سبک زندگیمد و زیبایی

لایه برداری پوست : آشنایی با انواع پیلینگ و روش های مختلف آن

لایه برداری پوست عمل تمیز کردن سلول های مرده ی پوست برای رو آوردن پوست جوان و تازه است . عمل برداشتن پوست، منافذ پوست را باز کرده که باعث می شود پوست پاک و تمیز بماند و از بروز جوش و آکنه هم جلوگیری می کند.
پس از این عمل حتما پوست باید با آب و صابون، ترجیحا صابون با خاصیت هیپوآلرژیک شسته شده و در آخر مرطوب شود.


روش های لایه برداری پوست

روشهای لایه برداری پوستلایه برداری پوست را می توان از طریق زیر انجام داد:

لایه برداری  شیمیایی : به وسیله ی مواد شیمیایی که عمدتا از اسید با درصدهای متفاوت است انجام می گیرد. معمولا از آلفا هیدروکسی اسید ( AHA )، تری کلرواستیک اسید ( TCA ) و فنل با درصدهای متفاوت استفاده می شود.

لایه برداری  مکانیکی  : به وسیله ی ابزارهای تراشنده لایه ی سطحی پوست را می تراشند از جمله : dermabresion ( استفاده از یک لیزر دستگاه دوار و تراشنده ) و یا به وسیله ی سنباده.

لایه برداری پوست با روش لیزر : معمولا از لیزر co2 برای این منظور استفاده می شود.

انتخاب پوست مناسب جهت هر نوع پیلینگ در نتیجه ی عمل بسیار دخیل می باشد به این صورت که نمی توان هر نوع پیلینگ را برای هر نوع پوست انتخاب کرد. جدا از اینکه پیلینگ را در چند جلسه می توان انجام داد.

صابون و سنگ پا یکی از ابزارهای کم خرج برای لایه برداری پوست است که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. تنها اشکال این وسیله این است که برای ایجاد کف صابون، باید سنگ پا را خیلی مالید.

روش پیلینگ به صورت طولانی و مداوم نیز صورت می گیرد، این روش به وسیله ی کرم های دارای آلفا هیدروکسی اسید با درصد متفاوت معمولا کمتر از 15% انجام می گیرد. در این روش فرد هر شب از این کرم ها بر روی موضع هایی که می خواهد لایه برداری شود؛ استفاده می کند.

در مواقعی که فرد از پیلینگ استفاده می کند باید از نور خورشید اجتناب کند و حتما از ضد آفتاب در مواقع خروج از منزل استفاده نماید. البته پیلینگ را نمی توان به همه ی افراد تجویز کرد.

انواع لایه برداری ها

انواع لایه برداری پوست
ماسک لایه برداری پوستاین ترکیبی گچ مانند است  که روی پوست مالیده می شود، پوست صورت را سفت کرده و باعث کنده شدن و ریختن سلول های مرده پوست و کثیفی ها می شود. صابون و سنگ پا یکی از ابزارهای کم خرج برای لایه برداری پوست است که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. تنها اشکال این وسیله این است که برای ایجاد کف صابون، باید سنگ پا را خیلی مالید.نکته مهم :فرقی نمی کند که از چه راهی برای لایه برداری پوست استفاده کنید، اما بعد از انجام این عمل باید حتما پوست تان را با کرم های مرطوب کننده، مرطوب کنید. لایه برداری پوست باعث خشک شدن پوست شما می شود اما کرم مرطوب کننده باعث تثبیت و پرورش پوست جدید می شود.

لایه برداری پوست دست ها و پاها

لایه برداری دست ها و پاها
لایه برداری پوست دست و پا همیشه لازم نیست ،چون باعث زبر تر شدن پوست آن می شود. برای لایه برداری دست ها می توان از سنگ پا استفاده کرد، فقط کافی است که آن را در اطراف انگشتان تان بکشید. اما راه های ارزان دیگری نیز برای این منظور وجود دارد. مخلوط کردن نمک دریا با آب لیمو و مالیدن آن روی پوست نیز همان کار  لایه برداری پوست را انجام می دهد. پس از انجام لایه برداری ، کرم مرطوب کننده فراموش نشود. برای پاها نیز می توانید همین کار را انجام دهید. همه ی این راه ها باعث تمیز شدن پاهایتان و پاک کردن آن از باکتری ها می شود.
منبع : چگونه پوست زیبایی داشته باشیم؟ ( پوست و زیبایی ) – تالیف و تدوین : رقیه کشتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا