در نظر بگیرید

اگر مراسم عروسی یا مهمانی خاصی در پیش دارید و می خواهید با تزریق بوتاکس زیباتر و شاداب تر به نظر بیایید باید بدانید که اثرات تزریق آنی نیست و 3 الی 7 روز پس از تزریق می توانید شاهد اثرات آن باشید. پس بهتر است که چنین زمانی را در نظر بگیرید تا در روز عروسی تو ذوقتان نخورد. و به یاد داشته باشید که اینکه در محل تزریق ها شاهد کبودی خواهید بود و چندین روز باید با آنها مدارا کنید. بهترین زمان تزریق بوتاکس 2 هفته قبل از مراسم شماست.

زمان مناسب برای تزریق بوتاکس صبح است

شاید برای شما عجیب باشد ولی بهتر است که تزریق بوتاکس خود را در حوالی صبح یا ظهر انجام دهید زیرا نباید تا 5 ساعت دراز بکشید و بخوابید تا بوتاکس بهترین نتیجه ی ممکن را به شما ارائه دهد. ورزش کردن و تحرک هم باید برای 1 روز کنار بگذارید. بهتر است که شب قبل خواب و استراحت کافی داشته باشید تا روز انجام تزریق سرحال باشید و خوابتان نگیرد. در ضمن با صورت تمیز و بدون آرایش به کلینیک بروید. آرایش کردن قبل از تزریق بوتاکس می تواند باعث بروز عفونت های پوستی در شما شود. پس آرایش صورت و گردن خود را کاملا پاک کنید.

دکتر متخصص و با تجربه برای تزریق بوتاکس انتخاب کنید

متخصص تزریق بوتاکس
همان قدر که وقت می گذارید و درباره ی بوتاکس و عوارض آن مطالعه می کنید همان قدر هم زمان برای پیدا کردن دکتر و کلینیک معتبر برای تزریق بوتاکس صرف کنید. تزریق بوتاکس به مهارت فوق العاده بالایی نیاز دارد و اعتماد به تبلیغات و سپردن آن به دست یک فرد غیر آگاه و ناشی می تواند برای همیشه بوتاکس را به یک خاطره ی بد برای شما تبدیل کند. حتما مطمئن شوید که شخصی که قرار است تزریق شما را انجام دهد در این زمینه متخصص است و از مهارت بالایی برخوردار است و به چهره و زیبایی شما آسیبی نخواهد زد.

مصرف روی را قبل از تزریق بوتاکس فراموش نکنید

مصرف مکمل روی می تواند اثرات بوتاکس را بیشتر و بهتر نشان دهد. پس اگر تصمیم دارید تزریق بوتاکس را انجام دهید چند ورق مکمل روی در خانه داشته باشید و مصرف روزانه ی آن را 2 هفته قبل از تزریق آغاز کنید و تا چندین هفته پس از تزریق هم آن را ادامه دهید.

قیمت بوتاکس

سوالی که برای بسیاری از افراد ممکن است به وجود بیاید هزینه ی بوتاکس است. طبیعی است که این روش نسبت به سایر روش های زیبایی پرهزینه تر است ولی اگر به دنبال قیمت بوتاکس هستید باید بدانید که میزان آن بر اساس هر واحد بوتاکس تزریقی به صورت و گردن شما محاسبه خواهد شد. تعداد واحدهای تزریق بر اساس گستردگی چین و چروک ها و خطوط پیشانی و صورت تان مشخص می شود. همچنین برند بوتاکسی که برای تزریق شما انتخاب می شود در قیمت آن بسیار تاثیر گذار است.و در پایان موقعیت جغرافیایی کلینیک و مطب دکتری که برای انجام تزریق بوتاکس انتخاب کرده اید به همراه در نظر گرفتن موارد بالا و معاینه ی صورت شما می تواند قیمت نهایی بوتاکس را مشخص کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا