رژیم غذاییسبک زندگیمد و زیبایی

رژیم سه روزه پوست برای رفع چین و چروک

زیبایی با سن و سال میانه ی خوبی ندارد. سن که بالا می رود، پوست خراب می شود. این یک قانون است. با افزایش سن، پروتئین های پوست تحلیل می روند و خاصیت ارتجاعی پوست کم می شود. کم کم سر و کله ی چین و چروک ها هم پیدا می شود و زیبایی هر روز بیشتر از دیروز تهدید می شود. اگر چه نمی توان جلوی افزایش سن را گرفت، اما متخصصان تغذیه می گویند با رعایت یک برنامه غذایی سنجیده و حساب شده می شود سرعت و شدت تخریب پوست را کاهش داد. به عقیده ی آنها این قفل زیبایی را فقط یک کلید باز می کند:
رعایت یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ، ویتامین C، ویتامین E، سلنیوم، ویتامین A، اسیدهای چرب امگا 3 و آب.
رژیم سه روزه پوست ،نمونه ای از همان «کلیدهای تغذیه » است که می تواند قفل زیبایی را باز کند.


روز اول

رژیم سه روزه پوستصبحانه : شیر به همراه بادام و توت. یک لیوان شیر کم چرب را با یک پیمانه توت مخلوط کنید، سپس 1 تا 2 قاشق سوپ خوری خلال بادام یا گردوی خرد شده و 2 قاشق سوپ خوری جوانه ی گندم به آن اضافه و میل کنید.( 360 کالری )
ناهار : همبرگر به همراه قارچ و کلم بروکلی. 140 گرم گوشت همبرگر ( گوشت کم چرب ) را به همراه گوجه فرنگی و کمی قارچ تفت داده، به اضافه یک پیمانه کلم بروکلی پخته یا خام در یک نان همبرگر ( در اندازه استاندارد ) بگذارید و میل کنید. اگر دلتان خواست می توانید از یک قاشق سوپ خوری سس گوجه فرنگی هم به عنوان چاشنی استفاده کنید. ( 500 کالری )
عصرانه : نصف یک انبه و یک لیوان شیر کم چرب. برای عصرانه می توانید به جای انبه، از نصف یک طالبی کوچک ( گرمک ) استفاده کنید و به جای یک لیوان شیر کم چرب هم می توانید بروید سراغ بستنی؛ البته به همان مقدار، نه بیشتر.( 180 کالری )
شام : ماهی کبابی به همراه اسفناج و سیب زمینی. 140 گرم ماهی کباب شده ( از هر نوع ماهی ) را می توانید همراه با نصف یک سیب زمینی متوسط پخته و یک پیمانه اسفناج پخته یا کلم بروکلی یا نخود فرنگی میل کنید. ( 560 کالری )در روز اول رژیم سه روزه پوست ، شما مجموعا 1600 کالری دریافت خواهید کرد.

اگر چه نمی توان جلوی افزایش سن را گرفت، اما متخصصان تغذیه می گویند با رعایت یک برنامه غذایی سنجیده و حساب شده می شود سرعت و شدت تخریب پوست را کاهش داد.

 روز دوم از رژیم سه روزه برای پوست

صبحانه : املت با یک برش نان. نصف یک پیاز خرد شده را تفت دهید و مقداری هم فلفل دلمه ای با کمی گوجه فرنگی ( به مقدار دلخواه ) به آن اضافه کنید. یک قاشق چایخوری روغن کلزا بریزید و منتظر شوید تا موادتان یکدست شود بعد تخم مرغ ها را اضافه کنید:
یک تخم مرغ کامل و دو سفیده ی تخم مرغ ( ترجیحا از تخم مرغ های غنی شده با امگا 3 ). وقتی تخم مرغ ها سفت شد، املت تان آماده است و می توانید آن را با یک برش نان میل کنید. ( 350 کالری )
ناهار : خوراک ماهی تن . یک کنسرو ماهی تن ( 180 گرم ) را پوره کنید یا به همان شکل روی دو تکه نان تست بگذارید. یک قاشق سوپ خوری سس مایونز کم چرب، پیاز خرد شده و کمی هم فلفل سیاه به آن اضافه کنید. روی هر کدام، چند برش نازک گوجه فرنگی و یک برش کوچک پنیر کم چرب ( از هر نوع پنیری که دوست دارید ) بگذارید و سپس آنها را داخل فر قرار دهید تا پنیرها آب شود. ناهار شما آماده است. ( 500 کالری )
عصرانه : هویج بستنی، یک لیوان آب هویج را با یک پیمانه بستنی مخلوط کنید. ( 180 کالری )
شام : مرغ کبابی به همراه سیب زمینی و کلم بروکلی. 140 گرم سینه ی مرغ ( بدون پوست ) را بپزید یا در تابه به همراه دو قاشق سوپ خوری روغن کلزا یا روغن زیتون و سیر خرد شده و سبزیجات دلخواهتان سرخ کنید. سپس آن را به همراه یک عدد سیب زمینی پخته و یک پیمانه کلم بروکلی ( یا اسفناج یا کلم پیچ ) میل کنید. ( 580 کالری )در روز دوم رژیم سه روزه پوست ، شما مجموعا 1610 کالری دریافت خواهید کرد.

روز سوم

تغذیه مناسب پوستصبحانه : نان و پنیر و گردو یا گوجه فرنگی . یک پیمانه پنیر کم چرب ( 1 درصد ) را به همراه 2 قاشق سوپ خوری گردوی خرد شده یا خلال بادام و 2 عدد گوجه فرنگی( یا یک پیمانه توت یا نصف برش انبه ) میل کنید. ( 350 کالری )
ناهار : مرغ کباب شده به همراه سالاد. به 120 گرم مرغ کباب شده یا میگوی طبخ شده یا ماهی کبابی حدود 30 گرم پنیر پیتزا اضافه کنید و همراه با سالاد کاهو میل نمایید. برای چاشنی می توانید از 4 قاشق سوپ خوری سس مایونز معمولی استفاده کنید. ( 400 تا 500 کالری )
عصرانه : یک پیمانه توت فرنگی و 20 عدد بادام. ( 220 کالری )
شام : گوشت کم چرب سرخ شده با برنج. 140 گرم گوشت کم چرب را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را با 2 قاشق سوپ خوری روغن کلزا تفت بدهید. نصف پیمانه فلفل دلمه ای، نصف پیمانه نخود فرنگی و 2 عدد تره فرنگی خرد شده هم به آن اضافه کنید و اگر دلتان خواست سیر خرد شده و فلفل و نمک هم اضافه کنید. بعد آن را با نصف پیمانه برنج دم کرده و یک پیمانه اسفناج پخته ( کلم بروکلی یا کلک پیچ ) میل کنید.
می توانید به جای گوشت، از مرغ یا میگو هم استفاده کنید. ( 590 کالری )در روز رژیم سه روزه پوست ،  شما مجموعا 1660 یا 1650 کالری دریافت خواهید کرد.

توصیه ای که نباید یادتان برود

برای استفاده از هر نوع رژیم غذایی برای لاغری بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید؛ چون تجربه نشان داده است که اگر کاهش وزن تان شدید و ناگهانی باشد، احتمال بروز چین و چروک در پوست تان زیاد می شود. علتش هم واضح است: لاغری نابهنگام باعث از بین رفتن لایه های چربی زیر پوست می شود و این امر پوست را در معرض چین و چروک قرار می دهد. تا می توانید از سیگار و مواد مخدر بپرهیزید؛ چرا که این دو با از بین بردن چربی های زیر پوست، زمینه را برای بروز چین و چروک های پوستی فراهم می کنند. به خودتان مسلط باشید و حدالمقدور عصبی نشوید. آدم های عصبی به خاطر استفاده بیش از حد از عضلات صورتشان، باعث پیدایش تدریجی چین و چروک در چهره ی خود می شوند.
هر روز ترکیبی از مواد لبنی و میوه بخورید ( مانند هویج بستنی، شیر توت فرنگی و … ). استفاده از مواد لبنی همراه با میوه های حاوی بتاکاروتن ( نظیر زردآلو، هلو، انبه و … ) باعث شادابی می شود و ضمنا از چروک خوردن پوست تان نیز جلوگیری می کند. این موارد را خارج از مدت رژیم سه روزه پوست ، همیشه باید رعایت کنید.برگرفته از کتاب پوست و زیبایی – نگارش رقیه کشتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا