سبک زندگیمد و زیبایی

مراحل تزریق بوتاکس: در زمان تزریق بوتاکس چه اتفاقی برای شما می افتد؟

زمانی که آینه ها از وجود چین و چروک و خطوط صورت شما خبر می دهند شاید یکی از اولین فکرهایی که به ذهن شما میرسد گزینه ی بوتاکس باشد. هیجان انگیز و در عین حال ناشناخته و شاید کمی نگران کننده. اگر برای اولین بار می خواهید تزریق بوتاکس را انجام دهید شاید کنجکاوی های زیادی در رابطه با آن داشته باشید و بخواهید بدانید چطور در عرض 1 ساعت چهره ی شما دگرگون خواهد شد.
پس با بیچشک همراه باشید تا قبل از شروع با مراحل تزریق بوتاکس آشنا شوید و ببینید چه اتفاقاتی در انتظار شماست.


عملکرد بوتاکس چگونه است؟

قبل از هر چیز بد نیست بدانید که عملکرد بوتاکس بر پوست شما چیست و چگونه باعث زیبایی آن می شود؟بوتاکس همان سم بوتولینوم است. این همان سمی است که می تواند مسمومیت کشنده ای به نام بوتولیسم به وجود بیاورد که با فلج شدن تمامی اعضای بدن منجر به مرگ می شود. شاید برای شما عجیب باشد که چنین سم کشنده ای چگونه می تواند در صنعت زیبایی وارد شود؟

متخصصان دریافتند که اگر این سم در مقادیر بسیار کم و با ساختاری متفاوت تر به مناطقی از صورت که دارای خطوط و چین و چروک است تزریق شود می تواند عضلات آن ناحیه را به طور موقتی فلج کند و در نتیجه با ثابت ماندن این عضلات چین و چروک ها و خطوط صورت از بین خواهند رفت.

این تمام اتفاقی است که در اثر تزریق بوتاکس رخ می دهد. شما 3 الی 7 روز پس از تزریق بوتاکس می توانید شاهد از بین رفتن تدریجی خطوط و چین و چروک صورت و گردن خود باشید و اثرات آن 4 الی 6 ماه بر روی صورت شما باقی خواهد ماند.

بله بوتاکس اثر دائمی ندارد و نهایتا پس از 6 ماه تاثیرات خود را از دست می دهد و چین و چروک ها دوباره خود را نشان خواهند داد پس شما نیاز به تزریق مجدد خواهید داشت. پس قبل از هرچیزی هزینه و وقت را در نظر بگیرید.

بعد از تزریق بوتاکس، به آرامی بنشینید و استراحت کنید. تا 5 ساعت هرگز دراز نکشید و نخوابید و همچنین ورزش و تمرین کردن را تا 24 ساعت کنار بگذارید. به صورت خود دست نزنید و آن را نمالید.

تعیین میزان دوز تزریق بوتاکس

مراحل تزریق بوتاکستزریق بوتاکس بر حسب واحد بوتاکس انجام خواهد شد. اولین قدم از مراحل تزریق بوتاکس انتخاب شخصی است که قرار است تزریق بوتاکس را به دست او بسپارید. برای این کار یک پزشک متخصص و کلینیک معتبر پوست پیدا کنید و دور افراد ناشی و تبلیغات های ارزان قیمت را به کل خط بکشید. فراموش نکنید زیبایی چیزی نیست که آن را به دست هر کسی بسپارید.پزشک پس از بررسی و معاینه ی کامل صورت و گردن شما به دقت چین و چروک ها و خطوط آن را مورد ارزیابی قرار می دهد تا ببیند چقدر برای تزریق بوتاکس کاندید مناسبی هستید؟

پس از معاینه و پرسش هایی درباره ی سوابق بیماری ها و مشکلات شما در حال و گذشته برای شما مشخص می کند که به چند واحد بوتاکس نیاز دارید و هزینه ی شما چه میزان خواهد بود.

آغاز تزریق بوتاکس

هنگام تزریق بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟از مهمترین مراحل تزریق بوتاکس انتخاب زمان مناسب برای تزریق بوتاکس است. بهترین زمان برای تزریق بوتاکس صبح و حوالی ظهر است. چون پس از تزریق بوتاکس نباید تا 5 ساعت دراز بکشید، بخوابید و فعالیت بدنی داشته باشید تا همه چیز درست پیش برود. با صورت و گردن تمیز و بدون آرایش به کلینیک بروید. شما به آرامی می نشینید و نیازی به هیچ گونه بستری و بیهوشی عمومی نخواهید داشت. پس از 1 ساعت همه چیز به پایان می رسد.

فقط ممکن است برای کاهش درد جای سوزن ها کمی ماده ی بی حسی موضعی برای پوست شما در نظر بگیرند ولی درد نگران کننده ای وجود ندارد.

سپس پزشک شما میزان مشخصی از ماده ی بوتاکس را به وسیله ی سرنگ بسیار نازکی به نقاط مخصوصی از پوست صورت شما تزریق می کند. کمی درد و خونریزی مختصر در محل های تزریق کاملا طبیعیست و سریع از بین می رود پس نگران چیزی نباشید. بهتر است که در روز تزریق بوتاکس یکی از دوستان خود را ببرید تا کنار شما باشد.

پس از تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکسهمه چیز در کمتر از 1 ساعت به پایان می رسد و مراحل تزریق بوتاکس به پایان می رسد و شما به خانه باز می گردید. بهتر است رانندگی نکنید. با پایان مراحل تزریق بوتاکس درد و ضعفی گنگ و مبهم در عضلات صورت و کل بدن خود حس خواهید کرد که تا ساعت ها می تواند وجود داشته باشد ولی چیزنگران کننده ای نیست و بوتاکس در حال جذب شدن به عضلات شماست. در این مرحله مهم ترین توصیه حفظ آرامش و عدم تحرک شماست.

به آرامی بنشینید و استراحت کنید. تا 5 ساعت هرگز دراز نکشید و نخوابید و همچنین ورزش و تمرین کردن را تا 24 ساعت کنار بگذارید. به صورت خود دست نزنید و آن را نمالید.

شما تا دو و یا شاید هم 3 روز ممکن است احساس سردرد و تاری دید داشته باشید که کاملا عادیست. برای کاهش سردرد خود می توانید از مسکن هایی مثل ایبوپروفن استفاده کنید. کبودی و التهابات صورت خود را با کمک کیسه ی یخ آرام تر کنید. 3 الی 7 روز مدارا کنید تا همه ی عوارض جانبی بوتاکس از بین برود و شاهد تغییرات چهره ی خود باشید.

اگر پس از گذشت چند روز پس از تزریق بوتاکس علائم شما شدید تر شد و با تنگی نفس، تب، استفراغ، درد قفسه ی سینه و ضعف عضلانی شدید روبرو شدید حتما با پزشک متخصص خود تماس بگیرید.

یک دیدگاه

  1. ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار کاربران قرار دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا