بیماری هابیماری های کلیه و مجاری ادرار

درمان عفونت کلیه با نسخه های شفابخش سنتی و گیاهی

با وجود تمامی پیشرفت های دانش پزشکی بازهم عده ی زیادی برای درمان بیماری ها و مشکلات خود تمایل دارند به سراغ نسخه های سنتی بروند و راه حل را در درمان های گیاهی و خانگی جستجو می کنند. در اثر بخش بودن درمان های سنتی و گیاهی شکی نیست اما باید در نظر بگیرید که با این نسخه ها قرار است به جنگ چه چیزی بروید؟
برای درمان خانگی عفونت کلیه نسخه های سنتی زیادی وجود دارد. اما در میان این حجم انبوه از نسخه ها اثربخشی کدام یک برای درمان عفونت کلیه تایید شده است؟
موضوع مقاله ی امروز بیچشک نگاهی به نسخه های شفابخش سنتی و گیاهی برای درمان عفونت کلیه است.


درمان خانگی عفونت کلیه

عفونت کلیه یکی از خطراتیست که دائما می تواند سلامتی کلیه های ما را تهدید کند. این عفونت از شاخه ی عفونت های باکتریایی است و همان طور که می دانید برای درمان آن به آنتی بیوتیک و مراقبت های پزشکی نیاز است. زیرا در صورت عدم درمان عفونت کلیه خطراتی جدی می تواند سلامتی بدن را تهدید نماید. پس درمان قطعی را نباید در نسخه های سنتی و گیاهی جستجو کنید. اما درمان های خانگی و گیاهی می توانند به عنوان درمان تکمیلی در کنار درمان های پزشکی قرار بگیرند و روند بهبودی و درمان عفونت کلیه را تسریع بخشند.
برای مطالعه ی بیشتر این موضوع می توانید به مقاله ی عفونت کلیه مراجعه کنید تا بهتر با این بیماری و روش های درمان آن آشنا شوید.

آب و مایعات

مایعات برای درمان خانگی عفونت کلیه

نوشیدن 8 الی 9 لیوان آب در طول روز اولین قدم برای آغاز درمان عفونت کلیه است. کلیه ها و به طور کلی بدن ما برای اینکه عملکرد صحیح خود را بتواند حفظ کند به آب کافی نیاز دارد. نوشیدن آب و مایعات فراوان می تواند به کلیه ها و سیستم ادراری شما کمک کند تا راحت تر و سریع تر آلودگی ها ، میکروب ها و عفونت ها را از بدن خارج نماید و اگر عفونتی در سیستم ادراری شما رخ داده است بهبودی آن را تسریع می بخشد. پس آب درمانی اولین قدم برای درمان خانگی عفونت کلیه است.

کرفس

کرفس می تواند به کاهش عفونت کلیه کمک کند و دفع مواد زائد بدن را سرعت ببخشد. کرفس میزان و دفعات دفع ادرار را افزایش می دهد و باعث می شود که کلیه های شما مواد زائد بیشتری دفع کند. این به تسکین درد کلیه کمک زیادی میکند. آب کرفس یک ضدعفونی کننده ی طبیعی است ولی اگر می خواهید تاثیر بیشتری ببینید یک قاشق غذاخوری تخم کرفس آسیاب شده را با 1 فنجان آب ترکیب کرده و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس این محلول را از صافی عبور داده و میل کنید. 3 بار در هفته روزی 1 فنجان از این دمنوش گیاهی را میل کنید.زنان باردار از این روش درمان خانگی عفونت کلیه هرگز استفاده نکنند زیرا کرفس محرک رحم است و می تواند خطر سقط جنین را در بر داشته باشد.

سیب

سیب سرشار از خاصیت است. اگر می خواهید یک روش موثر و فوق العاده برای درمان گیاهی عفونت کلیه انتخاب کنید به سراغ سیب بروید. سیب دارای خواص ضد التهابی است و می تواند ادرار شما را تا حد زیادی اسیدی کند. هرچقدر ادرار شما اسیدی تر باشد سطح کلیه و مثانه ی شما هم اسیدی تر می شود و چنین محیطی از رشد و تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند. سیب، آب سیب یا پوره ی سیب فرقی نمی کند همه اینها می توانند به درمان عفونت کلیه ی شما کمک کنند.

زغال اخته

درمان عفونت کلیه با زغال اخته

میوه ی زغال اخته برای سلامتی کلیه ها عالی است. تحقیقات و بررسی ها نشان داده است که آب زغال اخته برای درمان انواع بیماری های عفونی دستگاه ادراری از جمله درمان عفونت کلیه فوق العاده موثر است و می تواند مانند یک داروی قوی عمل کند. آب زغال اخته ادرار را اسیدی می کند و مانع از رشد و تکثیر باکتری ها در محیط مثانه و کلیه ها می گردد. همچنین مشخص شده است نوشیدن آب زغال اخته توان تکثیر باکتری های مولد عفونت کلیه را به شدت کاهش می دهد و به کنترل عفونت ناشی از آن کمک زیادی می کند. برای درمان خانگی عفونت کلیه ی خود روزی 1 لیوان آب زغال اخته میل کنید ولی در مصرف آن زیاده روی نکنید که می توانید به سنگ کلیه مبتلا شوید چون حاوی اگزالات است.

کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم می تواند به تسکین درد نواحی پشت ،کمر و پهلوهای شما کمک زیادی کند و یکی از موثرترین روش ها برای درمان خانگی عفونت کلیه است. اگر یه عفونت کلیه مبتلا شده اید و درد به سراغتان می آید از کیسه ی آب گرم استفاده کنید. همچنین می توانید یک حوله ی تمیز را در آب گرم خیس کنید و پس از اینکه آب آن را گرفتید، بر روی شکم و پهلوهای خود قرار دهید تا ماهیچه های شما شل تر شود و فشار مثانه و کلیه ها کاهش یابد.

درمان قطعی را نباید در نسخه های سنتی و گیاهی جستجو کنید. اما درمان های خانگی و گیاهی می توانند به عنوان درمان تکمیلی در کنار درمان های پزشکی قرار بگیرند و روند بهبودی و درمان عفونت کلیه را تسریع بخشند.

آب انار

انار برای درمان انواع مشکلات کلیوی بسیار مفید است و درد و التهاب ناشی از عفونت کلیه شما را تسکین ببخشد. همچنین مصرف آب انار می تواند بدن شما را در شرایط هیدراته ی بهتری نگه دارد تا کلیه های شما بهتر و راحت تر کار کنند. اگر به عفونت کلیه مبتلا شده اید روزانه 1 عدد میوه ی انار یا 1 لیوان آب انار تازه و طبیعی میل کنید.

درمان عفونت کلیه با ماست

درمان خانگی عفونت کلیه با ماست

ماست سرشار از آنتی اکسیدان و پروبیوتیک است که به عنوان یک روش موثر برای درمان خانگی عفونت کلیه سالهاست شناخته شده است. ماست می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کند و حاوی باکتری های مفیدی است که از رشد و تکثیر باکتری های عفونت زای دستگاه ادراری و کلیه ها جلوگیری می کند و به عنوان یک روش ایمن و موثر برای درمان خانگی عفونت کلیه شناخته شده است.

سرکه سیب و عسل

سرکه سیب یک ضدعفونی کننده ی بسیار قوی است که می تواند باکتری ها را به زانو دربیاورد و انواع عفونت های بدن شما را کنترل کند. همچنین سرکه سیب می تواند PH بدن شما را متعادل سازد و از آنجایی که دارای خواص اسیدی است محیط را برای رشد باکتری ها نامساعد تر می کند. عسل هم یک ضدعفونی کننده ی قوی دیگر است که به پاکسازی سموم بدن شما کمک زیادی می کند و ترکیب آن با سرکه برای درمان خانگی عفونت کلیه عالی است. برای درمان عفونت کلیه ی خود هر روز 1 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کرده و همراه با 1 فنجان آب گرم میل کنید.

سیر و جعفری

سیر یکی از قوی ترین داروهای ضد باکتریایی طبیعی شناخته شده است. آلیسین موجود در سیر می تواند به مبارزه با باکتری های مولد عفونت روده کمک زیادی کند و یکی از موثرترین روش های درمان گیاهی عفونت کلیه شناخته شده است. آب جعفری هم به تخلیه ی سموم بدن کمک زیادی می کند و باعث بهبود عفونت کلیه ها می شود. ترکیب این دو ماده و نوشیدن آن به درمان عفونت کلیه های شما کمک زیادی خواهد کرد. همچنین می توانید این دو ماده را به صورت جداگانه هم میل کنید.

آب لیمو

درمان سریع عفونت کلیه

فواید آب لیمو به قدری زیاد است که حتی می تواند به درمان عفونت کلیه های شما هم کمک کند. لیمو یکی از میوه های خانواده ی مرکبات است و می تواند تمامی سموم بدن شما را دفع کند. اسید سیتریک موجود در آب لیموی طبیعی هم به تمیز کردن کلیه های شما کمک زیادی می کند هم اینکه محیط کلیه های شما و ادرارتان را اسیدی می نماید در نتیجه در چنین محیطی باکتری های مولد عفونت کلیه توانایی رشد و تکثیر نخواهند داشت.

ویتامین C

ویتامین C می تواند سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با عفونت ها قوی تر کند . از طرفی ویتامین C باعث می شود که سطوح کلیه ها اسیدی شود. در نتیجه امکان رشد و تکثیر باکتری ها گرفته می شود و این به درمان عفونت کمک زیادی می کند. اگر به عفونت کلیه مبتلا شده اید منابع غنی ویتامین C را فراموش نکنید. مرکبات، کیوی، سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، توت فرنگی ، فلفل و مکمل های ویتامین C می توانند به درمان عفونت کلیه ی شما کمک زیادی کنند.

هندوانه

هندوانه می تواند حجم و دفعات ادرار شما را افزایش دهد و این یعنی پاکسازی بهتر و بیشتر سموم از بدن. همچنین هندوانه مقادیر فراوانی پتاسیم در خود جای داده است که می تواند سنگ کلیه ی شما را از بین ببرد. مصرف آب هندوانه برای درمان انواع مشکلات کلیوی به خصوص درمان عفونت کلیه یکی از موثرترین روش های درمانی است که بدون هیچ گونه عارضه ای می تواند تمامی عفونت های بدن شما را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا