بیماری هابیماری های پوست و موسبک زندگیمد و زیبایی

رهایی از خشکی پوست در پاییز و زمستان

هوای سرد و خشک زمستان سبب می گردد تا پوست شما مانند بیابان های خشک و بدون آب زبر و ترک ترک شود. از یک طرف بادهای سرد و خشک بیرون از خانه و از طرف دیگر هوای گرم و خشک داخل خانه سبب ایجاد پوستی خشک، خراب و خارش دار می گردد. با انجام این توصیه ها از این معضل رهایی یابید.


توصیه های مهم برای جلوگیری و درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان

علت خشکی پوست در پاییز
همانطور که گفته شد خشکی پوست در پاییز و زمستان معضل شایعی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. در این میان افرادی که از بیماری های پوستی نظیر اگزما رنج می برند بیشتر دچار زحمت می شوند. بنابراین توصیه های ساده ای را برای شما گردآوردیم تا با کاهش علائم خشکی پوست در پاییز و زمستان شما هم مانند دیگر افراد از زیبایی های این فصل لذت ببرید.

از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

عده ای نگرانند که مصرف کرم ها موجب جوش شود، لازم به ذکر است که جوش های صورت اغلب در افرادی که پوست چرب دارند به وجود می آید . اصلا یکی از علل آن افزایش ترشح غدد چربی پوست یا سباسه است که بر حسب فرم های کلینیکی درمان های مخصوص به خود دارند.

برای ایجاد رطوبت عمقی در پوست بهتر است که از روغن کالاندولا روزی دوبار استفاده نمایید. همچنین اگر خارش یا کشش زیادی در پوست شما باشد می توانید ده قطره روغن اکالیپتوس ، نعناع و آلوئه ورا اضافه کنید، بسیار موثر خواهد بود.

 مایعات بیشتری بنوشید

اگر آب بدن شما کاهش یابد، در تشدید خشکی پوست موثر است. لذا توصیه می کنیم تا آب بیشتری مصرف نمایید و حداقل روزانه 2 لیتر مایعات مصرف نمایید. همچنین از خوردن مواد غذایی تند، قهوه و الکل خودداری نمایید.

از ویتامین ها برای پوست خود استفاده نمایید

درمان خشکی پوست در پاییز و زمستان

برای داشتن پوست سالم تر ویتامین های ب کمپلکس ، A و E مصرف نمایید. همچنین از ویتامین E می توانید به طور موضعی در محل هایی مثل زانو و آرنج  هر جایی که خیلی خشک است استفاده نمایید.

زمان دوش گرفتن خود را کوتاه کنید

به خاطر داشته  باشید که حمام طولانی با آب خیلی داغ سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست می گردد لذا به شما توصیه می کنیم تا با آب گرم نه داغ در زمانی کمتر از 15 دقیقه دوش بگیرید. از صابون های خیلی قوی استفاده نکنید. از صابون های ملایم، روغنی و یا صابون بچه استفاده کنید. بعد از حمام با ملایمت خود را خشک کنید . نباید بعد از حمام احساس خشکی و کشیدگی پوست کنید.

لباس مناسب فصل بپوشید

سعی کنید از لباس های کتانی و نخی استفاده کنید و از لباس های رنگ شده و یا عطری حدالامکان استفاده ننمایید. همچنین لباس های خود را با پودرهایی بشویید که دترژنهای قوی نداشته باشد. این سبب می گردد تا دچار خارش یا خشکی پوست نشوید.

زیبایی و سلامت پوست در زمستان

خشکی پوست در زمستانبرای محافظت پوست در سرمای زمستان و جلوگیری از خشکی پوست در پاییز و زمستان چند توصیه وجود دارد. برخی افراد پوست خشک دارند. این مساله در چند گروه از اهمیت بیشتری برخوردار است. کسانی که مبتلا به اگزمای آتوپیک یا سرشتی هستند و خشکی پوست بیشتر مشخص است و یا در کسانی که در سنین بالا هستند و به همین دلیل است که افراد میانسال به بالا پوست خشکی دارند و این خشکی در نقاط با آب و هوای خشک و یا در موارد خاص و فصول مختلف بارزتر می شود. به همین دلیل لازم است همه افراد جهت محافظت از پوست و علائم ناشی از خشکی آن به طور منظم از کرم های نرم کننده، چرب کننده و مرطوب کننده استفاده کنند و در زمان استحمام از صابون کمتری استفاده نمایند. هرکسی می تواند مناسب پوست خود از میان انواع صابون ها و یا شستشو کننده های گلیسیرینه ، کرم دار ، چرب کننده و یا پن های شستشوی ملایم استفاده کرده و بلافاصله بعد از حمام هم لوسیون های مرطوب کننده را مورد استفاده قرار دهد. در مورد دستگاه بخور نیز بد نیست در مناطقی که آب و هوا خشک است به خصوص در فصول سرد سال که انواع دستگاه های حرارتی در داخل منزل و اتاق ها وجود دارند از دستگاه بخور جهت مرطوب نمودن هوا استفاده شود. عده ای نگرانند که مصرف کرم ها موجب جوش شود، لازم به ذکر است که جوش های صورت اغلب در افرادی که پوست چرب دارند به وجود می آید . اصلا یکی از علل آن افزایش ترشح غدد چربی پوست یا سباسه است که بر حسب فرم های کلینیکی درمان های مخصوص به خود دارند.
نکته ی بعدی برای پیشگیری از خشکی و ترک پا به خصوص در فصول سرد، حتما پوست خود را بعد از حمام با وازلین یا کرم های مخصوص ضد ترک پا، چرب کنید و همواره به یاد داشته باشید خشکی پوست می تواند در آسیب رساندن به آن موثر باشد.
برگرفته از کتاب پوست و زیبایی – نگارش رقیه کشتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا